jean1 skrev 2012-03-11 10:46:07 följande:
Vi fick hem vår Donkey för ca en månad sedan och den har bara stått ihopmonterad i vardagsrummet i väntan på lillebror. Igår tog vi dock den när dottern skulle sova middag ute på balkongen då singelvagnen vi använder till henne än så länge var för smutsig för att dra igenom huset

. Hur som helst, vi upptäckte då att när hon la sig i sin sittdel så dippade den bakåt. Vet ju att sitt/liggdelarna ska vara och är lite ruckbara då vi även haft en Cameleon, men de ska väl ändå inte dippa bakåt så att den inte är helt vågrät? Testade även med liggdelen på den vänstra sidan (i monoläget alltså) och även den dippar bakåt. Vi la ett vattenpass på madrassen och mkt riktigt så är den inte alls rak, ens när den är helt tom

. Mäter man från botten och ner till golvet så "hänger" den ca 1½-2 cm mer baktill än framtill. Känns ju inge roligt... När vi har båda delar på så syns det även tydligt på sufletterna att de inte är helt parallella med varandra, och då sitter de exakt likadant på båda ramar, ingen är alltså monterad längre fram eller bak på ramen. Delarna dippar bara på den vänstra sidan, inte på den högra, så då känns det ju som att det beror på chassit.
Vi upptäckte även igår när den var i monoläget och dottern skulle sova, att handtaget lutade åt höger, som att chassit "hängde" om ni förstår vad jag menar.
Har försökt fota de saker jag beskriver och tänkte maila pramworld där vi beställt vagnen men är ändå nyfiken om någon här har märkt samma saker?? Visst borde en sån här sak gå på garantin, att man tex får byta ut chassit. Blir lite less på mig själv att jag inte märkt dessa saker tidigare då vi provkört den inomhus flera gånger och man ser den ju varje dag eftersom dens tår i vardagsrummet. Nu är det drygt tre v till bf så det känns ju lite otajmat att börja krångla med detta nu....
Mailade Pramworld i måndags men ahr inte fått något svar än. Lite förvånad faktiskt då de var himla att snabba att svara då det gällde beställningen

. Hoppas de svarar oavsett om det är något man kan klaga på elelr ej, vore kul att höra deras åsikt. Nåväl. Det verkar ju som att de flesta upplever att den dippar bakåt och även om det stör mig att den gör det så får man kanske leva med det. Blir ju lite fundersam dock eftersom den dippar mer på en sida, den högra är ju helt rak. Nåväl. Livet är ju bara inte raka och räta linjer....

.