• Jose

Bugaboo Donkey

Hej hej!

Jag undrar om det finns mugghållare och liknande till barnen? Som man kanske kan fästa på bumper eller något sådant?

• Jose
    kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:
    hej! Tänkte höra lite mer er som är "experter" på bugaboo Väntar mitt andra barn i maj och dottern blir tre år i samma veva. Hon älskar dock att åka vagn och jag är beroende av att kunna ta mig fram långa sträckor utan bil (vilket inte känns som nån bra idee med en tre åring som ska gå eller stå på ståbrädan hur länge som helst) och så klart har jag fastat för Donkeyn Den varkar ju vara så bra och smidig. Nån här som har en tre åring som åker den? MIn tjej är ganska så lång, men smal, så jag tror inte bredden eller vikten blir nått problem, däremot längen kanske?

Och så undrar jag om nån här köpt sin vagn fårn canada? Min man ska dit på tjänsteresa i januari och vi funderar på om han skulle kunna köpa den där, och spara lite pengar. Har dock inte hittat någon bra hemsida ännu med priser och så, vet ju skillnaden på vad saker och ting brukar kosta i sverige/usa, men tyvärr så ska ha inte dit nått innan bebben kommer, men det borde ju vara liknade priser i canada tycker jag.
    Längden kan ju såklart bli problem. Kolla hur lång sitsen är och jämför med henne. För de pengarna är det ju önskvärt att vagnen går att använda ett tag.

Annars finns det ståbrädor med sits... Fast kanske inte till bugaboo? Ngn som vet?

Angående Canada har jag ingen koll. Vi köpte vår från UK och det blev BETYDLIGT billigare.
  • Jose
    SatuSv skrev 2012-11-27 11:27:59 följande:
    Min son blir snart 3år och sitter jättebra i vagnen,han är ganska lång men vet inte hur lång.

Nu är jag irriterad!! Chassit knarrar mer o mer för varje dag!! Precis som den andra.. :,( fan ska man göra. Älskar vagnen men knarret är inte kul.
    Fick dock på regnskydden idag för första gången men tänker köpa tullsa,fast jag gillar genomskinliga regnskydd. Irriterande att regnskyddet inte skyddar hela liggdelen:/
    Vårt knarrar också!! Irriterande när den ändå kostar så pass
  • Jose

Angående  åkpåsar, hur smidiga är de? Vår äldsta tjej går ju och har alltså skor, går påsen att öppna mycket ås man slipper att skita ner hela innuti eller hur fungerar det, kanske kan man rent av ta av locket? Har ni både åkpåsar och underlag?

• Jose
    Merde skrev 2012-12-04 12:16:42 följande:
    Jepp. Antar att de vill ha igen chassina nu eftersom det nog blivit en del reklamationer.
    De bakre fasta hjulen "hänger" och lutar mer än normalt, speciellt det vänstra och skummet på handtaget har spruckit så att det är en 5cm reva på ena sidan. Sedan har framhjulen börjat klicka och knäppa, hörs dock i princip bara när man skall svänga vagnen. Har ingen aning om vad som hänt med hjulen, antar att det är slitage, överbelastning eller något.

Ska också reklamera isfm exakt dessa problem har vi. Kontaktade du PW direkt eller hur gör man en reklamation?
    Hue skriver man, kan inte komma på hur jag ska formulera mig på eng.

• Jose
    Merde skrev 2012-12-04 13:08:54 följande:
    Kontaktade PMs serviceavdelning direkt. Jag blev ombedd att filma problemen med  vagnen vilket jag gjorde. Det är nästan lättast så också så slipper du fundera så mycket på hur du skall formulera dig.

Så du har också problem med hjulen? Har ditt problem med de bakre hjulen alltid funnits eller är det något som kommit med användandet? Jag blir inte riktigt klok på lutningen på hjulen för ibland ser det vänstra hjulet ut att luta extremt mycket och ibland ser det typ normalt ut...

