• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lindsey

Har mailat med wh watts idag och med frakt kostar duon just nu 1169 pund inklusive frakt, alltså 12417,11 svenska. Försöker hitta någon butik i usa som kan skicka till sverige för då sparar man ännu ca en tusenlapp men annars kommer jag beställa därifrån.

Undrar dock fortfarande över garantin. Någon som vet hur det funkar om den är köpt utomlands? 

Ellie 101016 ♥
  • memo

Lindsey: glöm inte att om du köper via USA så tillkommer tull/skatt i Sverige....

• BejbyBoo
    Lindsey skrev 2011-09-26 12:55:51 följande:
    Har mailat med wh watts idag och med frakt kostar duon just nu 1169 pund inklusive frakt, alltså 12417,11 svenska. Försöker hitta någon butik i usa som kan skicka till sverige för då sparar man ännu ca en tusenlapp men annars kommer jag beställa därifrån.

Undrar dock fortfarande över garantin. Någon som vet hur det funkar om den är köpt utomlands? 
    Tänk på att om du beställer och skickar från USA så är risken stor att du åker på tull och skatt på vagnen. Det är bara på köp inom EU som man är befriad från de kostnaderna.

Garantin funkar på samma sätt som om du köper den här, bara det att du inte har en butik att gå till, utan får sköta kontakten med butiken över mail/telefon eller direkt med Bugaboo i Holland. 
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • For all I care
    karin1983 skrev 2011-09-25 18:21:11 följande:
    Hej,

skrev här för ett tag sedan och har nu bestämt oss för att beställa en Donkey duo. Frågan är bara varifrån. Alternativen vi funderar på just nu är Holland: ca 13000 med dagens eurokurs, Babyproffsen 14500 eller Kidzshop 14800 + inkl presentkort 1000 kr. Har inte läst hela tråden. Är det någon som köpt sin Donkey eller annan barnvagn från Kidzshop? Vilket alternativ hade ni valt?
    Jag har köpte en Bugaboo Bee + på Kidzshop. Inga problem alls. Mina hjul gick sönder och då skickade dom snabbt ut nya till mig. Är nöjd med köper där och köper nog donkeyn där också.
  • Fujji

mjmc: Snygg footsack! Ska sy en jag med, dom hade dock slut på svart bävernylon när jag skulle köpa. Jag har nu sytt dyna till min Donkey, kolla in min blogg.

lillstrutsen.blogspot.com/

• Fujji

Vet någon priset för en i singelutförande från England vs Holland?

• Leonell

Är det nån mer här som har reklamerat sprucket gummi på handtaget? Om det är det, vad har dom sagt till er? Har ni fått det utbytt? Har ni fått nåt replacement set?
    Reklamerade till bugaboo för ett tag sedan, det sista dom sa va att det skulle komma ett replacement set som dom skulle skicka. Men sen har jag inte hört nåt mer o d e så sjukt svårt att få kontakt med dom.

• spigg
    Leonell skrev 2011-09-26 18:51:52 följande:
    Är det nån mer här som har reklamerat sprucket gummi på handtaget? Om det är det, vad har dom sagt till er? Har ni fått det utbytt? Har ni fått nåt replacement set?
    Reklamerade till bugaboo för ett tag sedan, det sista dom sa va att det skulle komma ett replacement set som dom skulle skicka. Men sen har jag inte hört nåt mer o d e så sjukt svårt att få kontakt med dom.
    Det där låter ju bekant.. Minns du mitt framhjul som gick sönder? Min man lyckades ju plocka isär det och fixa det, så nu funkar ju vagnen igen. Men jag fick ju mail från Bugaboo om att nytt hjul skulle komma hem till mig fredagen den 26e augusti. Alltså en månad sen, och jag har inte fått något hjul. Väldigt märkligt att samma hänt dig, att de säger att de skickar men inget kommer? De har inte hört av sig till mig heller och eftersom att de var så svåra att få tag på så har jag inte orkat ligga på.
  • Fujji
    spigg skrev 2011-09-26 19:02:11 följande:
    Det där låter ju bekant.. Minns du mitt framhjul som gick sönder? Min man lyckades ju plocka isär det och fixa det, så nu funkar ju vagnen igen. Men jag fick ju mail från Bugaboo om att nytt hjul skulle komma hem till mig fredagen den 26e augusti. Alltså en månad sen, och jag har inte fått något hjul. Väldigt märkligt att samma hänt dig, att de säger att de skickar men inget kommer? De har inte hört av sig till mig heller och eftersom att de var så svåra att få tag på så har jag inte orkat ligga på.
    Jag som trodde att dom var superbra på service och byta ut delar... Alternativt att det fastnat nånstans då!
Svar på tråden Bugaboo Donkey