• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Nervös dejtare)

Tack för era snälla kommentarer och för att ni inte dömer mig för hårt. Jag veeet att man inte ska tolka in för mycket, eller för den delen något alls i vad som skrivs på Facebook. Vet inte varför det störde mig. Lite skumt. Men vi har messat lite idag och han ska ringa ikväll. :) Jag lägger inte alla ägg i en korg, men vill lära känna honom.

• Anonym (ny)
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-05 10:23:54 följande:
    Idag förstår jag varför man inte ska ha varandra på facebook innan man känner varandra bättre.

I hans logg hade en tjej (en verkligen skitsnygg tjej) skrivit till honom.
    -När ska vi ses och kolla på nästa säsong?
    Han svarar:
    -Nästa helg om du kan =)

Ja, jag veeeeeet, urlöjligt, fånigt och jag har inte ett jävla DUGG med det att göra.
    Men...det störde mig lite...

Suck, jag är en kass dejtare
    min exman är verkligen skitsnygg o jag kan säga att det inte alltid är av godo o inte fan var han lyckligare för det...

fått veta av min flirt nu att det var pga att han en gång blivit bränd som han blev så distanserad...
  • Anonym (Hustrun)

Jag är mer nyfiken på hur man överlever när ens man och äkta make är i nätdejtingdjungeln och utger sig för att vara singel? Han söker allt från dejt till förhållande och äktenskap. Han har bild i sin presentation och jag har fått skärmdump av den i min mail av en gemensam bekant som är på samma dejtingsida. 

När jag frågar honom så ljuger han, han är inte på någon dejtsida, när jag visar honom bilden jag fått så är det någon annan som skapat profil med hans bild, och uppgifter.

När jag då ber honom att isåfall göra en polisanmälan mot den som gjort en falsk profil med hans bild, så vägrar han.

Efter ett par dagar kryper det fram att det visst är han och att det är väl inget farligt och förbjudet att se sig omkring, han träffar ju ingen. Och att allt är mitt eget fel som är så sur jämt. (försök vara glad när du alltid har huvudansvaret i hemmet, laga mat, ta hand om barn, tvätta, städa, och aldrig en enda gång få tid att göra något själv.)

Ja vi ska skiljas, jag vill inte leva så här. Men jag bara undrar hur fan överlever man?  

• Anonym (Dejting)

Hustrun, du överlever genom att skiljas. Det blir lättare då för då slipper du vara sur. Det kommer helt enkelt inte att Finnas nån att cara sur över. Hur snart ska ni flytta isär? Kram på dig!

• Anonym (ny)
    Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-05 15:48:50 följande:
    Jag är mer nyfiken på hur man överlever när ens man och äkta make är i nätdejtingdjungeln och utger sig för att vara singel? Han söker allt från dejt till förhållande och äktenskap. Han har bild i sin presentation och jag har fått skärmdump av den i min mail av en gemensam bekant som är på samma dejtingsida. 

När jag frågar honom så ljuger han, han är inte på någon dejtsida, när jag visar honom bilden jag fått så är det någon annan som skapat profil med hans bild, och uppgifter.

När jag då ber honom att isåfall göra en polisanmälan mot den som gjort en falsk profil med hans bild, så vägrar han.

Efter ett par dagar kryper det fram att det visst är han och att det är väl inget farligt och förbjudet att se sig omkring, han träffar ju ingen. Och att allt är mitt eget fel som är så sur jämt. (försök vara glad när du alltid har huvudansvaret i hemmet, laga mat, ta hand om barn, tvätta, städa, och aldrig en enda gång få tid att göra något själv.)

Ja vi ska skiljas, jag vill inte leva så här. Men jag bara undrar hur fan överlever man?  
    du överlever! jag lovar dig.
    Jag har separerat för några månader sedan och i början fick jag som panikångestattacker och kände ärligt att jag inte kunde andas...det blev mer och mer sällan och till slut insåg jag, sakta men säkert, att han inte hade gjort mig lycklig. Jag kunde bli lyckligare utan honom.
    Ibland kan det komma såna där dagar som känns jobbiga ännu men egentligen inte pga honom utan för att jag är besviken över att jag inte upptäckte hur han var tidigare.

Du överlever men det får ta den tid det tar!! kram
  • Glädje58
    Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-05 15:48:50 följande:
    Hej på dig  Glad

Du överlever genom att slippa honom (förutom när det gäller barnen). Du överlever genom att försöka skapa ett nytt liv. Ge dig chansen att leva livet, det finns mycket bra där ute...

kram Solig
    Sofia1970 skrev 2011-08-05 11:39:12 följande:

Jag vill inte ha dejter på facebook, inga ex heller för övrigt.

Nej jag känner exakt likadant! Vet många som nätdejtar och lägger till varandra på facebook innan de ens träffats. ALDRIG! Jag vill inte att de ska ha full insyn i allt.
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-05 17:03:13 följande:
    Nej jag känner exakt likadant! Vet många som nätdejtar och lägger till varandra på facebook innan de ens träffats. ALDRIG! Jag vill inte att de ska ha full insyn i allt.
    skulle inte heller lägga till någon förrän jag har en relation med någon. jag hade förut alla möjliga gamla kompisar på fb, men har sorterat ordentligt nu. Känns som många bara har fb för att snoka! nu har jag bara de som jag verkligen umgås med, de andra har jag tagit bort!
  • giftgrodan

fast det beror ju på vad man har på sin facebook också. Jag har inget som inte är ok att vem som helst ser, så jag skulle nog kunna lägga till någon bara sådär.

giftgrodan skrev 2011-08-05 18:20:33 följande:
    fast det beror ju på vad man har på sin facebook också. Jag har inget som inte är ok att vem som helst ser, så jag skulle nog kunna lägga till någon bara sådär.
    Fast även om man inte skriver ut så mycket så lämnar du ju automatiskt ut både för och efternamn samt dina vänner och familj.
    Nej, jag är heeeeemlig av mig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!