• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Eillen09

Forts.

Dotter är 3 år och 4 månader när bebisen kommer. Vi är ute mkt i skog och på landet , långa promenader...
    Hör av er både här och mejl !!

• LillaVild

Vronica: Senaste budet är 869,10 pund för en mono, då ingår frakt på 60 pund och 10% rabatt på vagnen just nu. Om man räknar med bankernas överföringskurs idag så blir det 9282 kr!

• VeronicaNyberg
    LillaVild skrev 2011-12-12 11:12:08 följande:
    Vronica: Senaste budet är 869,10 pund för en mono, då ingår frakt på 60 pund och 10% rabatt på vagnen just nu. Om man räknar med bankernas överföringskurs idag så blir det 9282 kr!
    Tack!
  • Strossel

Har någon beställt från pramworld? Hur funkar det om något går sönder osv? Vad kostar en duo därifrån?

• emkalo
    spigg skrev 2011-12-11 19:04:37 följande:
    - Jo sitt/liggdelsramen ska vara lite vickbar, det är en del av fjädringen.

- Ett tips är att om du ska gå från fullt sittläge till ligglägget så lättar du på flärpen och när du vet att sitsen är mer vinklad än i mittläget/viloläget så släpper du ned flärpen, och sen fortsätter du fälla sitsen för då klickar ramen fast så fort den nått liggläge. Förstår du hur jag menar? Dvs, ha inte flärpen uppfälld hela tiden, för då kan man missa liggläget.
    Tack då vet jag att jag inte borde ha gjort ngt superduperfel iaf! Ska även ta till mig av ditt tips ang när jag fäller till helt liggläge!

Som tur är gillar vår dotter vagnen (hon har väldigt stark vilja och kunde lätt ha gjort det här köpet till årets mest misslyckade) och somnade i den igår under premiärturen - men hon protesterar rätt rejält mot att hennes ben är vinklade...hon vill liksom ha benen uppåt så hon sitter i 90 graders vinkel, som hon gör i Brion Försökte förklara att den här vagnen är annorlunda men det tog nog henne en halvtimme att acceptera det - únder tiden satt hon och spretade benen rakt ut och försökte förmå mig att fälla upp hennes benstöd! Roligt att dem kan vara så bestäma kring saker och ting
  • Lillebror12
    Strossel skrev 2011-12-12 12:58:51 följande:
    Har någon beställt från pramworld? Hur funkar det om något går sönder osv? Vad kostar en duo därifrån?
    Ja. Vi har inte kontaktat dem men Bugaboos garanti är ju generös. Vi fick ganska nyligen ett sådant där fixpaket till vår vobblande Bee som vi köpte från Pramworld. En duo kostar 1049 pund inklusive frakt till Sverige.
  • Lillebror12
    VeronicaNyberg skrev 2011-12-12 17:50:05 följande:
    Hur tusan ringer man pramworld? Får bara till svar att det inte finns något sådant nummer?
    Maila istället så ringer de upp dig . sales@pramworld.co.uk
  • Strossel

Ännu fler frågor om pramworld :) hur beställer man? Via mail? Måste man fixa med frakten själv eller har dom ett "färdigt" bolag som dom skickar med? Finns duo paketen färdigt även hos dom eller måste man bygga ihop ett? vad jag förstår så betalar man med visa?

• Katjan
    Strossel skrev 2011-12-12 18:24:51 följande:
    Ännu fler frågor om pramworld :) hur beställer man? Via mail? Måste man fixa med frakten själv eller har dom ett "färdigt" bolag som dom skickar med? Finns duo paketen färdigt även hos dom eller måste man bygga ihop ett? vad jag förstår så betalar man med visa?
    Pramworld fixar frakten åt dig.

Du beställer via mail... Skriv ner allt du vill beställa o i vilka färger du vill ha på sakerna.

Lämna din leverans adress samt tel nr så ringer du upp dig för att genomföra orden och ta betalt via betalkort
Svar på tråden Bugaboo Donkey