• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • VeronicaNyberg

Nu har vi beställt en åsna! Får dock vänta lite längre än 6 dagar på den då de inte skulle få in den i svart igen förrän någon gång nästa vecka. Men är glad ändå!

• Strossel

Då måste man vara grym på engelska eller? Eller funkar vanlig skol engelska? Har aldrig beställt något utomlands!

• Lillebror12
    Strossel skrev 2011-12-12 18:51:48 följande:
    Då måste man vara grym på engelska eller? Eller funkar vanlig skol engelska? Har aldrig beställt något utomlands!
    Oj, nej, det tror jag inte men jag har å andra sidan jobbat mycket på engelska så jag kommer inte ihåg hur engelskan var innan dess . De är nog vana vid att få tolka lite och alla nya kunder har ju samma ärende- alltså att de vill köpa något .
  • Katjan
    Strossel skrev 2011-12-12 18:51:48 följande:
    Nej, man måste inte vara grym på engelska.. Om du tycker att det är jobbigt att prata så se till att göra beställningen så tydlig som möjligt när du mailar.
  • Lindsey
    spigg skrev 2011-12-11 23:15:52 följande:
    Men trycker du ihop den ordentligt då? Du ska trycka in framhjulen mot mittaxeln, se till att de är vinklade rätt för annars går det inte hela vägen in.
    Ja jag trycker ihop dem. Ska vagnen låsa sig ihopfälld då eller? Min gör verkligen inte det :( Har testat både med och utan sittdelen på men den låser sig inte och är lika bökig att bära in och ur bilen ändå.
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • LizG
    Eillen09 skrev 2011-12-12 20:16:41 följande:
    Är donkeyn liten som ihopfälld ? Kan man ev ta av hjul ?
    Man kan ta av det mesta så ja den kan bli liten ihopfälld. Gå in på Bugaboos hemsida och titta på videos för donkey så får du se hur man kan göra. 
  • spigg
    Lindsey skrev 2011-12-12 19:56:23 följande:
    Ja jag trycker ihop dem. Ska vagnen låsa sig ihopfälld då eller? Min gör verkligen inte det :( Har testat både med och utan sittdelen på men den låser sig inte och är lika bökig att bära in och ur bilen ändå.
    Den låser sig inte på så sätt att man måste trycka in något för att låsa upp den, men om jag har fällt ihop min och lyfter upp den i mittstången så flyger ju inte hjulen ut igen utan jag kan ställa den så att den står på hjulen och handtaget.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
Svar på tråden Bugaboo Donkey