• jean1

Bugaboo Donkey

Är det fler än vi som har "problem" med att det svarta runda plastlocket som sitter på sidan av chassit, i själva axeln, lossnar?

Bara på ena sidan dock och den är lätt att trycka dit igen men även om vagnen bara stå,r så vips ligger den på golvet då och då. Vill ju inte tappa den ute sedan när vi börjat använda vagnen :/.   

Är supernöjd med vagnen men det har liksom dykt upp små detaljer jag irriterar mig på.... .  

• jean1
    spigg skrev 2012-03-18 20:21:36 följande:
    Nej det har jag aldrig ens hört talas om. Kontakta er återförsäljare angående det, tycker jag!

Har redan mailat Pramworld ang ett par andra saker och väntar på svar från dem. Får ta upp denna grej också när de svarar. Jag som inte tycker om att "klaga", hm. Nåväl .
  • jean1
    Mrs TH skrev 2012-03-19 21:30:21 följande:
    Funderar på vilken färg vi ska ha på topset/ suffla. Har en dotter och väntar en till dotter. Så vi har varit inne på det cerisa, men min man vill ha ngt mer neutralt. Hur är sand i färgen? Jag har köp tyg till sufflor+dynor i turkos/lila mönster, så ett neutralt är kanske bättre än ett roligt?

Jag röstar på helsvart vagn om du ska ha färgglada sufletter och dynor !
  • jean1
    Punkteringskit? 

Ni som börjat använda era Donkeys, har ni alltid med er något litet punkteringskit utifall man mot all förmodan skulle få punktering när man är ute med vagnen? Om, isåfall vad innehåller detta punkteringskit?

Tänkte att det kanske kunde vara bra att gardera sig Skrattande.     
  • jean1
    smoolan skrev 2012-03-26 12:44:41 följande:
    Tack för svar om chassireklamation. Vi hat köpt vår vagn fr England. Funderar på om man ska kontakta återförsäljaren eller bugaboo direkt i det fallet.

Vi är också Evt på gång att reklamera vårt chassi. Mailade alla uppg till PW och de vidarebefordrar till Bugaboo. Väntar med spänning på vad de har att säga.... Blir knivigt att klara sig utan vagnenom det blir så. Det kanske någon vet förresten? Får man alltid skicka in det gamla innan man får ett nytt???
  • jean1
    Luella skrev 2012-03-26 21:10:24 följande:
    Jag har som sagt kvar mitt gamla reklamerade chassi.

Ok, det låter positivt! Hoppas det blir så för oss också om de godtar vår reklamation. Väntar otåligt på svar....
  • jean1
    MissMf skrev 2012-03-27 18:26:49 följande:
    Finns det någonsom har köpt bugaboo donkey och haft den endast som singelvagn?

Skulle någon rekomendera att köpa den om man endast har ett barn hela tiden och eventuellt mycket packning. Jag har inget körkort och tänkte därför att det kan vara bra med allt packutrumme som finns i "åsnan" :)

Jag är nog inte helt "omvänd" ännu och saknar vår Cameleon varje dag Flört. (Vi sålde den när vi köpte Donkeyn). Tycker den är både smidigare att köra och rymligare för barnet. Varukorgen på sidan på Donkeyn har jag inte vant mig vid ännu heller och då främst utseendemässigt. Men, vi valde denna vagn för duo-funktionen, att det är en smidig (kanske överlägsen?) syskonvagn där båda barn kan åka vända mot oss. Om jag inte hade behovet av syskonvagn eller det extra packutrymmet skulle jag tveklöst köpa mig en Cameleon!

