• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • SULLIN
    VeronicaNyberg skrev 2011-11-26 21:59:06 följande:
    Kan man ha båda delarna på donkeyn bakåtvända samtidigt?
    Japp!

• SULLIN

Hurra idag har jag beställt vår donkey! Tror att det kommer bli jättebra! Nu väntar jag bara på att den skall komma så kan vi börja nedräkningen till bebisarnas förlossning sedan ;)

• Naimisen

Hej! Har lite funderingar på en donkey, och tänkte höra vad ni tror är bäst; antingen att beställa från pramworld, eller ta med sig en från New York? Rent prismässigt och hur smidigt de är.

Sen läste jag nått inlägg i tråden att bilstols adapter för 2 stolar inte var godkänd i Sverige, gäller de även den för 1 maxi cosi?

• BejbyBoo
    Naimisen skrev 2011-11-27 10:51:18 följande:
    Hej! Har lite funderingar på en donkey, och tänkte höra vad ni tror är bäst; antingen att beställa från pramworld, eller ta med sig en från New York? Rent prismässigt och hur smidigt de är.

Sen läste jag nått inlägg i tråden att bilstols adapter för 2 stolar inte var godkänd i Sverige, gäller de även den för 1 maxi cosi?
    Med tanke på hur billig dollarn är så är det absolut billigare att köpa i USA!
  • NaBas

Naimisen: Jag har för mig att jag har sett att kidzshop har den adaptern för två för maxi cosi. Vill sjalv köpa en fast för ett barn bara, men Ska beställa hem via en vän från England. Blir ngn hundring billigare.. Ni som har bugaboos egna dyna, är ni nöjda? Hur blir den efter tvätt, om ni har tvättat den.. Funderar på att köpa en eftersom den jag har klumpar ihop sig i vagnen när min son rör sig.

• Naimisen

Tack för svaren! Bebis kommer i sommar så de är inte aktuellt just nu.
    Ska också ha den adaptern för 1

• VeronicaNyberg

Räcker det inte att köpa en mono om jag har ett barn som är 3 månader nu och försöker nu skaffa ett till? Eftersom man får med både sitt och liggdel till mono? Tänker att när den nya babyn vill byta till sittdelen så kan man ju skaffa ståbräda, för då är ju ändå sonen minst 1 år och 6 månader...Vad tror ni? Visst kan man använda båda delarna man får med mono på samma gång?

• Naimisen

Veronica- Nu är jag inte expert på donkeyn men funkar den som camen får du bara med 1 "ram" som man har först till liggdelen och sen samma till sittdelen vilket gör att du bara kan använda en del åt gången om du köper mono, duo och twin får du 2 ramar till.
    Rätta mig om jag har fel någon.

Sen låter 1 år och 6 månader ganska litet att ha ståbräda till.
    Men de är bara min personliga åsikt. Kommer ha syskonvagn fast sonen kommer va lite över 2 år när bebis kommer.

• EEE
    spigg skrev 2011-11-25 08:39:42 följande:
    Hej och välkommen hit! Misstänker att du kan ha läst i min blogg, är det så så tackar jag för berömmet. ;)

Det bästa är att du mailar Pramworld själv och hör vad de tar för vagnen i duo-utförande + frakt. Men jag tror de brukar ta 1159 eller 1169 pund. Leveranstiden kan ju variera också, vet att leveranstiden från W H Watts (där många här inne köpt sin Donkey) är cirka 4 veckor. W H Watts har varit jättetrevliga och svarat snabbt på mail, jag har själv inte beställt vagnen därifrån men de jag vet har gjort det har fått den på utlovad tid.
    Ja, det var ditt blogginlägg!

Har ju beställt våra nuvarande vagn från Pramworld och deras leverans var  ju supersnabb! Min lilla är redan 3½månad så det är ju önskvärt att vagnen kommer så fort som möjligt!

Jag ska mejla både WH watts och Pramworld så får vi väl se vem jag väljer att beställa ifrån. Men först och främst blir det en tripp till storstan så jag får testa på vagnen.
    Jolle01 skrev 2011-11-26 18:48:51 följande:
    Jag har beställt donkeyn från Pramworld. Leveranstid var lite över en vecka. Priset var 1140 GBP. Bra service!
    Var det nyligen som du beställde den? Är priset inklusive frakt och i duoutförande? 

• EEE

Glömde fråga...

...ska jag passa på att beställa fotmuff/åkpåse eller vad nu Bugaboo kallar det. Är dem bra? Något annat som är bra att ha och lika bra att beställa när man ändå är i farten?  

Svar på tråden Bugaboo Donkey