• Jose

Bugaboo Donkey

Jag undrar hur vagnen är i bilen? På instruktionsvideon jag såg tog den upp hela bagaget, vilket känns klumpigt och onödigt när man ska iväg och resa med bilen.
     (På videon var det kombi)

Sen är jag nyfiken på hur "lång" sufletten är? Kan man fälla ut någon extredel när det är mycket sol, eller behövs parasoll?

Jag hittade en vagn där det är som nät på sittdelen, uppe vid huvudet, alltså luftgenomströmning. Det tycker jag är en superbra funktion. Har Donkien någon liknande?

• Jose
    ThereseX skrev 2012-01-08 09:10:51 följande:
    Jose- vagnen är rätt stor i bagaget. Men vilken syskonvagn är inte det? Jag tycker att det går att packa ihop rätt bra så det får plats andra saker. Detta beror givetvis på vad man har för bil. Bi har en Audi a6 kombi och det är stort bagage.

Nej det går inte att dra ut något solskydd i suffletten. Har inte testat parasoll tycker bara dom brukar vara i vägen.

Och donkeyn har inte något nät på tyget. Behöver man verkligen det?
    Vi hittade en vagn som vi verkligen ville ha och som inte tar alls mycket plats i bagaget, så visst finns det. Men nu verkar det som det kommit fram lite mer problem med denna vagn. Därför kollar vi efter alternativ.
    - Är det någon med Saab 93/95 som kan säga hur den bli i bagaget?

Hur är suffletten i övrigt? Nu har kanske inte vagnen funnit så pass länge så man använt den på sommaren( minns inte när den kom till sverige). Men några soldagar har vi väl haft;)

Nej, men jag tycker det är en bra funktion, särskilt på en varm sommardag.
  • Jose

Vad är "bumpern" för något?

En annan fråga här; om man ska bära liggdelen är den tung, otymplig, lätt att ta av med bebis i, osv? Vi bor nämligen i hus utan hiss och ibland kanske man behöver bära upp med en sovande bebis. Någon med erfarenhet?

• Jose
    linaloo skrev 2012-01-08 19:40:57 följande:
    Kanske är vanligare med lås än jag trodde då. Tänkte om jag var helt ute och cyklade när jag tänkt köpa lås. Inte så vanligt här, men då bor jag i en liten norrländsk stad oxå. 
    Vi bor med i en liten stad och jag har aldrig sett/känner någon med lås till vagnen. Jag har ställt min vagn utomhus utan uppsikt (INTE med min dotter i) utan att vara särskilt orolig.
     Däremot, om vi väljer att köpa en Donkey kommer jag definitivt köpa lås till den. För det finns folk till allt, överallt! Tyvärr... Och det är en extremt dyr vagn.
    Det låset med larmet var ju kanon! Ett sånt kommer vi investera i.
  • Jose

Och vi ska inte ha förens till sommaren, så vill du får du gärna påminna mig. Både att köpa låset och att ge det ett omdöme;)

Är det någon som har något tips om var man kan köpa vagnen utomlands, och kanske få ner priset lite?

• Jose
    linaloo skrev 2012-01-08 20:56:10 följande:
    Jag beställde en duo från pramworld nu förra veckan för  £1049,1 dvs ca 11500kr inkl. frakt. 
    Det var ju ett bra pris! (för denna vagnen). Får man två sittdelar och en liggdel till Duo? Vad ingår mer?
  • Jose

Jag menade mer om det är myggnät, regnskydd osv som ingår. På vissa vagnar/affärer som säljer, är det ju det och andra inte.
    Spännande:)

• Jose

Jaha jag trodde man fick den infon när man beställde! Haha. Ja men hör gärna av dig när du vet:)

• Jose

Är det någon som kan svara på hur man gör om man beställer från ex "Pramworld" och det blir fel på vagnen?

• Jose

Hur gör man om man köpt vagnen från PW och det blir något fel etc?

Svar på tråden Bugaboo Donkey