• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Merde

wh whatts och något holländskt företag med krångligt namn (kolla någon sida bak i tråden) finns ju också som alternativ om du vill ha vagnen snabbare.

• Luella

Ni som reklamerat era knarrande chassin, vad har ni skrivit i reklamationen? Vi har dessutom haft problem med bromsen på vänster sida, någon mer?

• Zinara

Hej här i tråden.

Plussade precis efter jul här och har en liten redan så funderar på en donkey DUO till hösten. Hade dock några frågor.

Går den in genom alla dörrar i bussen eller endast dom främre lite bredare dörrarna?

Vet ni om man kan provköra/ titta närmare på vagnen någonstans i stockholm?

Om en vän fraktar vagnen från USA tillkommer några kostnader utöver köpet då?

Tror ni priset kan sänkas något innan hösten?

Hur bra skuggar sufletten liggande barn?

Går den att köra normalt upp för barnvagnsramper (såna i trappor menar jag)?

Hur lätt/snabb är den att ändra till monovagn och går den att ändra åt båda hållen dvs både ta bort sittdel och ha kvar liggdel och tvärt om? Annars hur ändras den?

Tror det var allt, barnen löper amok och jag är nyvaken så kan ha glömt något

• ThereseX82

Zinara- Den finns på barnbutiken och på bontie. Säkert på fler ställen men det är dom jag vet.

Sen går den säkerligen in på bussen bak.
    Att priset kommer sänkas tvivlar jag på, och köper du i USA tillkommer väl tull om den ska skickas. Tar hon den på flyget son sin egen vagn är det ingen tull.

Det var dom svaren jag kommer på.. Det trillar säkert in fler.

• Zinara
    ThereseX82 skrev 2012-02-06 08:28:31 följande:
    Zinara- Den finns på barnbutiken och på bontie. Säkert på fler ställen men det är dom jag vet.

Sen går den säkerligen in på bussen bak.
    Att priset kommer sänkas tvivlar jag på, och köper du i USA tillkommer väl tull om den ska skickas. Tar hon den på flyget son sin egen vagn är det ingen tull.

Det var dom svaren jag kommer på.. Det trillar säkert in fler.
    Ja det var tänkt att dom skulle ta vagnen som sin egen, undrade för jag har för mig jag läst någonstans att man får betala en avgift för barnvagn på flyg. Vet inte ens om någon av mina vänner kommer vara i USA när det börjar närma sig BF men eftersom de allihop åker dit regelbundet (utom en som bor där och är här regelbundet istället) så är det troligt att åtminstånde någon kommer vara där. Har förstått det så att vagnarna är ganska mycket billigare där och för oss som just nu har lite pressad ekonomi skulle det vara bra att komma undan så billigt som möjligt.

Bontie har jag inte hört talas om...får kolla upp det...

Tack för svaren
  • ThereseX82

Bonti heter det ju, haha ligger en på norrtullsgatan och en på karlavägen. Barnbutiken finns på gamla brogatan iaf. Det är ju många som beställt vagn från England, vet inte vad dom kostar i USA, vi har köpt våran i Sverige. Enklast så.

Kläm och känn ordentligt. Lycka till!

• Stefanie
    Zinara skrev 2012-02-06 08:02:00 följande:

Hej här i tråden.

Plussade precis efter jul här och har en liten redan så funderar på en donkey DUO till hösten. Hade dock några frågor.

Går den in genom alla dörrar i bussen eller endast dom främre lite bredare dörrarna?

Vet ni om man kan provköra/ titta närmare på vagnen någonstans i stockholm?

Om en vän fraktar vagnen från USA tillkommer några kostnader utöver köpet då?

Tror ni priset kan sänkas något innan hösten?

Hur bra skuggar sufletten liggande barn?

Går den att köra normalt upp för barnvagnsramper (såna i trappor menar jag)?

Hur lätt/snabb är den att ändra till monovagn och går den att ändra åt båda hållen dvs både ta bort sittdel och ha kvar liggdel och tvärt om? Annars hur ändras den?

Tror det var allt, barnen löper amok och jag är nyvaken så kan ha glömt något

Grattis till plusset!

Det många gjort i den här tråden är att beställa vagnen från England eller Holland, då får man ner priset några tusenlappar och behöver inte oroa sig för tull och sånt. Vet inte hur mycket billigare det skulle vara att köpa den i USA, kanske någon annan som vet?

Vagnen säljs också på NK, där provkörde jag den i höstas. 
  • Sarahkka
    Plly skrev 2012-02-04 13:55:27 följande:
    3000 kronors skillnad är mycket pengar som man kan köpa eller göra något annat roligt för...
    Ja, precis! Var lite otydlig där såg jag :-P Det var det jag menade, man lär spara på så mkt man kan.
    Storasyster 11-04-2010 och lillebror 05-07-2012
  • Jaja88

Ni som har köpt från PW, hur ser man när vagnen är i Sverige?

Spårningen står bara på holländska ju, fast jag beställde från england. Det står att den är sorterad för vilket land den ska till om jag förstår det rätt, så stod det redan i fredags!

Någon som kan hjälpa mig?

• Plly

Jag hade definitivt köpt vagnen i USA, min man reser dit hela tiden men det vart ingen bra timing...även Urban Jungle är sjukt mycket billigare...och Phil och Teds om man gillar såna vagnar.

www.buybuybaby.com/product.asp&RN=0

Får det till 7466,97:- i mono  med dagens kurs... (vet inte vad som exakt ingår i mono eftersom dom inte är så bra på att skriva ut det på hemsidan men det är en butik som finns lite överallt Bl.a i New York)

Svar på tråden Bugaboo Donkey