Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

    Det är faktiskt Solen som kretsar runt Jorden! Geocentrismen är vetenskapligt bevisad, religionerna hade rätt!

    Wicked113 skrev 2011-07-31 21:50:24 följande:
    Jaa och det bor små blåa smurfar i min garderob... Vedaböckerna är inte vetenskap! Skärp dig människa!
    Inte nog med att Veda är Vetenskap, det är dessutom den Absoluta Sanningen som presenteras där!
  • Gudasänd
    SkåneP skrev 2011-07-31 23:01:58 följande:
    Men vetenskap är ju bara blaj för dig.
    Inte vetenskap!

    Däremot pseudovetenskap såsom Big Bluff och emolutionen...
  • Gudasänd
    Wicked113 skrev 2011-08-01 09:34:01 följande:
    Säger du ja. Vi övriga säger att det bara är hittepå och att det ska behandlas därefter. Vad har du för slags bevis egentligen? Eller låt mig gissa, det behövs såklart inga bevis... :P
    Veda-skrifterna är en absolut kunskapskälla!

    Veda-skrifterna har absolut auktoritet, eftersom de har sin grund i sig själva!

    De utgör själva bevis och behöver därför inte bevisas!

    Veda-skrifterna är Guds eviga "ordform", de härstammar inte från oss människor utan är förmänskliga och övermänskliga!

    Veda-skrifterna är världens äldsta religiösa urkunder!

    Veda = Veta = Vetenskap

    en.wikipedia.org/wiki/Veda
  • Gudasänd
    The past is now skrev 2011-08-01 09:39:01 följande:
    JORDEN SNURRAR RUNT SOLEN! 
    Har du minsta lilla belägg för detta påstående...?
  • Gudasänd
    Dominant skrev 2011-08-01 12:59:54 följande:
    Du har fortfarande inte lyckats förklara hur det kan ha uppkommit antibiotikaresistenta bakterier. Eller varför hundraser kunnat avlas fram. Eller för den delen varför inte alla människor ser likadana ut men barn liknar sina föräldrar.

    Över huvud taget har du inte lyckats förklara någonting, däremot så sväljer du allt som har med diverse flum att göra med hull och hår. Som trollpackor, religion, tomtar, utomjordiska robotar som opererar på människor och annat.

    Du verkar tro på en gud utan några som helst belägg för det. Vad är det som gör det mer troligt att din religion är rätt än exempelvis hinduismen?
    Bakteriers resistens mot antibiotika är inget bevis för någon biologisk evolution, bara fråga om anpassningsbara ärftliga förändringar. Dessa mutationer utgör ingen prototyp för den fiktiva evolutionen, att det med tiden skulle kunna bli t.ex. en babian av en bakterie:

    www.trueorigin.org/bacteria01.asp
    www.trueorigin.org/spetner1.asp
    www.harunyahya.com/refuted11.php
    www.truthinscience.org.uk/site/content/view/175/65

    www.evolutiondeceit.com/chapter14.php
    www.answersingenesis.org/articles/am/v2/n3/antibiotic-resistance-of-bacteria

    De resistenta bakterierna är i så fall motsatsen, ett bevis för devolution:

    krishnascience.info/files/Devolution.html
    krishnascience.info/files/Symptoms_Devolution.htm

    OLIKA HUNDRASER = ALLIHOPA HUNDDJUR !!!

    Dvs ingen som helst evolution!

    Bakterier har alltid varit bakterier!
    Rosor har alltid varit rosor!
    Björkar har alltid varit björkar!
    Maskar har alltid varit maskar!
    Myggor har alltid varit myggor!
    Potatis har alltid varit potatis!
    Majs har alltid varit majs!
    Ormar har alltid varit ormar!
    Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!
    Groddjur har alltid varit groddjur!
    Råttdjur har alltid varit råttdjur!
    Svindjur har alltid varit svindjur!
    Kattdjur har alltid varit kattdjur!
    Hunddjur har alltid varit hunddjur!
    Hardjur har alltid varit hardjur!
    Hästdjur har alltid varit hästdjur!
    Getdjur har alltid varit getdjur!
    Oxdjur har alltid varit oxdjur!
    Kameldjur har alltid varit kameldjur!
    Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!
    Apdjur har alltid varit apdjur!
    Människor har alltid varit Människor!

    VAR HITTAR DU NÅGON EVOLUTION ???

    BAKTERIEN har alltid varit BAKTERIE!
    FISKEN har alltid varit FISK!
    APDJURET har alltid varit APDJUR!
    MÄNNISKAN har alltid varit MÄNNISKA!

