• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • millansmillan

Skönt att det inte bara är för mej det krånglar då;) Blir en vända till macken i em! Tack för hjälpen

• NaBas

Jag gick in med den till en sport affär och fick den pumpad, jag lyckades tömma däcket på luft och inte fylla det.. Den lilla pumpen är helt värdelös..

• daniels baby

hahahaa det hände mig för nån timme sen oxå! som tur var så hade jag en UJ pump hemma som funkade bra.
    kanske dum fråga men; hur fäller ni vagnen smidigast?  

• millansmillan

Jag tar bort båda sitsarna, gör vagnen singel, låser framhjulen ?felvändna?, fäller in handtaget o sen fäller jag vagnen. ställer vagnen så handtaget står uppåt o lägger en sittdel ovanpå. liggdelen ställer jag bredvid. inte smidigaste kanske men så har jag gjort för att få plats med den i bagaget.

• daniels baby
    millansmillan skrev 2011-09-22 15:11:10 följande:
    Jag tar bort båda sitsarna, gör vagnen singel, låser framhjulen “felvändna“, fäller in handtaget o sen fäller jag vagnen. ställer vagnen så handtaget står uppåt o lägger en sittdel ovanpå. liggdelen ställer jag bredvid. inte smidigaste kanske men så har jag gjort för att få plats med den i bagaget.
    hmmm ok... det va så jag oxå gjorde... tänker sen när det blir snö å slask, då lär ju inte vagnen se så fin ut sen eftersom man lägger ner dom på marken....
  • spigg

Jag tar av bägge sitsarna, tar av bygeln på den ena och staplar dem i varandra. Gör inte om den till mono, men det var ju smart! Fast den får plats som duo i bilen. Sen fäller jag den bara. Det är inga problem, däremot fattar jag inte hur man ska fälla upp den utan att den skapar i marken? När man lyft ur den ur bagageluckan så måste man ju lägga den med ramen direkt mot marken?

• millansmillan

Jag tycker oxå den är dum att fälla upp, dåligt att chassit skrapas så lätt, har redan flera märken.. Jag hade punka på däcket!! ÅH. Ska man lämna in på cykelverkstad då el måste man fixa nytt tror ni? Imp min från England.

• Lillla My

När jag fäller ihop den ser jag till att handtaget är på mina fötter.
    När jag fäller ut håller jag i ramen med handtaget mot mig och skakar den så hjulen fäller ut sig och sen ställer jag ner den på hjulen och fäller upp handtaget. Jag har handtaget på kortaste läget. Så jag har aldrig något annat än hjulen i marken.

• memo

millansmillan: pumpen till Donkeyn är urkass, jag kör med en cykelpump sån som man står med fötterna på och pumpa med handtag, visar trycket också- mkt bättre!! Jag kör också som Lilla My, har ännu ej skrapat chassit - men det lär man ju ändå göra snart, fast hoppas inte!

• memo

Just det, jag loggade ju in för att skryta footsacken är klar, jag är jättenöjd!! Det var mindre jobb än jag trodde, dock så gjorde jag en enkel modell.

Svar på tråden Bugaboo Donkey