Inlägg från: Anonym (Färsking!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Färsking!)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2011-11-13 20:51:56 följande:
    Jag kan tänka mig att endel blir rädda när de ser att jag redan har 3 barn. Många av tjejerna där ute i min ålder.. typ 30 och under har i många fall inga egna barn än och drömmer om att skaffa. Det blir lite som att de tror att jag är klar med barn redan.. typ.. eller jag vet inte.

Mikesh skrev 2011-11-13 20:49:51 följande:
    Jag börjar seriöst tröttna på denna djungel.... Kärlek? För mig, har ingen ålder. Styrs inte heller med ögonen.. Inte den äkta kärleken i alla fall.. Men endå är det så svårt att hitta en kvinna som klarar av att man har barn... Varför :s

Äh då är det fel på kvinnorna, många kanske har läst för mycket på FL om hemska bonusmammor eller vadvetjag

• Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-13 20:52:27 följande:
    Herrejisses vad ni har legat i och skrivit under helgen kan aldrig nånsin resa bort igen

Heeej resan gått bra?
  • Anonym (Färsking!)
    Niklas2k skrev 2011-11-13 20:47:31 följande:
    Fast jag lägger till något. Just nörd kan ju betyda så mycket. Men jag är en tekniknörd helt enkelt. :)Intressant. Det här är en barnvecka för mig. ;)

Skrattande ha, passa dig eller så bokar jag in en dejt Skrattande jag kan massa sånna där kassa ordvitsar med, de brukar kunna ta död på... de flesta. Hrm kanske ska inventera humorförrådet. Är ju uppenbart göteborgsskadad! Foten i munnen
  • Anonym (Färsking!)
    kristinah skrev 2011-11-13 20:56:55 följande:
    mike och Niklas - det där med barn är det många som t o m skriver till mig och påpekar:

"OM det inte varit för att du har så många barn hade jag nog varit intresserad..men du vet, ett barn ok men tre...? näe"

idioter
    håll hellre tyst tycker jag

eller de där som måste fråga:
    är det samma pappa till alla barnen?

Spöke whut! kan folk med sån`na frågor? Jag skäms lite å deras vägnar...
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-13 21:00:20 följande:
    Alltså, låt mig lägga mig i barn-diskussionen..

Jag är en av de som inte vill träffa en man som redan har barn och jag tycker det är ganska "normalt" och okej att känna så. Lika normalt och okej att känna att man inte bryr sig om ens nya partner har barn.
    Jag skulle kunna göra en lista på orsaker som gör att jag (och många av mina vänner när de var singlar) inte vill/ville träffa man med barn.
    Är ni intresserade?

Japp jag är intresserad fast jag kommer nog aldrig att ändra mig i att jag inte bryr mig men det är alltid intressant att se hur andra tänker
  • Anonym (Färsking!)
    Niklas2k skrev 2011-11-13 21:05:11 följande:
    Jag har bott i Göteborg en sväng för en massa år sen. Jag är rätt van. Chefens bror hade väldiga problem med att jag var 08a. Flört
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-13 20:52:34 följande:
    fast jag får tuppjuck på det där med att man ska ta det så sakta och allt. Antingen så känns det okej så kör man eller så känns det ... ja "åh vi måste ta det så jävla lugn" då tror jag inte det är så rätt. Eller jag kanske bara ser mina egna erfarenheter nu där killen satt upp ett schema hur och vad man gjorde under vissa veckor i dejtingschemat typ. Och hur mycket man skulle ses, och ... yack.

Så, dethargåttförfort går jefligtfetbort, för mig, men känn efter, om det känns kompisstadiet nu så tror jag inte att det kommer kunna bli någon flammande kärlek av det. Du vet de där fjärilarna i magen osv   
    Nä, jag håller med. Är det rätt så går det ofta undan. Jag har inte tålamodet att vänta och se om det blir något... då känns det liksom inte rätt.

