• jean1

Bugaboo Donkey

linaloo skrev 2012-01-07 09:34:35 följande:
    EEE: jag beställde precis från pramworld (10% rabatt) £989,1 +£60 frakt (£1049,1 totalt). Beställde i onsdags och jag får den nästa vecka (5-7 dagars leverans).

Hade för övrigt oxå kravet på mig att jag skulle sälja vår brio happy och vår cam innan. Har dock inte kommit så lång ännu :)

EEE skrev 2012-01-07 01:53:45 följande:
    Oj vad det har velats här fram och tillbaka. Verkar som jag äntligen lyckats övertala mannen att Donkeyn är vagnen vi bara måste ha! Kravet är att vi säljer nuvarande vagnen först! 

Till alla er som beställt en duo från utlandet: Vart ifrån har ni beställt? Kostnad? Leveranstid? Vill gärna få hem vagnen så fort det bara går efter att jag sålt vår.

Finns ev möjlighet att själv hämta hem en från Spanien om priset är bättre där. Någon som har erfarenhet av att själv ha köpt en vagn i ett annat land och fraktat hem den med flyg?  
    Vi har också haft kontakt med pramworld och fick samma prisuppgift. Vi tänker också beställa därifrån OM/NÄR vi får vår Cam såld, som är en förutsättning för oss båda om vi ska kunna motivera och finansiera köpet av Donkeyn.
  • jean1
    JessiWill skrev 2012-01-09 13:20:36 följande:
    Någon som kan ge mig tips på olika sidor där jag kan beställa donkeyn? Vad jag förstått måste man maila dom flesta och beställa?
    Känns läskigt :p

Pramworld sägs vara bra, tänkte själv beställa en därifrån .
  • jean1

Håller på att (äntligen!!) lägga en beställning på en Donkey Duo hos Pramworld och nu ringde de och ville ha kortuppgifter. Ville bara dubbelkolla med er här som meställt från Pramworld om det är så ni också betalt, i förväg genom att lämna kortuppgifter?

• jean1
    linaloo skrev 2012-01-16 19:21:46 följande:
    Det stämmer!

Toppen, ville bara ha en bekräftelse, tusen tack :)!
  • jean1
    linaloo skrev 2012-01-17 20:27:24 följande:
    Jag fick inget bekräftelsemail över huvudtaget. Fick endast ett mail med trackingnummer. Mailade däremot och bad om kvitto efter att jag fått hem vagnen.

Där stod det:

Bugaboo Donkey Base

Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)

Bugaboo Donkey Tailored Fabric Sets

Bugaboo Accessories Colour: Pink

Bugaboo Donkey Duo Extension Set

Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)

Bugaboo Accessories Colour: Black

Bugaboo Donkey Extra Sun Canopy

Mitt kvitto såg också ut sådär :)
  • jean1

Fick mitt kvitto/bekräftelse från Pramworld igår, men jag hittar ingen info om leveranstid. Vad har ni andra som beställt nu i dagarna fått för leveranstid?

• jean1
    linaloo skrev 2012-01-19 00:08:50 följande:
    5-7 arbetsdagar från att den skickas.
    Jag beställde via mail onsdag, ordern gjordes klar(och betalades) på torsdagen och den skickades då på eftermiddagen, fredag var röd dag. Hade vagnen hemma onsdagen efter. Bra jobbat tycker jag med tanke på att det var långhelg. 

Oj, det var snabbt! Bara för oss att vänta och se när den kommer. Det är ingen panik för vår del, bebis är inte beräkad förrän i början av april, men man vill ju ha hem pärlan !
  • jean1
    Berry85 skrev 2012-01-21 08:21:39 följande:
    Hejhej. Funderar att beställa en donkey, men undrar nu om någon vet hur det fungerar ,med babyskydd. Tänkte att jag skulle passa på att beställa babbyskydd och adaptrar om jag ändå ska beställa hem en vagn. Men kom på att det kanske är dumt då man inte vet hur frakten går till. Det kan ju blir skador på ett babyskydd som inte syns eller märks men som påverkar säkerheten på det. Vad tror ni?
    Jag undrar också vilket babyskydd ni kör med? Jag tänkte köpa maxi cosi cabriofix (för visst funkar den på donkeyn?) Men har hört att även akta graco funkar. Vilken är att föredra?  

Vi har haft Maxi Cosi till vår dotter och kommer använda samma till lillebror som kommer nu i vår. Vi var riktigt nöjda med det babyskyddet. Smidigt och lätt och vår dotter satt alltid bekvämt i det.
  • jean1
    Berry85 skrev 2012-01-22 16:53:22 följande:
    Åh.. Tack så jättemycket för alla tips! Känner mig mycket klokare!! Det blir en åkpåse till den lille bara. Stora killen kan ju låna den fram till att lillen kommer. Den lille kommer ju i mars och då behöver nog inte stora killen nån åkpåse ändå. Hur är det med sittdynor? Är det värt att investera i?

När vi provade vagnen i butik så var det en sittdyna i sittdelen där dottern provsatt. Jag upplevde att den tog mycket utrymme och kändes onödig. Har aldrig saknat en sittdyna i vår cameleon så jag kommer inte ha någon till donkeyn heller.
  • jean1
    Jaja88 skrev 2012-01-24 14:53:12 följande:
    Idag har jag lagt en beställning på en donkey duo från parmworld :) Har fått mycket tips här ifrån tråden! Jag har en pojke som är 17 månader och väntar lillasyster i april. Det blir en svart och rosa liggdel och så helsvart till storebror! Vi beställde massa andra saker också eftersom allt verkar vara mycket billigare där!
    Snyggt! Har också nyligen beställt och här blev det lika fast tvärtom, helsvart liggdel till lillebror och svart med rosa suflett till storasyster. Kan man längta så här mycket efter en vagn ????
Svar på tråden Bugaboo Donkey