För mig, än så länge, är det en suverän syskonvagn och en helt ok singelvagn. Men jag kan säkert ändra mig framöver, än så länge körs vagnen bara mellan vardagsrummet och balkongen när vår tvååring ska sova middag så vi har liksom inte börjat använda den på riktigt ännu.  
  • jean1
    DizNick skrev 2012-03-28 12:18:22 följande:
    Skriv inte så!!! JAg som precis lagt ut min Cam till förmån för en Donkey:/

Å nej, förlåt Rynkar på näsan. Men det blir säkert jättebra för er med en Donkey! Den är ju mer terrängvänlig och rymmer mer packning vilket det låter som att du har behov av. Det finns ju massor med fördelar på båda modeller!
  • jean1

Har ju skrivit här tidigare att jag reklamerat vår vagn för att jag tycker den ena ramen dippade ner lite väl mycket i liggläge (i huvudkant). Fick svar nu i em från PW och de meddelar att en ny sitdelsram är skickad till mig från Bugaboo Glad. Bugaboo meddelar också att de har problem med detta och försöker hitta en lösning på problemet så alltså var det inte inbillning från min sida, eller att jag var för petig, känns skönt!

Dock skriver de inget om att jag upplever att handtaget lutar ner till höger (där varukorgen sitter) när vagnen är i monoläge så det fick jag fråga om igen. Ingen annan som upplever det???  

• jean1
    Plly skrev 2012-03-28 20:23:00 följande:
    Jag tycker mitt handtag dippar liiiiiite ner mot höger där varukorgen sitter, det är dock så lite att det nästan är en synvilla men jag vet vad du menar

Upplever du inte att om du tar tag i handtaget och tippar vagnen mot dig, att det liksom känns "mjukare"/är mer ruckbart på den högra delen? Det är det som stör mig så mkt. Den känns rappligare där på nåt sätt. Vill inte vara en sån som lägger märke till såna här detaljer, jobbigt ju Flört.
  • jean1
    MammaSofi skrev 2012-03-29 13:19:05 följande:
    Hejsan! Hur har ni gjort med skötväskor till era donkeys? Vi kommer ha ett barn sittandes mot oss och en i liggdelen, men ån har jag inte hittat någon skötväska som funkar...

Vi har en skip hop för singelvagn. Har inte testat den så mkt på Donkeyn än bara antagit att den funkar.... Är det Inge snyggt/bra med en singelskötväska på kanske? Hm...
  • jean1
    Länisen skrev 2012-04-18 12:54:13 följande:
    Ni som reklamerat knarrande chassi som är köpt utomlands, hur har ni formulerat er när ni kontaktat återförsäljaren? Min englska är egentligen väldigt bra, men jag kommer inte alls på hur jag ska skriva...

Smoolan, hur gick det för dig till slut? Fick du någon hjälp av wh watts eller vände du dig till bugaboo direkt? 

Jag använde Google translate, som hjälp. Den går inte att lita på helt så det gäller att man har lite koll på grammatiken själv och att man kontrollläser övesättningen. Om en översättning blir knepig har man oftast formulerat sig "icke korrekt"på svenska så prova formulera om meningen. Men det verktyget var bra hjälp tycker jag!
  • jean1

Vilken färg på åkpåse tycker ni är snyggast i en helsvart Donkey?

Klarbå
    Offwhite
    Svart

Åkpåsen ska vara i lillebrors helsvarta del, syrran har en rosa suflett på sin del men det är ju inte alltid hon är med, men vill ändå åkpåsen ska passa till den....

Är det förresten någon som vet vad det är för små hål/skåror (liknar stora knapphål) i varukorgens botten, i ett av "vecken"? Trodde det var en reva först men när jag kollade närmare ser jag att det ska vara så.       

• jean1
    Mamma Tes skrev 2012-05-18 00:48:57 följande:
    jean1: Jag tror att hålen bara är till för att vatten inte ska samlas där om det regnar ner i varukorgen och så småskräp/grus kan leta sig ut.
    Ok, tror du? Kanske det är så enkelt .
  • jean1
    Quirall skrev 2012-06-04 21:39:20 följande:
    Använder ni som har adaptern babyskyddet mycket på vagnen? Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med det, men det kanske är smidigt/praktiskt? Är osäker på om jag skall köpa med det eftersom jag nog inte riktigt förstår användningsområdet..

