• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • NaBas

Hej! ni som sytt egna sufflor, hur mycket tyg behöver man till en? Med in och utsida.. Tack!

• Londonvibes
    emkalo skrev 2011-11-28 16:09:53 följande:
    Så, idag har vi beställt vagnen från Pramworld! Kul men dyrt! Tråkigt att pundet gått upp så himla mycket nu sista månaden! Skulle varit 1500 kr billigare om vi beställt den i augusti

Men men, jag meddelar hur snabbt lev gick sen. De sa 5-7 arbetsdgr och den skulle lämna affären idag! De hade sagt fel ang priset, frakten kostade 60 pund, inte 40. Så totalt blev det 1159 pund. Beställde den i svart/svart och det hade dem i lager (vet inte vad levtid är om man beställer färger de inte har i lager).

Ni som fått hemlevererat, behövde ni ta emot vagnen hemma eller hur gick det till? Jag jobbar ju och kan inte vara hemma på dagarna....så jag hoppas det går att lösa. Vad jag förstod skulle de höra av sig ngn dag innan de kom, så det kanske går att ordna på ngt sätt... Spännande
    Pramworld skickar med DHL. Man kan hämta missad leverans på deras depot i Hägersten.
  • EEE
    emkalo skrev 2011-11-28 10:09:12 följande:
    Jag mailade med dem för ca 2 v sen. Priset var då 1139 pund inkl frakt (till stockholm) och frakten skulle ta 5-7 arbetsdagar.
    Enligt W H Watts var priset 1169 pund och leveranstiden ca 4 veckor. Jag ska bums beställa en vagn från Pramworld!

Då lutar det absolut åt att jag beställer från Pramworld! Jag är så nöjd med dem hittills, personligen har jag inte haft några problem med vagnen vi beställt därifrån tidigare men andra som haft det har fått superbra respons, de bryr sig verkligen om sina kunder, även oss i Sverige!

Som någon redan svarat så är det DHL som levererar hem vagnen och det gör dem hem till dörren. 

Känns surt att jag inte köpte vagnen i maj när vi köpte vår syskonvagn, då var punden som lägst i år, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så ville jag provköra  vagnen innan beställning.      

• DizNick

Är PramWorld billigast stället att beställa en Donkey? Blir det billigare att plocka ihop delar eller köpa den hel?

• spigg
    DizNick skrev 2011-11-29 13:24:36 följande:
    Är PramWorld billigast stället att beställa en Donkey? Blir det billigare att plocka ihop delar eller köpa den hel?
    Maila runt själv till olika ställen och hör vad de vill ha för vagnen i det utförande du vill ha den, plus frakt. Så vitt jag vet tar alla i England lika mkt betalt för vagnen men frakten kan variera, och ibland ligger ju euron bättre till än pundet så då kan det vara billigare att köpa från t.ex. Holland. Skillnaden mellan att köpa i delar och hel är det nog också bäst att maila om.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • DizNick
    spigg skrev 2011-11-29 13:27:24 följande:
    Maila runt själv till olika ställen och hör vad de vill ha för vagnen i det utförande du vill ha den, plus frakt. Så vitt jag vet tar alla i England lika mkt betalt för vagnen men frakten kan variera, och ibland ligger ju euron bättre till än pundet så då kan det vara billigare att köpa från t.ex. Holland. Skillnaden mellan att köpa i delar och hel är det nog också bäst att maila om.
    Någon som kan ge tips på sida i holland? Beställde min select fr pramworld så där har jag redan priser på donkeyn.
  • EEE

Hej! Har varit i mejlkontakt idag med PW och jag fick ett schysst pris på Åsnan, tror jag fick ett bättre pris för jag även tänkt beställa två fotmuffar och en tripp trapp stol och det berätta jag såklart i mejlet! Nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem så vi kan diskutera, han tycker ju såklart att det är mycket pengar ändå och det är det ju, men...

• emkalo

Hallå på er, Ville bara berätta att jag beställde vagnen i måndags (ca 14-tiden) från pramworld o de försökte leverera igår!!! Vi var ju inte hemma så jag får hämta ut den i vårt centrum! Tyvärr hann jag i te idag o de har stängt lördag o ssöndag så det blir till på måndag att fixa då!! Men galet snabb leverans! Spännande men jag hade velat leka m den i helgen

• sthlm84

Hej jag har idag köpt en Donkey svart mono.
    Förut hade jag en icandy peach och var supernöjd, nackdelen är dock hjulen och i vinter vill jag kunna rulla vagnen utan att fastna i snömodd som förra året så det blev en donkey. Funktionellt tycker jag att de är lika smarta, dock vinner donkey på alla utrymmen. Älskar att man kan vika ner regnskyddet och ha det i nätfacket i 10kgs korgen.

jag funderar på att köpa en organizer men hört av bekanta att den är onödig. vad tycker ni?
    Jag håller på att sy en sufflett och tycker att det är himla svårt. hur vet man om man klipper rätt?

tacksam för svar :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey