Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-08-16 12:34:09 följande:
    Ah, du tänker så.

Hur kommer det sig att du tror att han gör mer skada än nytta?

Besatthet förresten, bara för att jag vet vad jag vill ha?

Säger inte att du bara hittar på, men att du kanske har för lite fakta? Det kan dock ligga något i det du säger för jag ser helt klart ett och annat gemensamt med tidigare killar som intresserat mig och som en gång i tiden fick många i min omgivning att se bekymrade ut. Det var många som såg lättade ut när jag träffade exet, som faktiskt inte tillhör den typ jag normalt faller för. Av det har jag lärt mig att folk inte alls ser när någon gör mig illa och oroar sig när de inte har någon anledning.

Det är svårt att bilda sig en uppfattning med information man inte har. Och eftersom du medvetet allltid skriver kryptiskt och allmänt hållet om herrn och situationen så drar jag slutsatsen att du inte vill att andra skall bilda sig en uppfattning. Varför i så fall alls skriva övergår mitt förstånd, men jag respekterar det och avstår i fortsättningen från att ha åsikter i ämnet.
    Färdig med dig? Jag kommer aldrig att bli färdig med dig.
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-08-16 15:21:15 följande:
    Självklart är det så, men du lyckades ju bilda dig en uppfattning både om att jag är besatt och att han gör mig mer skada än nytta med samma knapphändiga information? Det är faktiskt rätt allvarliga grejer att säga. Däremot vore det intressant att höra mer om dina åsikter för du brukar inte vara ute och cykla.

Tycker du verkligen att jag skriver mer kryptiskt än någon annan? Eller är det helt enkelt kontrasten mot att jag skriver mkt när det gäller mig själv och rätt lite när det gäller någon annan?

Jag skriver naturligtvis av ungefär samma anledningar som de flesta andra i den här tråden, för att ventilera tankar och känslor kring dejtandet. Att jag inte lämnar ut herrn i tråden borde väl inte vara obegripligt?! Allvarligt Smecker, du är smartare än så.

Jag jobbar, så vi tar det i kortform.

Du har beklagat dig över honom, och hans agerande/velande?, på ett antal olika sätt och under en längre tid. Även att han är ett bekymmer ovanpå alla dina andra bekymmer. Alltså mår du inte helt bra av situationen med honom, annars skulle du inte uttryckt dig så. Och trots att han verkar (utifrån det du skrivit) skapa mer bekymmer ich grubblerier his dig än du får tillbaks i välmående så håller du dig kvar.

Ja, du skriver mer kryptiskt än någon annan, punkt. Jag har aldrig någonsin förväntat mig att du skall lämna ut herrn, jag skjuter inte med granatkastare i glashus, men det du skriver är så allmänt hållet att jag undrar vad du får ut av det, eftersom stöd och råd blir omöjliga och meningslösa. Ja, det går att skriva mer utan att lämna ut namn, adress, skostorlek och sexuella preferenser. Men du kanske bara vill skriva av dig, vad vet jag?
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-08-16 16:28:44 följande:
    Känner mig eeeeh inte så munter av att Smecker kallat mig besatt av pojken. Va fan?

Nån mer som tänker som han?

Mitt hyfsat bra humör försvann iaf.

Du läser in för mycket i det ordet. Vi pratar inte om Fredrik-nivå här.
  • Smecker

Om nu någon undrade vad Fredrik-nivå är..

• Smecker
    Cocacola skrev 2012-08-17 18:18:03 följande:
    Nej förmodligen inte. Men jag verkligen hatar att vänta.

Jo, visst är det självklart att höras om man är intresserad, men det är lite komplicerat. Tungan ute
    Vad är komplicerat? Apropå kryptiskt.
  • Smecker
    takida skrev 2012-08-18 09:39:44 följande:
    Just nu är ångesten total, det blåser, det regnar och jag gillar inte direkt att bada ens i strålande solsken så vad ska hon då göra idag? Inte bara ta sig ett dopp utan simma 1km i det här jäkla vädretRynkar på näsan

Det enda som driver mig att genomföra loppet nu är känslan jag kommer ha när jag är klar, för då mina vänner kommer jag att vara jäkligt stolt över mig självGlad
    Jag skall skänka dig en tanke. Och pinka inte medströms!
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-08-18 10:54:13 följande:
    Det där var kryptiskt ja, men allvarligt det är sånt jag inte varken vill eller kan förklara lite snabbt i ett inlägg. Jag försöker inte att medvetet vara kryptisk om allt men jag kan ju välja mellan att faktiskt kunna skriva ibland om killen jag verkligen gillar och få ta att jag ibland blir löjligt kryptisk eller inte skriva om honom alls och bara om annat. Har faktiskt inte skrivit så mkt om honom som du tycks tro, en del på sistone när jag klurat på vad han egentligen vill och så förut när jag undrade om han var knäpp... men inte så mkt emellan. Har mest skrivit om J tror jag och en del andra.

Jag vet att jag fastnat för denna kille, jag vet varför, jag vet att det inte kommer att gå fort fram och jag tycker att det inte gör något så länge han får mig att må toppen under tiden - vilket han för det allra mesta gör. Bara genom att vara sig själv. I know what I want. Vilket jag är tillräckligt säker på och tillräckligt tydlig med för att skrämma pojkstackarn en aning. Klart osmidigt och inte riktigt meningen men samtidigt så kan jag bara vara jag och antingen vill han ha mig precis som jag är eller så vill han inte. Men eftersom jag är helt fantastisk så borde det ju inte vara något problem.

Jag förstår att du inte vill eller kan förklara det lite snabbt i ett inlägg. Istället skriver du ett långt inlägg om.. ja.

Om syftet endast är att skriva av dig, utan att någon förutom dig själv skall förstå något, så kan jag se en viss poäng i det. Men då förstår jag även att du inte har något annat egentligt syfte med det du skriver, eftersom du inte vill ha någon relevant input på det, mer än på sin höjd ett allmänt "Lycka till. Typ."
  • Smecker
    Cocacola skrev 2012-08-18 11:48:12 följande:
     Suck!

Jag tycker om dig med. Faktiskt.
  • Smecker

Jag bjuder laget runt.

Den som har anmärkningar kan ta det med chefen för kundtjänsten.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!