s07 skrev 2011-12-19 14:03:51 följande:
Glädje58: jag översållas av en undermedveten ström av att det är "mitt" hem o barn och ngn slags ovilja att inte släppa in någon. Antar att jag vill skydda mig och barnet men det är så paradoxalt och okonstruktivt för mannen i fråga är mjuk, trevlig och gör verkligen inga tecken till intrång. Så jag sitter där och kämpar, och kanske ger jag inte världens bästa blickkontakt eller närvaro, för jag tänker på mitt eget beteende i situationerna. Jag tror ändå det hjälpte en del att jag förklarade min situation. Hoppas nu att han vill ge mig en ärlig chans.
Du gör helt rätt i att skydda dig och ditt hem för nya människor. Men du behöver träffa honom ute på neutral mark och även längre fram hemma hos honom. Ha inte för bråttom, för om han är genuint intresserad av dig på seriöst sätt, så kommer han att förstå. Var gärna tydlig med vad du tänker så han kan förstå dig bättre.
Att du skyddar dig med att minska blickkontakt och inte vara för närvarande är inte bra. Vem vill vara med en sån. Du skyddar dig på fel sätt