• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • linaloo
    VeronicaNyberg skrev 2012-01-10 13:13:35 följande:
    Wiiiooo ska åka och hämta min donkey nu, de hade försökt leverera imorse men jag hade glömt säga portkod.
    Härligt!!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • EEE
    JessiWill skrev 2012-01-10 15:24:38 följande:
    Jo fast jag kan inte läsa igenom 218 sidor Obestämd Tack för svaret iaf.

Pramworld är bra och även jag ska beställa därifrån. Har bara hört gott om deras service så jag kände mig trygg nog att beställa min första syskonvagn därifrån, Donkeyn blir alltså vår andra vagn som beställs från Pramworld!
  • EmmaW84

Åh, är som ett barn på julafton just nu, har precis beställt hem vår svarta Donkey nu. 3-5 arbetsdagar men jag hoppas, hoppas, hoppas att den hinner komma innan helgen!

Någon som har mönster till att man sy egen  suflett  och är det svårt?

• linaloo
    EmmaW84 skrev 2012-01-11 00:06:11 följande:

Någon som har mönster till att man sy egen  suflett  och är det svårt?

Jag undrar oxå. Alt. om det är nån som är duktig och vill sy åt mig mot betalning?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Merde
    linaloo skrev 2012-01-09 14:27:36 följande:
    Merde, beställde en duo med svart bas och rosa topset till liggdel och svart suflett till sittdelen. Maila o hör med dem igen, säkert bara nå missförstånd.
    Säkert :) Har i vart fall lagt en beställning nu så får väl vänta att dom ringer upp (förhoppningsvis imorgon).
    Lillebror12 skrev 2012-01-09 16:07:11 följande:
    Vi fick veta att det skulle ta tre veckor och det gjorde det. Jag skulle litat på Pramworld. Om du säger att du har BF snart så kommer du säkerligen prioriteras också (vi sa att vi hade BF i maj så då kickade de nog ner oss på prio för andra fick vagnen inom en vecka ungefär samtidigt som vi beställde).
    Ja, jag bestämde mig för att göra det. Har egentligen inte superpanik (även om det känns så ibland). Har bf i februari och eftersom sambon kommer att vara hemma länge tillsammans med mig behöver vi ju inte vagnen på studs.
    Det känns iaf. bra att så många varit nöjda med pramworld. Har hela tiden känt mig väldigt tveksam till att köpa en så pass dyr vagn utomlands men med tanke på prisskillnaden känns det ju bara tokigt att låta bli (mest enligt sambon då).
  • Tant Mutti

Akeroe: jag har sytt en sufflett och det blev helt ok med tanke på att jag inte är särskilt duktig på att sy. Önskar att jag hade haft den här sybeskrivningen innan jag började, det är den första jag har hittat där man delar med sig av måtten:

pimpmybuggy.blogspot.com/2011/06/sew-your-own-bugaboo-canopy.html

Ska sy en till syskondelen också, så då ska jag justera lite med dessa mått!

• Tant Mutti

Tusan, såg just att mönstret är för Camelon! Jaja, principen är den samma men måtten lite annorlunda!

• Boobear9

Hur mycket skiljer det i pris på en monovagn på Pramworld (inkl frakt) och i Sverige? Är det inte jobbigt att köpa utomlands om det skulle bli något fel på den som måste åtgärdas?

• Merde

Tjoho!
    Nu är ordern hos Pramworld lagd. Tydligen så har dom inte duon i black/black i lager förrän nästa vecka :( men det känns skönt att ha fått det överstökat i alla fall. Låg och sov när dom ringde så måste ha låtit lite förvirrad, haha.
    Var sjukt sugen på att inkludera sufletter i offwhite men hindrade mig själv. Det får bli senare. Just nu får jag nog vara nöjd med att det ens blev att köpa en ny vagn (vilket min sambo länge tyckte var helt onödigt).

Boobear9 skrev 2012-01-11 10:17:03 följande:
    Hur mycket skiljer det i pris på en monovagn på Pramworld (inkl frakt) och i Sverige? Är det inte jobbigt att köpa utomlands om det skulle bli något fel på den som måste åtgärdas?
    Hur mycket det skiljer på en monovagn vet jag inte men priset för en duovagn fraktat ligger på kring 11200 kr i jämförelse med 14800 kr som den kostar i Sverige. Det var lite för mycket skillnad för att jag skulle kunna motivera mig själv och sambon att köpa den här hemma. Antar att prisskillnaden torde ligga på ungefär samma för en mono men kan inte säga något säkert.
Svar på tråden Bugaboo Donkey