• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mizz Turko

Hej,

har precis hittat hit till tråden - efter att ha blivit störtkär i Bugaboo Donkey.

Men är den verkligen så bra??? Är det lätt att justera från singel till dubbelvagn?

Positivt? Negativt?

En sak som jag dock "irriterar" mig på Donkey´n är den där lilla "lådan/varukorgen" som sitter bredvid, är det för mina ögon den ser bara konstig ut eller "glömmer" man bort den när man väl har v agnen? Kan man annars ta bort den?

Finns det någon utländsk hemsida man kan köpa från, de svenska företagen är ju hutlösa lite när det gäller Bugaboo tyvärr?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • spigg
    Mizz Turko skrev 2011-10-08 21:29:15 följande:
    Hej,
    har precis hittat hit till tråden - efter att ha blivit störtkär i Bugaboo Donkey.
    Men är den verkligen så bra??? Är det lätt att justera från singel till dubbelvagn?
    Positivt? Negativt?

En sak som jag dock "irriterar" mig på Donkey´n är den där lilla "lådan/varukorgen" som sitter bredvid, är det för mina ögon den ser bara konstig ut eller "glömmer" man bort den när man väl har v agnen? Kan man annars ta bort den?

Finns det någon utländsk hemsida man kan köpa från, de svenska företagen är ju hutlösa lite när det gäller Bugaboo tyvärr?
    Hej! Läs bakåt i tråden så kommer du hitta mångas åsikter om den och även tips på ställen utomlands att köpa den från. Många här inne har beställt den från WH Watts i England t.ex.

Varukorgen vid sidan om är toppen. Jag tyckte också den var ful första gången jag såg vagnen men nu älskar jag den, kan ju typ ta med mig hela hemmet när jag ska ut. ;) Ja du kan köra vagnen utan den, men DET ser konstigt ut, tycker iaf jag.

Ja det är lätt att justera från mono till duo, själva mekanismen iaf på min vagn var lite seg i början men det har blivit smidigare för var gång. Jag är väldigt nöjd med min Donkey.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Mizz Turko
    spigg skrev 2011-10-08 21:39:01 följande:
    Hej! Läs bakåt i tråden så kommer du hitta mångas åsikter om den och även tips på ställen utomlands att köpa den från. Många här inne har beställt den från WH Watts i England t.ex.

Varukorgen vid sidan om är toppen. Jag tyckte också den var ful första gången jag såg vagnen men nu älskar jag den, kan ju typ ta med mig hela hemmet när jag ska ut. ;) Ja du kan köra vagnen utan den, men DET ser konstigt ut, tycker iaf jag.

Ja det är lätt att justera från mono till duo, själva mekanismen iaf på min vagn var lite seg i början men det har blivit smidigare för var gång. Jag är väldigt nöjd med min Donkey.

Ååå tack snälla för att du tog din tid att svara.

Funderar på en 3:E barn och vill ha möjligheten att ibland kunna ha "singelvagn" (man kommer ju inte in i flesta affärerer med tvillingvagn) och ibland syskonvagn för lilla gossen. 

Ska ta och läs bak i era trådar, kommer ta sin lilla tid - ni är verkligen riktigt duktiga på att skriva      
    Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • Luella
    Länisen skrev 2011-10-08 14:37:36 följande:
    Tack så jättemycket!!! Har du nån aning om vad dom vägde också? Glad
    Ja, det stod ju på lådorna märkte jag nu

Stora lådan: 22,85 kg
    Lilla lådan: 5,33 kg
  • Länisen
    Luella skrev 2011-10-09 00:11:11 följande:
    Ja, det stod ju på lådorna märkte jag nu

Stora lådan: 22,85 kg
    Lilla lådan: 5,33 kg
    Åh tusen tack!! 
    Casper 2010-06-09
  • Lillla My

Jag fick min Donkey Duo i ett paket från Moeders Mooiste i Holland, de hade lagt ner allt i lådan för basen. Den vägde då 28kg.

Varukorgen man har när den var i monoläge gjorde att jag tänkte att jag aldrig ville ha en Donkey när den kom, nu har jag en och jag älskar varukorgen! Det var lite ful, ful, ful....måste ha! på den vagnen. Skrattande 

Angående måtten, när jag hade min Cam så mätte jag dem. Camen var 58.5 och Donkeyn 60cm. Donkeyn känns bredare då den är bred över hela och bredaste delen är suffletten. Camen är ju smalare upptill och hjulen är det bredaste. Nu pratar jag alltså om Donkeyn i monoläge.  

• spigg
    Lillla My skrev 2011-10-09 09:07:35 följande:
    Jag fick min Donkey Duo i ett paket från Moeders Mooiste i Holland, de hade lagt ner allt i lådan för basen. Den vägde då 28kg.

Varukorgen man har när den var i monoläge gjorde att jag tänkte att jag aldrig ville ha en Donkey när den kom, nu har jag en och jag älskar varukorgen! Det var lite ful, ful, ful....måste ha! på den vagnen. Skrattande 

Angående måtten, när jag hade min Cam så mätte jag dem. Camen var 58.5 och Donkeyn 60cm. Donkeyn känns bredare då den är bred över hela och bredaste delen är suffletten. Camen är ju smalare upptill och hjulen är det bredaste. Nu pratar jag alltså om Donkeyn i monoläge.  
    Hehe VA!? Menar du att den inte är 60 cm i duo!? *CHOCK*

Men VAR den är bred är viktigare än jag först förstod. Går genom en "vägspärr" på väg till sonens förskola och kom precis igenom med UJ Duo, men det är omöjligt med Donkeyn för den är som bredast precis där stången i räcket är. Så nu får jag ta en omväg, tre extra minuter. Men det är den värd.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • NaBas

Karmosin: Är jätte nyfiken på o se hur leopard åkpåsen från Elodie sitter i vagnen, kommer de bilder i tråden snart? Skäms

• Fujji
    memo skrev 2011-10-08 18:27:16 följande:
    Tack. Har kvar lite bävernylon, undrar om det skulle funka?!....

Det funkar nog, kanske att det blir lite tunt... Det jag använt är väldigt hårt. Men testa! JAg köpte kardborre med en del som man klistrade fast, himla smidig!

• Johanna200
    Lillla My skrev 2011-10-09 09:07:35 följande:

Då är det ju inte så himla stor skillnad. Lustigt hur ögonen kan bli "lurade" av att den bredaste punkten ligger på olika ställen Glad
Svar på tråden Bugaboo Donkey