• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Stefanie
    Merde skrev 2012-01-11 13:35:02 följande:
    Hur mycket det skiljer på en monovagn vet jag inte men priset för en duovagn fraktat ligger på kring 11200 kr i jämförelse med 14800 kr som den kostar i Sverige. Det var lite för mycket skillnad för att jag skulle kunna motivera mig själv och sambon att köpa den här hemma. Antar att prisskillnaden torde ligga på ungefär samma för en mono men kan inte säga något säkert.
    Då fortsätter jag med att fråga:
    Är det totalt priset med frakt? Och vad är nackdelen med att beställa vagn från pramworld jämfört med att köpa i Sverige? Jag ska köpa en när som helst och skulle gärna spara de där pengarna jag med...
  • Merde
    Stefanie skrev 2012-01-11 16:19:38 följande:
    Är det totalt priset med frakt? Och vad är nackdelen med att beställa vagn från pramworld jämfört med att köpa i Sverige? Jag ska köpa en när som helst och skulle gärna spara de där pengarna jag med...
    Med frakt ja.
    Jag är lite osäker på det där med nackdelarna och funderade en del på det jag med innan men det känns inte som att nackdelarna skulle vara så pass stora att det uppväger att betala typ 4000 kr mer för samma vagn. Klart att det förmodligen är smidigare att köpa den från en lokal återförsäljare men ja... 4000 är mycket pengar.

Måste dock säga att jag inte vet hur länge priset från Pramworld kommer att gälla. Dom har 10% rabatt nu nämligen så det är inte ordinarie pris.
  • linaloo
    Stefanie skrev 2012-01-11 16:19:38 följande:
    Japp, 1049,1 är med frakten inräknad (60 pund för duo). Gissar att det är ungefär samma för mono. Paketen som de kommer i är ett paket på drygt 20 kilo. Sen de andra väger typ 6,5 kg (det innehåller en extra sittdel +sufletterna +liggdelslocket, bumperbaren till ena sittdelen och suflettbågarna till ena sittdelen). Dvs tror att frakten är ungefär detsamma. Vet dock inte priset för mono. 

Fick förresten hem min åsna idag. Jag dör, den är helt fantastisk!

Freja 7 april 2011 ♥
  • Jose

Är det någon som kan svara på hur man gör om man beställer från ex "Pramworld" och det blir fel på vagnen?

• EmmaW84
    Tant Mutti skrev 2012-01-11 09:34:45 följande:
    Tusan, såg just att mönstret är för Camelon! Jaja, principen är den samma men måtten lite annorlunda!

Tack så mycket i alla fall =)  Jag får väl ta måtten på originalsuffletten när den kommer. De ringde idag från barnvagnslagret och berättade att det tyvärr blir lite längre leveranstid på den så det kommer tidigast fredag nästa vecka men mer troligt tisdagen därefter. Buhu  :(
  • Katjan
    EmmaW84 skrev 2012-01-11 20:39:38 följande:
    Tack så mycket i alla fall =)  Jag får väl ta måtten på originalsuffletten när den kommer. De ringde idag från barnvagnslagret och berättade att det tyvärr blir lite längre leveranstid på den så det kommer tidigast fredag nästa vecka men mer troligt tisdagen därefter. Buhu  :(
    Synd att du inte hinner få vagnen innan helgen.. men en vecka senare är inte så lång tid ändå =).

Barnvagnslagret är väl inte någon av Bugaboos auktoriserade återförsäljare
  • Ami755

helt rätt Goldenticket de är inte auktoriserade- och bugaboo jobbar på det problemet...

• Boobear9

Vad menas med att de inte är auktoriserade, har de inte rätt att sälja vagnen då?

• Mikaela Victor

Hej! Kanske någon som redan ställt fråga... Är det någon som vet vart man kan köpa reservdelar till donkeyn? Så som nya hjul och varukorg!

• spigg
    Boobear9 skrev 2012-01-12 08:31:38 följande:
    Vad menas med att de inte är auktoriserade, har de inte rätt att sälja vagnen då?
    Jo de kan sälja den, men det är de och inte den som köper vagnen av dem som räknas som förste köpare av Bugaboo. Så har man problem så måste man vända sig till dem och hoppas att de fixar det, för Bugaboo kommer inte hjälpa dig som köpt eftersom att du inte är förste köpare.
    Mikaela Victor skrev 2012-01-12 09:50:56 följande:
    Hej! Kanske någon som redan ställt fråga... Är det någon som vet vart man kan köpa reservdelar till donkeyn? Så som nya hjul och varukorg!
    I Sverige kan du kontakta Kidzshop, annars kan du beställa från W H Watts, t.ex., i England.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
Svar på tråden Bugaboo Donkey