• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • NaBas

Hej.. Till er som kanske vill ha vagnen ännu fortare så vet jag att babyshop just nu har 15% rabatt på allt. så då kan man få hem en Donkey duo för ca 12600. beställde själv en sittdyna och solparasoll.

• Pralina 81
    TheMaraja skrev 2012-04-22 13:56:50 följande:
    Pralina 81: jag mailade dom i torsdags och fick prisuppgift på 989 pund för Duon och 60 pund i frakt.

Tack!! Är sugen på att byta Camen mot en Donkey. Hoppas på att kunna börja syskonbakning till hösten. Donkeyn verkar ännu skönare att styra/köra än Camen.
  • 79Malla
    NaBas skrev 2012-04-23 20:22:00 följande:
    Hej.. Till er som kanske vill ha vagnen ännu fortare så vet jag att babyshop just nu har 15% rabatt på allt. så då kan man få hem en Donkey duo för ca 12600. beställde själv en sittdyna och solparasoll.  

Jag var precis ute och tittade på Babyshop's hemsida, men det stod ingenting om 15% rabatt. Men det står kanske inte förrän i kassan? Sedan undrar jag om någon vet vad det är för skillnad på SUN CANOPY och den "vanliga" suffletten? Eller är det samma sak?
  • Luella
    Tant Pruselius skrev 2012-04-23 10:26:56 följande:
    Hur lång är din 3åring?
    92 cm lång
  • Luella
    LinnL skrev 2012-04-23 10:07:29 följande:
    Någon som har erfarenhet (från Donkeyn eller annan bugga eller vagn) med solskydd? Parasoll, den dyra silvriga solsufletten, eller ska man gå på någon universalsuflettförlängare?
    Jag är inte såld på barnvagnsgardinkonceptet, speciellt inte i sommar när det blir varmt. Har inte haft barn sommartid så jag känner mig vilsen. 
    Jag köpte den silvriga solsufletten till min Bee Classic och den har hängt med i två somrar och tre solresor. Jag tycket att den har varit så bra, svalt och skönt. På stranden där det inte fanns någon skugga kompletterade vi med parasollet när hon sov middag.

Så till Donkeyn köpte jag den dyra silvriga solsufletten för 700:- (Förvånad) på Bonti. Jag har använt den i ca en vecka och jag tycker att den är toppen. Det sitter ett blixtlås på den här som gör att man kan förlänga sufletten. Det är hål på sidorna och min son älskar att sitta och titta ut där. Jag vet inte om den är prisvärd, bra är den i alla fall. Men vi har bara köpt en till bebisen. 3-åringen får klara sig med solhatt och eventuellt en sån skärm man sätter på sufletten.
  • JennieL

Hej!
    Jag flyttar snart till Schweiz och kommer resa mycket till Sverige och andra länder och skulle därför behöva en syskonvagn som är smidig att resa med.

Är det någon här som har erfarenhet av att resa mycket med donkeyn (eller annan syskonvagn), hur upplever ni det? Fungerar Bugaboos egna transportväska till donkeyn? Eller är det en universell större som behövs?

Tacksam för svar. 

• LinnL

Luella: Tack för dina erfarenheter. Då låter det ju inte helt tokigt i alla fall - även om jag håller med om att man ifrågasätta prisvärdheten! Vi kommer ha väldigt tätt mellan våra så det lutar åt att det behövs två i alla fall. Men bättre köpa tidigt på säsongen hur som - så man kan nyttja så länge som möjligt
    Tycker det är synd att den inte är insektsskydd också, det verkar ju de andra vara... men universalmyggnät är ju iaf inte många kronor  

• Luella
    LinnL skrev 2012-04-24 10:02:09 följande:
    Luella: Tack för dina erfarenheter. Då låter det ju inte helt tokigt i alla fall - även om jag håller med om att man ifrågasätta prisvärdheten! Vi kommer ha väldigt tätt mellan våra så det lutar åt att det behövs två i alla fall. Men bättre köpa tidigt på säsongen hur som - så man kan nyttja så länge som möjligt
    Tycker det är synd att den inte är insektsskydd också, det verkar ju de andra vara... men universalmyggnät är ju iaf inte många kronor  
    Om du utnyttjar hela sufletten tror  jag inte att det behövs något insektsnät. Jag ska ta en bild och lägga upp i bildtråden tror jag så du ser hur det ser ut i de olika lägena.
Svar på tråden Bugaboo Donkey