Ja ok, tack:)

Nä jag tror det kommit med tiden, men funnits ganska länge (började använda den i april). Ser jättekonstigt ut! Jag har inte lyckats lokalisera klickandet än, men det låter som det kommer från främre delen. Sedan verkar det som att ett utav framhjulen lossats lite. Eller "hållarna" till framhjulen.

Knarrandet är ju också störigt, det är ju trots allt en vagn för åtskilliga tusenlappar, då vill man ju inte att den ska låta mest på stan;)

angående lutningen på bakhjulen så brukar jag sparka till de ibland (lätt så alltså) så de rättar till sig.

Men jag ska följa ditt råd och filma någon dag, för det känns inte så ok att det är så!
  • Jose
    79Malla skrev 2012-12-08 20:59:08 följande:
    Naimis - jag har ganska precis reklamerat hos PW. Jag mailade dem vad som var problem, och de svarade att de ville ha bilder på det som var fel samt film/ljudupptagning på knarrandet. Efter ett tag mailade de Bugaboo's svar, och jag ska få hem ett nytt chassi och en ny sittdelsram. Det gamla ska jag skicka tillbaka.
    Får du fraktsedel betald av dem eller måste du betala själv?

Hur har ni skrivit? För något måste man ju ändå skriva. ;)
  • Jose
    79Malla skrev 2012-12-08 22:12:39 följande:

Jag ska inte betala någon frakt. Det ska Bugaboo stå för. Exakt hur det går till vet jag inte, men det löser sig nog?! Jag förklarade vad jag hade för problem med vagnen, och använde Google Translate som hjälp. PW har själv kontaktat Bugaboo, och sedan vidarebefordrat deras svar till mig. De hade bl.a. 4 frågor som de ville ha svar på. Det har inte varit några som helst problem, och PW har varit mycket hjälpsamma. Så nu väntar jag som sagt på de nya delarna!
    Tack så mycket för ditt svar! Ska försöka ta tag i det så fort jag hinner... Så... När barnen tagit studenten?;)

Hur beräknas frakten hit från PW? Någon som vet? Vi tänkte beställa lite julklappar därifrån. Ska ju maila de, men tänkte att någon kanske som vet ändå.
  • Jose

Vi har med problem. Fast har märkt att det är så när inte chassit är ordentligt ihopfällt, så kan man liksom inte "låsa upp"... Man kan inte lyfta lite och sedan försöka låsa upp. Men det kan vara svårt ändå!

• Jose
    Marilis skrev 2012-12-13 13:25:51 följande:
    Jag har testat att ha det i lite olita positioner, men det går bara inte. Sambon får testa när han kommer hem, jag blir så arg att jag bara vill kasta in skiten i väggen:(
    Usch ja, haha det förstår jag!!
  • Jose

Hej!

Jag skulle vilja ha ett snabbt svar ( om någon nu vet) ang High Performance. Vi är intresserade av den gråa, men fynderar lite på hur pass grå den är och hur smutsig den blir. Någon som vet? Annars är en röd aktuell, tänker mest på hur varm den blir när det är vår (ljust grå som den gråa verkar vara känns svalare?)

• Jose
    Luella skrev 2012-12-13 22:08:13 följande:

Så klart att min vagn var en av dom. Men det är iofs lite bra för då slipper jag dom där små tuggmärkena som min son satt dit.
    Var ser man det? går det att kolla även på ramen till sitt-/liggdelen?
  • Jose
    Jose skrev 2012-12-13 22:59:11 följande:
    Var ser man det? går det att kolla även på ramen till sitt-/liggdelen?
    Jo det förstår jag, men jag har mitt chassi i bilen och en utav sittramarna uppe, därför tänkte jag om man kunde kolla det även där?:)
  • Jose
    shine skrev 2012-12-19 09:58:53 följande:
    Hej alla Donkey proffs!
    Ska få ett syskon till våren och ska läsa på lite om de syskonvagnar som finns. Sist så köpte vi vår Bugabo Cameleon på babytrader.eu och vi har varit RIKTIGT nöjda med den. Dom säljer inte Bugaboo längre och jag är på jakt efter någon som säljer Donkey billigare. Ser att ni refererar till div. butiker med förkortningar och vet inte vad det är för butiker. 