    FIAT har alltid varit FIAT!
    FORD har alltid varit FORD!
    BMW har alltid varit BMW!
    ROLLS ROYCE har alltid varit ROLLS ROYCE!

    VAR HITTAR DU NÅGON EVOLUTION ???

    Det är inte livsformerna som evolverar, det är vi själar som evolverar, reinkarnerar, från livsform till livsform, från kroppsmodell till kroppsmodell, i enlighet med våra individuella karmakonton, på samma sätt som hyresgästen som evolverar från att bo i en 2:a till att flytta in i en 3:a, eller bilföraren som byter upp sig från en Fiat till en BMW!

    Det finns en massa olika bilmodeller och variationer av ett och samma bilmärke, och på samma sätt finns det en massa olika kroppsmodeller och variationer inom en och samma djurfamilj, men de specifika bilmärkena och djurfamiljerna har aldrig evolverat ur varann, de är designade så, bilmärkena av en mänsklig designer, djurfamiljerna och människan av vår Gudomlige Designer!

    Det är alltså inte livsformerna, lägenheterna eller bilmärkena som evolverar kors och tvärs, det är vi själar (hyresgästen i kroppen) som evolverar!

    EVOLUTIONEN ÄR BARA EN MYT, EN SAGA !!!

    GLÖM EVOLUTIONSFLUMMET, FÖR GUDS SKULL !!!

    VEDA-SKRIFTERNA = HINDUISMENS SKRIFTER !!!

     Här får du 20 starka vattentäta bevis för Guds existens:

    www.peterkreeft.com/topics-more/20_arguments-gods-existence.htm

    Här får du massor av fler bevis för Guds existens:







    video.google.com/videoplay&q=does+god+really+exist

    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten
    harekrishnanetwork.ning.com/forum/topic/show%3ATopic%3A77046

    krishnascience.com/Arguments_for_God.pdf
    mb-soft.com/believe/text/argument.htm
    www.krishna.com/krishna-god

    en.wikipedia.org/wiki/Existence_of_God
    home.swipnet.se/~w-17026/network/gudstro.html
    www.newsmill.se/node/2736

    Det finns inget högre eller ursprungligare än Gud:

    sv.wikipedia.org/wiki/Gud
    sv.wikipedia.org/wiki/Allsm%C3%A4ktighet

    Det Kosmologiska Gudsbeviset är ett av de tyngsta bevisen för Guds existens. Skapelsen kräver en ursprunglig Skapare:

    en.wikipedia.org/wiki/Cosmological_argument

    Einsteins Gudsbevis:





    Den Intelligenta Designen i universum, bevisar Guds existens:

    www.fragbite.com/

    Heliga talet 108 i kosmos = Bevis för Guds Intelligenta Design:

    www.fragbite.se/
    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/07/heliga-talet-108-i-kosmos-bevis-for-intelligent-design

    Morallagar är ett annat utmärkt bevis för Guds existens:

    www.dandavats.com/
    plato.stanford.edu/entries/moral-arguments-god

    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/01/moral-och-etik-bevis-for-guds-existens-objektiva-moraliska-varden-bevisar-guds-existens

    Ondska är faktiskt också bevis för Guds existens, vilket t.o.m. Albert Einstein höll med om:





    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/07/ondska-bevis-for-guds-existens-ondska-ar-bara-franvaro-av-guds-godhet-teodice-inget-problem

    Andliga behov, bevis för Guds existens:

    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/02/andliga-behov-bevis-for-guds-existens-utan-gud-sa-skulle-vi-inte-ha-nagra-andliga-behov

    Guds existens kan även bevisas med uteslutnings-metoden:

    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/01/gud-kan-bevisas-med-uteslutningsmetoden-finns-endast-tva-alternativ-till-universums-ursprung

    Ögonen är bevis för Guds existens:





    DNA - Tungt vägande bevis för Guds existens:




    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/10/dna-bevis-for-allas-var-gemensamma-urfader-var-intelligente-designer-gud-skaparen

    Det Gyllene Snittet är bevis för Guds existens:

    blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/12/det-gyllene-snittet-universums-gudomliga-kod-bevis-for-var-intelligente-designer

    Matematiska bevis för Intelligent Design och Guds existens:








    Fysikens lagar och de fantastiskt finkalibrerade naturkonstanterna i universum, är ett uppenbart bevis för Guds existens:




    www.harunyahya.com/articles/70ignorance_sci11.php

    SoligSoligSolig
  • Gudasänd
    pannanikakan skrev 2011-08-01 12:59:58 följande:
    Vaddå riktiga bevis? 
    Gud har ju talat till mig, bättre bevis finns inte.

