• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • daniels baby
    Joddan skrev 2011-09-21 11:53:24 följande:
    Vart i sthlm bor du?
    (min man har jobbat där så jag känner en deö av personalen )
    jasså?! i botkyrka.... måste åka å hämta stora tjejen på dagis i midsommarkransen om en halvtimme.... tror inte den hinner komma...
  • Joddan

Naj de var åt fel håll. Kan de som jobbar typ nacka farsta hållet . De har oftast lunch mellan 12-13 hoppas de inte kommer då. De är riktigt dåligt för de ringer (oftst) inte innan eller fall de inte har portkoden osv...

• Maria1980

Nu har vi fått hem vår duo :) plingade på dörren å där stod den, nu ska jag bara vänta på att maken kommer hem å hjälper mig packa upp den!

Vi beställde leveras till slutet på september och de skickade den i måndags så tre dagar tog det, har betalt strax under 13000kr från moeders mooiste i holland. varav 40 euro i frakt

Nu måste vi bara fixa babyskyddet, någon som har erfarenhet av maxi cosi?  Vilken är bäst?

Sen måste jag fråga om någon hunnit få sufflett uppsydd? De jag frågat om de tar emot beställningar har inte tagit emot pga att de inte sett vagnen än å kunnat testsy till den med mått å så...

• Catox9

Har hunnit provköra vagnen och är supernöjd!!!
    Det enda jag har lite problem med är ihopfällningen när den ska in i bilen, men det beror inte på Åsnan utan på otekniska jag :D
    Är sååå glad att farsan kunde köpa den i USA, helt underbart!
    Men jag jagar fortfarande någon som har åkpåsarna i lager så att man kan se dem, eller ja inte i lager men tygprover eller vad som helst. Bildskärm kan bli så fel!
    Pappa köpte skötväska oxå där borta, en Skiphop Duo duoble (deluxe?!) kommer inte riktigt ihåg vad den heter men den är för tvilling/dubbelvagn iaf.
    Färgen/mönstret är Uptown stripe och jag vill gärna matcha någorlunda med åkpåsarna och cocoonen :)

Tjipp!       

• memo

Maria1980: Har och har haft Maxi Cosi Cabriofix. Till första barnet lånade jag syrrans, men nu då hon också är gravid köpte jag eget. Har inte provat några andra, men var jättenöjd med det. Dessutom ligger det bland de bästa i tester. Jag köpte det tillsammans med vagnen från WH Watts, då det blev flera hundringar billigare, och köpte easyfix till.

• Fujji

Nu är jag färdig med min suflett och har faktiskt startat en blogg där jag har intentionerna att lägga ut bilder på Donkeyn med olika tillbehör. Nästa projekt blir en åkpåse och en turkos suflett...

Kolla gärna, inte så mycket ännu dock...

lillstrutsen.blogspot.com/

• daniels baby

Nu står vår fina Donkey i hallen å väntar på att bli använd! tycker den verkar jätte fiffig å smidig! stora tjejen på 3 år får plats å har lite utrymme under sufletten så det känns bra.
    Äntligen! 

• millansmillan

ÅHhh!!! jag blir galen... någon som kan säga hur man pumpar upp däcken med handpumpen som följer med?? Det är nu andra gången ett däcktappat all luft. Hur jag än vrider o vänder på pumpen får jag inte i ngn luft i däcket, vad gör jag för fel?

• spigg
    millansmillan skrev 2011-09-22 13:33:23 följande:
    ÅHhh!!! jag blir galen... någon som kan säga hur man pumpar upp däcken med handpumpen som följer med?? Det är nu andra gången ett däcktappat all luft. Hur jag än vrider o vänder på pumpen får jag inte i ngn luft i däcket, vad gör jag för fel?
    Hände mig också, den är helt hopplös. Slutade med att jag gick till en bensinmack och fick alla däcken ordentligt pumpade med deras luftpump. Fattar INTE varför det ska vara bilventiler på däck till barnvagnar....
Svar på tråden Bugaboo Donkey