Finns det att köpa Donkeyn billigare någonstans?
    Hur fungerar Donkeyn i Stockholms lokaltrafik? (Buss, pendel och tunnelbana)

Tacksam för svar! 
    Vi köpte från Pramworld (PW) och är toknöjda med deras bemötande. Vagnen levererades på väldigt kort tid, kortare än de först trodde. Nu ska vi reklamera vårt knarrande chassi och även när det gäller det har bemötandet varit kanon!

Har BARA gott att säga om dessa. Vi betalade 11 200:- tror jag (men tydligen verkar det finnas folk som fått billigare någon annanstans?).

Men som sagt, bara bra att säga om dessa.

Jag har inte haft vår vagn i sthlm än, men ser inte att det skulle vara några större problem. I värsta fall kan man ju alltid fälla in till mono-läge om det någon gång skulle behövas.
  • Jose
    Pellefanten skrev 2012-12-19 20:05:27 följande:
    Shine: donkeyn har så kallade stockholmsmått och går in överallt i princip. :)

Sen vill jag även upplysa om att beställer man från Storbritannien så är vagnarna impregnerade med flamskyddsmedel som inte är godkänt i Sverige tror inte ens det är godkännt i resten av eu.
    Va?!!

Men fy, det hade jag ingen aning om. Fy, vad kan man göra åt det nu?
    Hjälper det att tvätta?
  • Jose
    Jose skrev 2012-12-19 20:49:55 följande:
    Va?!!

Men fy, det hade jag ingen aning om. Fy, vad kan man göra åt det nu?
    Hjälper det att tvätta?
    Då rekommenderar jag inte att ni handlar från PW

• Jose

Kan någon berätta mer om detta medel, vad heter det? (Ursäkte spam här men jag fick väldigt dåligt samvete mot barnen nu!)

• Jose
    JessiWill skrev 2012-12-19 23:31:08 följande:
    Tror inte tvätt hjälper
    Men du skrev "hade aldrig haft mina ungar i det nej :)" så jag tänker att du kanske vet lite mer om detta? :)
    Nej ang tvätt har du nog rätt. Kanske något tvättas ur som i så fall är skadligt, emn långt i från allt. Ska försöka kolla upp lite om detta, men om någon annan vet något får ni gärna svara :)
  • Jose
    smoolan skrev 2012-12-20 10:08:07 följande:
    För alla som undrar - jag ringde kemikalieinspektionen och enligt dem är det inte farligt att ha sitt barn i en vagn impregnerad med flamskyddsmedel. Det finns massor av tillåtna sorter och de som är förbjudna är det i hela EU där ju UK ingår. Så under förutsättning att de följer lagen så är det ofarligt. Däremot kan det ju vara onödigt att impregnera, för hur ofta tar en vagn med ett barn i eld. Det kan kanske hända om man röker när man är ute med vagnen. Vilket man väl bör undvika ändå av andra skäl. Man kan ju också fråga innan man köper vagnen vilket medel det är behandlat med och kolla m kemikalieinspektionen innan så att det är ok.
    Tack :)
    Jag håller med om att oroa sig, men jag kände mig himla dum som inte tagit reda på det då jag tyckte jag kollat upp det mesta;) Haha!

Ang flamskydd så är det ju inte bara vagnar. Det finns i kläder, leksaker och allt möjligt. Därför blev jag lite undrande över vad detta kunde vara för medel.
    SatuSv skrev 2012-12-20 11:01:22 följande:
    HAHAAA vagnen knarrar inte i mono!! Första ggn jag kör mono men bara idag men tyvärr så måste jag ändå köra i knarrduo. Men va ovanligt att köra så liten vagn nu hihi.)

Det är samma med oss! Dessutom kan vi inte låsa "framlåset" när den är i det ena läget. men nu i dagarna ska jag mejla över filmen och hoppas på det bästa!:)
Svar på tråden Bugaboo Donkey