    ;) 
    Jag gläds i alla fall åt att du upprnbarligen erkänner Guds existens!  Glad
  • Gudasänd
    pannanikakan skrev 2011-08-02 18:25:54 följande:
    Du missade ironin kanske?
    Men utan Guds existens, så funkar inte den ironin...
  • Gudasänd
    pannanikakan skrev 2011-08-02 18:53:03 följande:
    Asså, vad är det för värld du lever i egentligen? 
    Läser du andra böcker än Veda? Läser du nyheter? Lyssnar du på radio? Bor du ensam? Har du en fru/flickvän/pojkvän? Går du ut på stan ibland? 

    Jag frågar för att jag inte kan förstå din logik, jag kan inte tänka mig att du och jag lever i samma värld.
    Att vi ser samma saker varje dag, upplever saker eller ens bor i samma land.
    Jag vill gärna ha ett svar på hur du kan tro på det du skriver. Eller varför du tror det, utan att du länkar till wiki eller youtube. Att du tänker själv.
    Hur kom du i kontakt med Veda? Varför började du tro på det här?  När du läste det första gången, tänkte du kritiskt då? 
    Jag är faktiskt genuint nyfiken på varför och hur det kom sig att du började missionera om det här. 
    Hade varit roligt med ett svar. 
    Ja, ja, ja, ja, nej, ja.

    Kom i kontakt med Bhagavad-gita och Veda via Hare Krishna!

    Jag insåg att Veda sitter inne med den Absoluta Sanningen, för att Veda tilltalar mitt logiska och kritiska sinnelag!

    Hur kan *du* tro på det du tror, och *varför* tror du på det du tror?
  • Gudasänd
    riboflavin skrev 2011-08-02 19:11:41 följande:
    Jag måste återigen buga mig för Gudasänds helt fantastiska kunskapssamlande, för jag tror att det är riktigt svårt att plocka ut russinen ur kakan på samma sätt som han/hon gör, och helt ignorera alla former av bevis som MOTSÄGER de uppgifter du kommer med.

    Du är så fantastiskt duktig på det här att jag bara baxnar, och sanna mina ord, nästa Heavens gate kommer tveklöst ledas av Gudasänd Solig 

     
    Bevis som motsäger de uppgifter jag kommer med?

    Skulle vara kul att se ett endaste litet motbevis...

    Heavens gate?

    Du vet väl att MORD renderar fruktansvärt dålig karma...
  • Gudasänd
    Dominant skrev 2011-08-02 21:27:53 följande:
    Det är extremt mycket svammel från dig. Hur kommer det sig att du inte kunnat använda en enda trovärdig källa?

    Det finns en variation som du säger, och variationen är ärftlig. Således, om de största katterna hela tiden parar sig med varandra, så kommer avkomman hela tiden bli större. Till slut är dessa katter så stora att de inte kan para sig med vanliga katter längre. Dessa kan vi då kalla lodjur. På samma sätt kan annat avlas fram eller förändras så pass att det inte längre är samma art, det som på engelska kallas speciation. Över huvud taget så kan nya arter skapas i labratorium, vilket ofta även sker.

    Ibland kan två skilda arter även korsas för att skapa en ny art, såsom med lonciera-flugan. Eller en korsning mellan åsna och häst. Att du sedan i frenesi gång om annan skriver "hästar har alltid varit hästar" och "åsnor har alltid varit åsnor" hjälper knappast. Det får snarare dig att framstå som Bart Simpsons som i början av varje episod måste skriva samma mantra på svarta tavlan för att han till slut ska börja tro på det själv.
    Ge oss då någon källa som enligt dig skulle klassas som trovärdig,. tack!

    Katter och lodjur är bägge KATTDJUR, m.a.o har ingen som helst biologisk evolution skett! Inga nya organ som tillkommit, inga organ som försvunnit, ingen ny livsform har uppstått, ingen evolution!

    Nya arter skapats i laboratorium?

    Ge oss ett endaste namn på någon sådan förment ny art, tack!

    Flugor och flugor, fortfarande bara fråga om FLUGOR, dvs ingen biologisk evolution!

    Åsna och häst, bägge fortfarande HÄSTDJUR, ingen som helst biologisk evolution!
Svar på tråden Det är faktiskt Solen som kretsar runt Jorden! Geocentrismen är vetenskapligt bevisad, religionerna hade rätt!