Vi använder vår adapter jättemycket! Gjorde det även till dottern när hon var bebis och vi hade en Cameleon.

Där vi bor har vi ca 50 m till garaget och med en tvåårig dotter som inte alltid vill gå till bilen är det nästan ett måste att kunna ha babyskyddet på chassit så at jag kan bära henne om det behövs. Även bra när man har mycket pacning som ska in från bilen, då kan man lasta det i varukorgarna och köra allt inkl babyskyddet istället för att bära allt. Använder det också mycket om man ska göra några snabba ärenden i affärer, då kan han lika gärna sova vidare ostört i babyskyddet istället för att jag ska lägga över honom i vagnen den korta stunden.

Väl värt pengarna för oss iaf!    
  • jean1

Är det någon här som använder Bugaboos åkpåse av den äldre modellen i Donkeyns sittdel? Hur är passformen?

Jag ska köpa en ny åkpåse till vår vagn, har den nya modellen nu men vill ha en annan färg (hur kunde jag köpa tråkig grå?? )  och funderar på om jag då ska köpa den äldre modellen som jag tycker är finare och bättre, men vill ju såklart att den ska passa bra också !

• jean1

Måste bara skriva och berätta hur det gått med ett par reklamationer jag gjort på vår Donkey. 

Redan vid leverans reklamerade jag att jag hittade små gropar i mjukdelen på handtaget samt att jag upplevde att liggdelen lutade bakåt i plant läge. Fick då utan tjafs tillsänt en ny ram och ett nytt handtag (ja, två faktiskt, ytterligare ett kom ett par dagar senare, det måst ha blivit strul men jag tackade och tog emot!). Lutningen blev inte bättre av ny ram, vilket jag kunde räkna ut själv, men nu har vi ju iaf tre ramar, om det behövs . Groparna i handtaget var nog pga tryck i förpackningen för de gick till sig av sig själv tillslut.    

Några veckor senare började även vårt chassi knarra och förra veckan skrev jag igen och påtalade det. (Till PW som vi beställt vagnen ifrån). Passade på att nämna att lutningen på liggdelen inte blivit bättre med den nya ramen. Denna gång fick jag svar redan dagen efter och nu ska vi få ett nytt chassi samt nån slags kil (wedge?) som man ska lägga i liggdelen under madrassen. De hade utvecklat denna "wedge" eftersom detta var ett problem som de ej kunnat lösa.

Jag är så himla imponerad över Pramworlds och Bugaboos snabba service och hur lätt det är att reklmaera. Det måste vara unikt? Inget strul eller tjafs.

Mitt tips till er som stör er på lutande liggdel eller knarrande chassi, fundera ej, reklamera!        

• jean1

Har förstått att vagnar som köps från England är behandlade med flamskyddsmedel?? Något som är förbjudet i Sverige. Men man måste väl anta att det inte är skadligt för barnen som åker i dessa vagnar? Vår Donkey är från Pramworld så den får man anta är behandlad :/.

Man måste tydligen tänka på att kolla upp ALLT.....

Hur tänker ni andra kring detta?

• jean1

Ok, då vet jag mer hur det ligger till. Jag känner som dig, man litar ju på att de inte behandlat vagnarna med något som är skadligt.

• jean1

Ni som har Bugaboos sittdyna, är ni nöjda med den? Den ska ju hålla barnet svalt, upplever ni att det stämmer? Och så undrar jag om ni tycker barnet glider på den? Ger den extra värme på vintern?

Överväger om vi ska köpa två original eller beställa "hemsydda" men det känns enklare att köpa en färdig än att välja tyg, skicka det osv. Sedan inbillar jag mig att en dyna i original är slittåligare än en i bomullstyg!

Ni som har eller haft båda varianter, vilken föredrar ni och varför?

Svar på tråden Bugaboo Donkey