• jean1

Bugaboo Donkey

höstäpple skrev 2012-01-25 21:26:54 följande:
    Hade de Donkeyn i lager nu?

Vad blev det för färger för er som beställt?

Vad är det för kortuppgifter man ska kunna uppge?

Vi beställde för ca 2-3 veckor sedan och då fanns den inte i lager men idag fick jag mail om att den var skickad från dem, så de har säkert fått en leverans från Bugaboo nu.

Har beställt en Duo med helsvart liggdel och sittdelen mad svart bas och rosa suflett.

Kortuppgifterna de behöver är det långa kortnumret, utgångsdatum och de tre sista på baksidan (cvc).    
  • jean1
    linaloo skrev 2012-01-25 22:49:07 följande:
    Näe, det är posten som levererar. De ringer aldrig före(möjligtis bara om man bor långt ut på landet). Man fr se till att hålla sig hemma (ofta syns det inte ens att den kommit till stan innan de försöker köra ut). De gör 1-2 utkörningsförsök och är man inte hemma då, så får man själv åka och hämta på deras utlämningsställe.

Ni som beställt. Ni Får ett trackingnummer från TNT post. Efter nån/några dagar så kommer det inte gå att spåra via det numret längre. Ring då posten, klicka er vidare till övriga frågor om paket och säg att ni har ett utländskt trackingnummer och att ni vill ha det svenska kolli-id't. Då söker de fram det svenska kollinumret åt er, så att ni kan fortsätta följa leveransen i Sverige.

Aha, tack för tipset ang kolli-id !
  • jean1

Jag fick mail med trackingnr den 25/1 och idag ringde jag posten för att kolla vart paketen var och de är i Örebro så med lite tur kunde jag få vagnen levererad redan imorgon .

• jean1
    Jaja88 skrev 2012-01-31 16:18:19 följande:
    Ohh, vad roligt för dig :)

Har du beställt från PW?
    Japp, från Pramworld !
  • jean1
    Merde skrev 2012-01-31 17:46:45 följande:
    Fick också mail med trackingnummer den 25/1 men vår vagn är tydligen bara i Malmö, eller snarare ett av de två kollina är i Malmö. Nu ser jag att posten har problem med spårningen av paket men konstigt om vagnar som skickats samtidigt kan vara på olika platser sådär. Jag är inte särskilt imponerad av posten sedan innan och inte är jag mer imponerad nu. Behöver ju veta när den kommer att levereras då vi inte har bil och jag knappast kan ta den på bussen direkt (gravid i v. 37)... Ni som har portkod och fått vagnen levererad. När har ni lämnat portkoden så att de kan komma in? Ringde till posten idag och hon skulle maila portkoden åt dem som skulle köra ut paketen men lovade ingenting :(. Inte heller går det att få veta när de kör ut paketen (service?) så att man kan hålla sig hemma. Och eftersom paketspårningen inte fungerar vet jag ju inte säkert vart den är ens en gång så har ju ingen aning om den kommer att komma imorgon eller nästa vecka. Skitposten!

Att de är på olika ställen kan ju bero på att de ska levereras till olika städer. Mitt ska till Sundsvall.
  • jean1

Idag kom äntligen vår Donkey! Nu är den monterad och redo, älskar den redan !

• jean1

Vi fick hem vår Donkey för ca en månad sedan och den har bara stått ihopmonterad i vardagsrummet i väntan på lillebror. Igår tog vi dock den när dottern skulle sova middag ute på balkongen då singelvagnen vi använder till henne än så länge var för smutsig för att dra igenom huset . Hur som helst, vi upptäckte då att när hon la sig i sin sittdel så dippade den bakåt. Vet ju att sitt/liggdelarna ska vara och är lite ruckbara då vi även haft en Cameleon, men de ska väl ändå inte dippa bakåt så att den inte är helt vågrät? Testade även med liggdelen på den vänstra sidan (i monoläget alltså) och även den dippar bakåt. Vi la ett vattenpass på madrassen och mkt riktigt så är den inte alls rak, ens när den är helt tom . Mäter man från botten och ner till golvet så "hänger" den ca 1½-2 cm mer baktill än framtill. Känns ju inge roligt... När vi har båda delar på så syns det även tydligt på sufletterna att de inte är helt parallella med varandra, och då sitter de exakt likadant på båda ramar, ingen är alltså monterad längre fram eller bak på ramen. Delarna dippar bara på den vänstra sidan, inte på den högra, så då känns det ju som att det beror på chassit.

Vi upptäckte även igår när den var i monoläget och dottern skulle sova, att handtaget lutade åt höger, som att chassit "hängde" om ni förstår vad jag menar. 

