• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • EEE

Nu är jag också sugen på att sy egna sufletter! Ni som har sytt själva har ni valt något speciellt tyg eller bara kört på det ni tycker är snyggt? Känns ju som ett lite kraftigare vattenavstötande tyg hade passat bäst.

• EEE

Hm, ganska självklart att utsidan bör vara i något vattenavstötande tyg men vad har ni valt till insidan? Tygåtgång? Någon som vill dela med sig hur ni har sytt dem, tips och idéer på hur man får dem så släta och snygga som möjligt?

• spigg
    EEE skrev 2012-03-22 00:06:32 följande:
    Nu är jag också sugen på att sy egna sufletter! Ni som har sytt själva har ni valt något speciellt tyg eller bara kört på det ni tycker är snyggt? Känns ju som ett lite kraftigare vattenavstötande tyg hade passat bäst.

EEE skrev 2012-03-22 00:42:15 följande:
    Hm, ganska självklart att utsidan bör vara i något vattenavstötande tyg men vad har ni valt till insidan? Tygåtgång? Någon som vill dela med sig hur ni har sytt dem, tips och idéer på hur man får dem så släta och snygga som möjligt?
    Jag har plastad bomull/acrylatväv på utsidan av suffletterna. Kallas även textil vaxduk. Finns på Åhléns, Ohlsons Tyger, Jysk och säkert många fler ställen. Tror det gick åt en knapp meter tyg per sufflett. Vi hängde ett lakan över den befintliga suffletten och ritade av men jag tror det är enklare och blir bättre med mönsterpapper.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Mrs TH

Idag ska jag åka in till banken och sätta in pengarna på mitt konto och imorgon ska jag beställa  en donkey. Det blir en i svart/sand. Tänkte beställa ifrån WH watts, de gav mig bäst pris. Det enda jag klurar på är om jag ska beställa åkpåsar eller inte? Hur är de i stl?

• Tant Mutti
    EEE skrev 2012-03-22 00:42:15 följande:
    Jag har helt vanligt bomullstyg på utsidan. Om det regnar har jag ju regnskydd ändå! Man kan ju impregnera tyget om man vill.
  • spigg
    Tant Mutti skrev 2012-03-22 11:15:48 följande:
    Jag har helt vanligt bomullstyg på utsidan. Om det regnar har jag ju regnskydd ändå! Man kan ju impregnera tyget om man vill.
    Jag vet! :) Jag föredrar ändå att ytterskitet är behandlat, mycket lättare att hålla rent då och om det bara duggar så slipper jag regnskyddet.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • fettofjant

hejsan. jag är lite sugen på en donkey duo.. har Bf om ca 2 veckor och dottern är snart 21 månader så känner att det är dags att börja ta tg i syskonvagnsgrejen :-P är det nån av er som beställt sin donkey duo från pramworld? isf undrar jag lite vad som ingick i priset.. "allt" man behöver eller tillkommer kostnader på tillbehör? på en del svenska sidor ingår ju det mesta men då kostar det ca 4000 mer.. tänkte man kanske kunde komma undan lite lindrigre

• spigg
    fettofjant skrev 2012-03-22 14:41:53 följande:
    hejsan. jag är lite sugen på en donkey duo.. har Bf om ca 2 veckor och dottern är snart 21 månader så känner att det är dags att börja ta tg i syskonvagnsgrejen :-P är det nån av er som beställt sin donkey duo från pramworld? isf undrar jag lite vad som ingick i priset.. "allt" man behöver eller tillkommer kostnader på tillbehör? på en del svenska sidor ingår ju det mesta men då kostar det ca 4000 mer.. tänkte man kanske kunde komma undan lite lindrigre
    Samma saker ingår i en Donkey Duo oavsett var du köper den, om inte något återförsäljare har ett särskilt erbjudande förstås! Men standard är:

Chassi med alla hjul, varukorg under och sidokorg för när du har vagnen i mono. Två ramar, ett liggdelstyg och två sittdelstyg. Två suffletter med spännen och bågar till förstås. En pump. Två regnskydd. Två byglar till sittdelarna. Liggdelslock till liggdelen.

Det är är många här inne som köpt från PW, de är en pålitlig återförsäljare. 
  • Neenah

Beställde en duo från pw den 5 mars den kostade 11115kr med frakt! Dom sa att leverans tiden var 4-5 veckor så gissa om vi blev förvånade i tisdags den 20e då posten knackade på dörren med vagnen allt gick hur smidigt som helst! Vi har en helsvart!

• Jose
    Neenah skrev 2012-03-22 18:59:38 följande:
    Beställde en duo från pw den 5 mars den kostade 11115kr med frakt! Dom sa att leverans tiden var 4-5 veckor så gissa om vi blev förvånade i tisdags den 20e då posten knackade på dörren med vagnen allt gick hur smidigt som helst! Vi har en helsvart!
    Exakt så var det för oss också! Jag blev jättechockad när vi helt plötsligt var med vagn;) En mycket glad överraskning!
Svar på tråden Bugaboo Donkey