Josun skrev 2012-02-05 18:39:15 följande:
Tycker du att man ska ha skiljda eller gemensamma vänner då? Parmiddagar och liknande är mest et tnödvändigt ont om jag frågar mig. Tycker för det mesta att det är skittråkigt :P Men får jag umgås själv med mina vänner har jag det för det mesta roligt. Beror väl kanske på vilka vänner man har iofs.
Rent generellt så tycker jag att man ska kunna göra båda delarna. Är man i ett förhållande så tycker jag att man ibland måste ge och ta. Säger inte att man ska vara på några parmiddagar flera ggr i månaden men om det är ett par ggr per år så tycker jag faktiskt att man kan ställa upp Det är ju en del av att vara tillsammans, att göra saker tllsammans och FÖR varandra. Betyder det mkt för den ena parten så tycker jag man kan göra det nån gång ibland. Likaväl att den andra personen måste acceptera att ens partner kanske bara vill följa med en bråkdel av gångerna.
Jag var tillsammans med en kille som ALDRIG följde med till mina kompisar. Således blev vi ALDRIG bjudna nånstans till slut. Han vill inte bjuda in folk (inte parmiddagar bara utan fest, fika mm). Han hade inga vänner så vi två satt där. visst gjorde jag saker med mina vänner ibland men till slut gled man ju ifrån de också eftersom vi aldrig träffades.
Nä det tycker jag inte är ok. Ge och ta ingår i ett förhållande enligt mig