• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • linaloo
    MinMinna skrev 2012-01-14 14:21:28 följande:
    Har donkeyn ergonomiskt sits?
    Japp
    Freja 7 april 2011 ♥
  • MinMinna
    linaloo skrev 2012-01-14 15:20:36 följande:
    Japp
    OK.
    Tack!
  • 79Malla

Hej! Jag har läst de senaste sidorna här på tråden, och har förstått att det finns en del av er som har beställt vagnen från England (Pramworld). Jag har varit i mailkontakt med dom och fått ett pris på vagnen. Men jag har lite frågor; - den levereras (antar jag!) omonterad. Hur går det att montera den själv? - hur funkar det med garantin när man beställer den från ett annat land? Tacksam för svar!

• linaloo
    79Malla skrev 2012-01-14 17:05:03 följande:
    Hej! Jag har läst de senaste sidorna här på tråden, och har förstått att det finns en del av er som har beställt vagnen från England (Pramworld). Jag har varit i mailkontakt med dom och fått ett pris på vagnen. Men jag har lite frågor; - den levereras (antar jag!) omonterad. Hur går det att montera den själv? - hur funkar det med garantin när man beställer den från ett annat land? Tacksam för svar!
    Den är lätt att montera. Bara att trycka dit däcken och montera sittdel-/liggdelstygerna på ramen. Stoppa suflettpinnarna i sufletten, pumpa däcken.Tar nog MAX 30 min allt som allt. Inget mekande, bara klicka dit typ.

Enligt det jag hört, så ska det bra vara att ringa/maila pramworld om vad som är fel. Fota det som är trasigt, så brukar de skicka reservdelar/nya delar fraktfritt. Dock inte behövt testa garantin. Har bara haft min åsna ett par dagar.  
    Freja 7 april 2011 ♥
  • spigg
    smoolan skrev 2012-01-14 14:19:24 följande:
    Är tyget på donkeyns suffletter likadant som på cam? Tycker att sufletterna känns så himla "mesiga" och inte särskilt vädertåliga, iaf om jag jämför med tidigare vagnar jag haft. Var ute igår och det snöade lite, men inte så mkt så att jag kände behov av regnskydd, och det kändes som att fukten gick rakt igenom. Tycker också att bågarna i suffletten känns väldigt sköra. Nån med samma tankar?
    Ja det är canvastyg men nej, jag upplever det inte som mesigt. Vid duggren har jag inte tagit på regnskydd. Men jag har större delen av tiden haft mina hemmasydda suffletter så jag har inte testat de andra nu på vintern.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • 79Malla
    linaloo skrev 2012-01-14 18:26:04 följande:
    Den är lätt att montera. Bara att trycka dit däcken och montera sittdel-/liggdelstygerna på ramen. Stoppa suflettpinnarna i sufletten, pumpa däcken.Tar nog MAX 30 min allt som allt. Inget mekande, bara klicka dit typ. Enligt det jag hört, så ska det bra vara att ringa/maila pramworld om vad som är fel. Fota det som är trasigt, så brukar de skicka reservdelar/nya delar fraktfritt. Dock inte behövt testa garantin. Har bara haft min åsna ett par dagar.  
    Freja 7 april 2011 ♥

Tack!
  • ThereseX

Smoolan- Det är samma material som på Cameleon sufletterna. Och står emot duggregn och lite snö alldelens utmärkt. Jag tar inte heller på det krångliga regnskyddet om det inte är ordentligt blött ute..

• karin1983

Hej, behöver er hjälp. Punktering på Donkeyns ena bakhjul sedan någon vecka tillbaka och börjar redan bli desperat. Sambon lagade hjulet med cykelkitet häromdagen och men den lagningen höll bara någon dag bara tyvärr. Antar att man behöver en ny slang till däcket. Har bara haft vagnar med punkteringsfria hjul tidigare. Går rätt slangar att köpa i barnvagnsaffären eller hur gör man. Detta har säkert tagits upp i forumet tidigare men hittar inte nu.

• Stefanie

Jag pratade med en kompis om att jag funderar på att beställa Donkeyn från Pramworld och han undrade då om det totala priset jag hört här (nu när de haft 10%) verkligen var det totala med tullavgifter och allt. Jag har noll koll på att handla utomlands ifrån, men är det någon som haft problem med tullen? Det kanske är en dum fråga, men jag har verkligen noll koll så det är väl lika bra att ställa alla dumma frågor!

• Zvartaliljan
    Stefanie skrev 2012-01-15 13:56:49 följande:
    Jag pratade med en kompis om att jag funderar på att beställa Donkeyn från Pramworld och han undrade då om det totala priset jag hört här (nu när de haft 10%) verkligen var det totala med tullavgifter och allt. Jag har noll koll på att handla utomlands ifrån, men är det någon som haft problem med tullen? Det kanske är en dum fråga, men jag har verkligen noll koll så det är väl lika bra att ställa alla dumma frågor!

Pramworld ligger ju i England. Alltså aldrig någon tull för det tillhör EU.
Svar på tråden Bugaboo Donkey