• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Cassie2007

Hejsan!
    Jag har tänkt sälja min åsna. En duo för 12500. Ena sittdelen aldrig använd ligger fortf. Ner packad. Alla orginal tillbehör följer med. Plus två bumperbarskydd. Vagnen är i fint skick endast ett märke på ena bumperbaren men syns ej när skyddet är på eller annars heller. Eftersom det är på insidan. :)

• EEE
    spigg skrev 2011-12-03 09:31:22 följande:
    Liggdelen är ju bara ett "tygstycke" typ, så jag är rätt övertygad om att vagnen inte blir billigare av att avstå liggdelen.

Jaså? Gah! Riktigt irriterande att jag aldrig tycks få chansen att komma in till storstan för att testa och se vagnen live. Men är det så att sittdel/liggdel är av samma stomme och så gör man bara om den efter behov eller? Jag trodde sitt- och liggdel var helt separata delar.
  • EEE
    Cassie2007 skrev 2011-12-03 15:25:33 följande:
    Hejsan!
    Jag har tänkt sälja min åsna. En duo för 12500. Ena sittdelen aldrig använd ligger fortf. Ner packad. Alla orginal tillbehör följer med. Plus två bumperbarskydd. Vagnen är i fint skick endast ett märke på ena bumperbaren men syns ej när skyddet är på eller annars heller. Eftersom det är på insidan. :)

Får man fråga varför du ska sälja? Är du på något vis missnöjd med vagnen?
  • Plly

Hej! Jag vill ha en åsna men nu har jag på sistone sett en del som säljer sina reklamerade chassin för en billig peng (på blocket och tradera) verkar som att en del sittdelar nöter på chassit och att hjul vobblar om man går fort. Barnsjukdomar tro?

• Cassie2007
    EEE skrev 2011-12-03 16:21:20 följande:
    Får man fråga varför du ska sälja? Är du på något vis missnöjd med vagnen?
    Nej vi är sååå nöjda och som Pretty Polly skriver med chassin så vad jag har förstått det så har det berott lite på hur man satt klädslen.. min har inga märken eller vobblande däck. ghar sprungit med den så absolut inte.. Och det har nog bara vart en med det problemet.
    Vi ska sälja den för vi ska köpa hus nu och behöver en extra slant fort.. kommer köpa en ny till sen för, för mig så är den överlägsen både som dubbel och singel vagn..

om någon är intresserad så finn vagnen i Borås, Ska till Stockholm nästa vecka till älvsjö och kan ta med den då, kan ju givetvis också skicka
  • EEE

Jag har också sett dessa blocketannonser med märken på chassit så man undrar ju lite. Men köper man en ny så får man ju åtminstone ett nytt om det skulle hända.  

• ThereseX

Man får inte sälja saker i tråden. Då kan den bli stängd. Så håll annonserna borta.

• Lindsey

Finns det något sätt att liksom "låsa" vagnen när den är ihopfälld? Tycker den är så bökig att lyfta när den är ihopfälld, vet inte riktigt var jag ska bära den för bör man bara längst upp fäller den ju ut sig direkt igen. Samma när jag tar ut den ur bilen så vecklar den ju ut sig samtidigt som man lyfter ut den om man inte lyfter från undersidan samtidigt. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vet inte om jag är trög men det är väldigt störigt :P

Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • axdal

lindsey: jag förstår hur du menar och jag undrar samma sak..

• memo

sthlm84: hur viker du regnskyddet för att få in det i nätfacket?

Svar på tråden Bugaboo Donkey