• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Fujji
    Xofina skrev 2011-10-10 14:29:03 följande:
    Fujji - Åhh såg det där chassi skyddet! Sånt vill jag också ha! Är jätterädd om vår åsna att den ska få repor eller dylikt!
    Om man ändå kunde sy, vill sy sufletter också! Ni gör det SÅ snyggt! 
    Jag inboxar dig!
    Lillla My skrev 2011-10-10 08:28:29 följande:
    Skulle jag också vilja ha, många säger att det är jobbigt att få till det men när det är monterat och klart är det himmelskt!  Vad har du för maskin? 
    Jag har en pfaff 1546 som jag införskaffade ganska nyss...håller på att lära mig alla finesser! :) Får se hur det går med monteringen...
  • NaBas

Jag kände att den var bred första gången jag använde efter att ha använt camen hela tiden och sulky, men inget som stör mig nu, använder den mycket som mono.

Regnskyddet hatar jag också, har inte köpt något tulsa ännu, men bör nog göra det snart..

• Silvera
    spigg skrev 2011-10-10 17:50:33 följande:
    Inom en minut finns bild på Donkeyn med två olika sorters Tullsa-regnskydd på i bildtråden! :D

Och ja, den går att dra över så att det täcker även varukorgen, har tyvärr ingen bild på det så du får tro mig på mitt o
    *viskar väldigt tyst*... länk till bildtråden? 

Jag hade den förut i favoriter, men nu har den gömt sig... 
  • Lindsey
    Silvera skrev 2011-10-10 19:46:03 följande:
    *viskar väldigt tyst*... länk till bildtråden? 

Jag hade den förut i favoriter, men nu har den gömt sig... 
    Länk har du uppe i trådinfo eller vad det kallas. Under rubriken till tråden :)
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • Silvera
    Lindsey skrev 2011-10-10 19:48:55 följande:
    Länk har du uppe i trådinfo eller vad det kallas. Under rubriken till tråden :)
    HAhaha... får skylla på trötthet... men det var därför jag viskade... Flört
  • Lillla My
    Fujji skrev 2011-10-10 18:04:39 följande:
    Jag har en pfaff 1546 som jag införskaffade ganska nyss...håller på att lära mig alla finesser! :) Får se hur det går med monteringen...
    De jag menade var till en Covermaskin, till vanliga är det enklare att montera. För visst är det bara en sak man sätter på pressarfoten med en böj på som viker  bandet? Jag har en sån böjd grej men har bara testat den lite snabbt för länge sen, har haft dåligt med tid till att sy det senaste året tyvärr. 
  • Fujji
    Lillla My skrev 2011-10-10 20:08:38 följande:
    De jag menade var till en Covermaskin, till vanliga är det enklare att montera. För visst är det bara en sak man sätter på pressarfoten med en böj på som viker  bandet? Jag har en sån böjd grej men har bara testat den lite snabbt för länge sen, har haft dåligt med tid till att sy det senaste året tyvärr. 
    Ok, jag har inte fått den än så får se vad det är när den kommer.... Skulle just nu vilja sy typ hela tiden, men det har man ju inte riktigt tid med. :(
  • Luella

Nu har jag lyckats ta en bild på Elodie-åkpåse i liggdelen. Finns i bildtråden!

• memo

Fujji: Tusen tack för tipset med självhäfyande kardborrband - det gick ju hur fort som helst att fixa skydden. Köpte dock grövre tyg (ett slags möbeltyg). Tack!!

• Fujji
    memo skrev 2011-10-11 09:49:51 följande:
    Fujji: Tusen tack för tipset med självhäfyande kardborrband - det gick ju hur fort som helst att fixa skydden. Köpte dock grövre tyg (ett slags möbeltyg). Tack!!
    Ja visst var det! De jag köpte var bara ena sidan själhäftande så fick sy det andra. Undrar om det håller bra med bara själva häftningen... Återstår att se!
Svar på tråden Bugaboo Donkey