• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mrs TH

Så där då var donkeyn betald! Väldigt pedagogisk säljare som upprepade allt 4 ggr, så ni som är oroliga för språket behöver verkligen inte oroa er!

En svart bas med sandfärgat topset och en mugghållare.

• smoolan

Fick åter igen svar från wh watts att de bara byter ut chassit om det är trasigt. I annat fall säger de bara att jag måste smörja delarna. Känns ju sådär. Hade ngn här fått igenom en reklamation hos wh watts? Kanske läge att vända sig direkt till bugaboo. Problemet verkar ju vara rätt känt?

• Mrs TH

Nu har jag en fråga till er som beställt ifrån England, enligt order och säljare så har PW dragit 1064.05 Pund, på mitt konto är det reserverat 1089.50Pund( omvandlat från SEK, dvs det har dragits ca 200kr för mkt) hur kan det komma sig?

Har banken avgift för köp? Fast så har det ju aldrig blivit när det dragit från ex ebay etc.

• Mrs TH

Jodå Swedbank tar tydligen 1.5% i avgift, snåla jävlar Då går det så fint ihop allting.

• Luella
    smoolan skrev 2012-03-29 17:22:31 följande:
    Fick åter igen svar från wh watts att de bara byter ut chassit om det är trasigt. I annat fall säger de bara att jag måste smörja delarna. Känns ju sådär. Hade ngn här fått igenom en reklamation hos wh watts? Kanske läge att vända sig direkt till bugaboo. Problemet verkar ju vara rätt känt?
    Dåligt av dem. Vänd dig direkt till Bugaboo!
  • Freddy73

Vi ska köpa en Donkey till våra tvillingar som kommer i augusti och var och kikade på färger och tillbehör idag. Säljaren rekommenderade att köpa två Babynest att lägga i när bebisarna är små. Behövs det? Fungerar Babynest på samma sätt som en mjuklift?

• Tant Mutti

Mitt chassi knarrar också! Inte så att det stör jättemycket, men lite irriterande är det. Sitter på höger sida, framför allt i duoläge. Vad kan man smörja med? Funkar 5-56? Det brukar ju vara bra till allt.

• Luella
    Freddy73 skrev 2012-03-29 21:36:19 följande:

Vi ska köpa en Donkey till våra tvillingar som kommer i augusti och var och kikade på färger och tillbehör idag. Säljaren rekommenderade att köpa två Babynest att lägga i när bebisarna är små. Behövs det? Fungerar Babynest på samma sätt som en mjuklift?

Grattis till tvillingar!
    Babynest är något jag har haft hemma till bebisen men aldrig i vagnen. Jag skulle inte klämma ned ett babynest i liggdelen, den är så smal ändå. Men hemma har vi använt det jättemycket, våran bebis somnar i det och kan sedan flyttas runt utan att han vaknar. Jag tycker att det är jättepraktiskt och önskar att jag köpt ett sånt till första barnet.
  • Freddy73

Luella skrev 2012-03-29 22:50:32 följande:
    Grattis till tvillingar!
    Babynest är något jag har haft hemma till bebisen men aldrig i vagnen. Jag skulle inte klämma ned ett babynest i liggdelen, den är så smal ändå. Men hemma har vi använt det jättemycket, våran bebis somnar i det och kan sedan flyttas runt utan att han vaknar. Jag tycker att det är jättepraktiskt och önskar att jag köpt ett sånt till första barnet.

Det är ett sådant här babynest som jag undrar om det behövs till en Donkey när bebisarna är nyfödda (kommer i augusti). Glömde kolla om det fanns handtag och det därför även fungerar som babylift. Någon som vet?

• spigg
    Freddy73 skrev 2012-03-30 10:52:40 följande:

Det är ett sådant här babynest som jag undrar om det behövs till en Donkey när bebisarna är nyfödda (kommer i augusti). Glömde kolla om det fanns handtag och det därför även fungerar som babylift. Någon som vet?

Nej nej, det behöver du inte, det kommer bli toksvettigt! Och på vintern kommer barnen vara så stor att de inte får plats i liggdelen med den där i.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
Svar på tråden Bugaboo Donkey