Har försökt fota de saker jag beskriver och tänkte maila pramworld där vi beställt vagnen men är ändå nyfiken om någon här har märkt samma saker?? Visst borde en sån här sak gå på garantin, att man tex får byta ut chassit. Blir lite less på mig själv att jag inte märkt dessa saker tidigare då vi provkört den inomhus flera gånger och man ser den ju varje dag eftersom dens tår i vardagsrummet. Nu är det drygt tre v till bf så det känns ju lite otajmat att börja krångla med detta nu....     

• jean1

spigg skrev 2012-03-11 10:50:08 följande:
    Klart det kan vara något fel på chassit, men har ni pumpat däcken och sett till att det är samma tryck (30 psi) i alla däcken?

Om ni har det så ska ni ju kontakta PW, absolut. Men just det där att ligg och sittdelarna dippar lite i huvudändan verkar det vara på alla vagnar, har dock sett en bild på en sittdelsram som dippade alldeles för mycket, men det syntes tydligt.

Sambon har pumpat däcken men ska kolla med honom om det är samma tryck i alla. Vi tog en bild och jag tycker det syns tydlligt att det dippar för mkt, spec eftersom det inte alls är så om man monterar någon av delarna på högra sidan. 

Omatchande åkpåse I know . men visst syns det att den dippar?

Samma med liggdelen, sufletterna sitter exakt lika så det beror inte på det.

• jean1
    ThereseX82 skrev 2012-03-11 13:05:00 följande:
    Jean1- vi har likadant på våran, har också haft CAM innan. Så jag utgick från att det ska dippa lite fram på donkeyn med? Eller?

Jo att delarna ska vara lite "ruckbara" vet jag, och har inget problem med. Men när det är sån skillnad beroende på vilken sida man har dem så började jag undra... Den vickar mkt mer på vänster än höger, oavsett vilken del man har. Och att Liggdelen inte ens är plan när den är tom känns sådär, det är ju inte en billig vagn direkt. Ska kontakta Pramworld imorgon, ska bara lyckas formulera mig i ett mail på engelska .
  • jean1
    jean1 skrev 2012-03-11 10:46:07 följande:
    Vi fick hem vår Donkey för ca en månad sedan och den har bara stått ihopmonterad i vardagsrummet i väntan på lillebror. Igår tog vi dock den när dottern skulle sova middag ute på balkongen då singelvagnen vi använder till henne än så länge var för smutsig för att dra igenom huset . Hur som helst, vi upptäckte då att när hon la sig i sin sittdel så dippade den bakåt. Vet ju att sitt/liggdelarna ska vara och är lite ruckbara då vi även haft en Cameleon, men de ska väl ändå inte dippa bakåt så att den inte är helt vågrät? Testade även med liggdelen på den vänstra sidan (i monoläget alltså) och även den dippar bakåt. Vi la ett vattenpass på madrassen och mkt riktigt så är den inte alls rak, ens när den är helt tom . Mäter man från botten och ner till golvet så "hänger" den ca 1½-2 cm mer baktill än framtill. Känns ju inge roligt... När vi har båda delar på så syns det även tydligt på sufletterna att de inte är helt parallella med varandra, och då sitter de exakt likadant på båda ramar, ingen är alltså monterad längre fram eller bak på ramen. Delarna dippar bara på den vänstra sidan, inte på den högra, så då känns det ju som att det beror på chassit.

Vi upptäckte även igår när den var i monoläget och dottern skulle sova, att handtaget lutade åt höger, som att chassit "hängde" om ni förstår vad jag menar. 

Har försökt fota de saker jag beskriver och tänkte maila pramworld där vi beställt vagnen men är ändå nyfiken om någon här har märkt samma saker?? Visst borde en sån här sak gå på garantin, att man tex får byta ut chassit. Blir lite less på mig själv att jag inte märkt dessa saker tidigare då vi provkört den inomhus flera gånger och man ser den ju varje dag eftersom dens tår i vardagsrummet. Nu är det drygt tre v till bf så det känns ju lite otajmat att börja krångla med detta nu....     
    Mailade Pramworld i måndags men ahr inte fått något svar än. Lite förvånad faktiskt då de var himla att snabba att svara då det gällde beställningen Förvånad. Hoppas de svarar oavsett om det är något man kan klaga på elelr ej, vore kul att höra deras åsikt. Nåväl. Det verkar ju som att de flesta upplever att den dippar bakåt och även om det stör mig att den gör det så får man kanske leva med det. Blir ju lite fundersam dock eftersom den dippar mer på en sida, den högra är ju helt rak. Nåväl. Livet är ju bara inte raka och räta linjer.... Glad.
Svar på tråden Bugaboo Donkey