• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • BeanBag

Hej

Jag funderar på en Donkey till vårt nästa barn men undrar om det är helt galet av mig eftersom jag inte kommer att använda den som syskonvagn utan bara som singelvagn?
    Är det någon som bara har sin Donkey som mono?

• Söte79

Hej! Jag har köpt den att bara användas till ett barn! :0) Är super nöjd!

• BeanBag
    Söte79 skrev 2012-04-14 15:58:51 följande:
    Hej! Jag har köpt den att bara användas till ett barn! :0) Är super nöjd!
    Vad kul Mina vänner tycker att det är en syskonvagn och ser konstig ut i monoläget, men jag tycker sidokorgen ser superpraktisk ut!
  • Söte79

Jag har inte fått några kommentarer om det. Men har heller inte börjat köra den! :0) Den står så fint och väntar på att lillan ska titta ut. Men ångrar absolut inte köpet!

• Luella
    BeanBag skrev 2012-04-14 16:05:16 följande:
    Vad kul Mina vänner tycker att det är en syskonvagn och ser konstig ut i monoläget, men jag tycker sidokorgen ser superpraktisk ut!
    Det spelar väl egentligen ingen roll hur en vagn ser ut, bara den är praktisk. Jag älskar korgen bredvid
  • Jaja88

Jag har använt den till bara storebror några gånger! Funkar fint och går att packa hur mycket som helst :) Jag hade dock valt en annan vagn om vi inte hade behövt en syskonvagn. Men den funkar ju i mono och kommer bli toppen även när storebror är på förskolan i höst! Två veckor kvar till lillasyster kommer, sen ska vi rulla duo :)

• BeanBag
    Luella skrev 2012-04-14 20:21:54 följande:
    Det spelar väl egentligen ingen roll hur en vagn ser ut, bara den är praktisk. Jag älskar korgen bredvid
    Fast jag tycker den är toksnygg och för mig är det också en viktig del när jag ska lägga ut så mycket pengar
  • Sarahkka

En fråga, vilka solsufletter eller skärmar använder ni som inte är bugaboos egna?

Storasyster 11-04-2010 och lillebror 05-07-2012
  • Luella
    BeanBag skrev 2012-04-14 21:14:40 följande:
    Fast jag tycker den är toksnygg och för mig är det också en viktig del när jag ska lägga ut så mycket pengar
    Jo, det tycker jag också men det är ändå funktionen som är viktigast och det är främst det jag betalar för. Jag skulle tex aldrig lägga pengar på en snygg vagn som inte passar mina användningsområden. Om vagnen skulle råka vara ful kan jag leva med det .
  • BeanBag
    Luella skrev 2012-04-14 23:47:50 följande:
    Jo, det tycker jag också men det är ändå funktionen som är viktigast och det är främst det jag betalar för. Jag skulle tex aldrig lägga pengar på en snygg vagn som inte passar mina användningsområden. Om vagnen skulle råka vara ful kan jag leva med det .
    Nej en opraktisk vagn skulle inte jag heller köpa det är därför jag inte köper en cam eller frog. Jag tycker de är galet snygga men totalt opraktiska för mig Just nu ligger Donkeyn högst upp på listan och tvåa ligger en iCandy Peach jogger. Snygga vagnar som verkar passa vårt behov.
Svar på tråden Bugaboo Donkey