Jag börjar tänka på logistik så fort jag ska dejta någon som har barn.. hur får vi plats i bilen? Då är det ett krav att hon har körkort och egen bil... och sånt där... onödigt, innan det ens är tal om någon dejt. hahahahaNu är det ingen som har påpekat att barnen har varit något hinder. Tjejer svarar nog inte alls istället...

Haha skönt att du tänker på logistik och annat, för i slutändan så måste man ju ändå ha funderat igenom det där
    Och det skadar ingen att vara lite praktisk i bakgrunden i sitt tänkande. Det är kul att fundera igenom sånt med, att börja forma en eventuell framtid i skallen. Jag tänker för mycket oftast men oj vad skoj det är innanför pannbenet

Nu ska jag nog natta (läs tvinga med våld och hot) min brorsa, ska köra honom till skolan imorgon (så han faktiskt kommer till skolan)

• Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-13 21:10:32 följande:
    Du/ni behöver så klart inte ändra er. Jag menar bara att för mig är min åsikt ganska stark och känns viktig även om vissa anledningar kan upplevas löjliga.

1. Jag vill vara den som ger min man hans första barn. Jag vill att han upplever allt för första gången precis som jag.
    2. Jag vill inte få min graviditet medvetet eller omedvetet jämförd med hans ex's
    3. Det kommer alltid finns nåt annat i hans liv som är viktigare än jag.
    4. Jag kommer alltid behöva stå ut med regelbunden kontakt med hans ex
    5. Jag har här på familjeliv läst om alla problem som uppstå. Jag vill inte medvetet ge mig in i det.
    6. Jag vill ha några år där det bara är han och jag.

Hmmm, jag skulle säkert kunna fortsätta

Jag förstår precis hur du tänker och jag tänkte exakt likadant för bara något år sedan, men jag vet inte varför men numera så är det helt enkelt absolut oviktigt om killen har barn och fjorton geckoödlor. Jag vet inte varför men det känns deep down att det helt enkelt är så jag känner numera

nu lät jag som en gammal nucka men jag är faktiskt bara 27 Oskyldig  
  • Anonym (Färsking!)
    Klöset skrev 2011-11-13 21:49:20 följande:
    Hemma igen. Inget klick alls. Kändes bara helfel rakt igenom. Konstigt med tanke på hur lätt det var att skriva med honom. Well well.

*jag som skulle lägga mig*

Men åh tråkigt men då vet du ju hur du känner

Hm han som frågade om jobb förut han fortsätter mailbomba mig, han har undertiden jag var borta skickat 5 mail varav det senaste lyder: Ämne:                        Du vill inte lära känna mig?

Och nej det vill jag faktiskt inte, så jag får väl tyvärr skriva det till honom för han ger ju sig inte Rynkar på näsan     
  • Anonym (Färsking!)
    Smecker skrev 2011-11-14 13:43:01 följande:
    Amöbor lever med, men inte fan vill man ha dem i sängen för det? Oskyldig

ah en sån jag hade hemma i helgen alltså Glad *borde jobba och tassar ut härifrån direkt*
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-14 16:03:50 följande:
    Jag tror jag har tappat förmågan att känna pirr... den känslan verkar avta med varje ny kille jag dejtar. Jag tror verkligen inte längre att det är bra att använda sig av nätdejtning. 
    Men sen tror jag att jag kanske även snart måste på nätdejtingsavgiftning, för jag verkar ju inte fatta när/om jag ska sluta heller Flört ...suck!

Jag ser på det som såhär att man bara lär sig veta vad som är rätt och pirret kommer mer och mer sällan för att du faktiskt är mer säker på vad du vill ha. ELler jag bara svamlar men jag har reflekterat över det där med ett par gånger och sen plötsligt kommer pirret

jag tycker det är häftigt när man känner det redan när man skriver ill varandra bara, även om det kanske sen visar sig att pirret var fel så är det alltid skönt att känna sig sådär småkär  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!