• Katjan

    Nya vänner i Södertälje

    En tråd för oss som vill lära känna nya vänner i Södertälje.

    Helt enkelt en tråd för oss som faktiskt vill ses och hitta på saker, inte bara prata på nätet.

  • Svar på tråden Nya vänner i Södertälje
  • Katjan

    Här har det hänt lite iaf sedan jag sist skrev.  Har oxå en plutt i magen som har bf 14jun.
    Är det någon som har varit på barnens hus? Visst kostar det att gå dit.. eller minns jag helt fel.

  • Katjan
    et3vema skrev 2012-01-11 18:21:23 följande:
    Jag har varit endel på barnens hus. Det kostar 30:- per gång, eller 300:- för en termin. Plus att alla aktiviteter man vill vara med på kostar extra, babysång, babymassage osv. Men jag tycker att det är värt det iaf. Finns ju inga andra öppna förskolor i Södertälje, som inte tillhör kyrkan. Vad jag vet iaf. Och till någon sådan vill jag inte gå.
    Tråkigt att de har så dåligt utbud med öppnaförskolor här... får ge barnenshus en chans sedan.
  • Katjan
    et3vema skrev 2012-01-11 19:15:28 följande:
    Ja det tycker jag med! Men prova absolut att gå dit. Man går också dit tillsammans med mammagruppen som BVC fixar. Iaf om man går på rosenborgs BVC, de andra vet jag inte hur det är med
    Jag går oxå på rosenborg.. Kristina går vi hos.
    Denna gången ska jag försöka gå på mammagruppen. Med första pojken gick jag i Fruängen då vi bodde där då o det var en trevlig grupp. När man fick syskon så blev man inte erbjuden att gå på någon mammagrupp i Fruängen.

    Mitt tredje barn fick jag strax efter jag hade flyttat hit så då var det inte aktuellt att gå med i mamma gruppen när jag hade två större barn på 3 och 1,5 som inte gick på dagis.

    Men nu har alla börjat på dagis så denna gången tänker jag gå så ofta jag kan.. om det är en trevlig grupp dvs.
  • Katjan

    Är det ingen som  har lust att hitta på något kul någon dag? Har ingen direkt koll på vad man kan göra här i S-tälje, men man kan ju alltid fika/lunch eller gå på en promenad osv.
    Med eller utan barn spelar ingen roll för min del, det bara trevligt att träffa lite folk.

Svar på tråden Nya vänner i Södertälje