• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Mrs TH

Åhh nu är åsnan här vilken skönhet, jag är helt kär i den

Dottern är tyvärr sjuk så vi har fått premiärrulla inomhus men hon verkade trivas i den!

• Hannii

Igår fick vi hem våran Duo efter 17 dagars väntan :) Beställde från Pramworld och betalade totalt 11300 (plus några kronor) Sjukt nöjd! Sonen på 15 månader verkar ha godkänt den! Han blev tokig när jag lyfte ur honom ;) Lillasyster beräknas komma i slutet på Maj och ska då få glida runt i sin rosa fina liggdel ;) Sonen har svart sufflett. Har ännu inte tagit premiärturen ute - förhoppningsvis imorrn :)

• PoPCOrnBebis

Hej!

Jag har försökt söka i tråden men hittar inget, så jag ber om ursäkt om denna fråga redan fått ett svar.

jag undrar hur "djup" hela vagnen är? Jag håller på mäta vår hiss och den är 76 cm bred, och 125 cm djup, men då undrar jag hur stor plats vagnen tar på djupet/längden, eftersom jag inte kommer kunna stå bredvid vagnen i hissen då den bara är någon cm bredare än vagnen.

Tacksam om någon kunde mäta eller om någon redan vet svaret! :) 

• 6 Små Älsklingar
    PoPCOrnBebis skrev 2012-04-25 20:31:03 följande:
    Hej! Jag har försökt söka i tråden men hittar inget, så jag ber om ursäkt om denna fråga redan fått ett svar. jag undrar hur "djup" hela vagnen är? Jag håller på mäta vår hiss och den är 76 cm bred, och 125 cm djup, men då undrar jag hur stor plats vagnen tar på djupet/längden, eftersom jag inte kommer kunna stå bredvid vagnen i hissen då den bara är någon cm bredare än vagnen. Tacksam om någon kunde mäta eller om någon redan vet svaret! :) 

Jag skulle vilja påstå att vagnen är bredare än vad som sägs, vår dörr är 78 cm bred och vagnen fastnar alltid i vår dörr i sufletterna och när jag för ett par veckor sedan vände flickorna framåt var jag tvungen att backa in och ut för annars skulle sufletterna gått sönder eftersom dom pekar lite utåt. Vagnen kändes meningslös att ha nu när dom sitter framåt så vi har inhandlat en mountain buggy duet där töserna sitter som prinsessor Vore bra om du kunde testa en donkey i hissen innan du köper en.
  • Hejåhå

Nu har jag äntligen bearbetat maken och det är bara att börja beställa :)

Finns det fler sidor än Pramworld för en billig import?

Vilken skötväska har ni till? Lika bra att beställa en väska därifrån också kanske.

• TheMaraja
    Hejåhå skrev 2012-04-26 09:24:43 följande:
    Nu har jag äntligen bearbetat maken och det är bara att börja beställa :)

Finns det fler sidor än Pramworld för en billig import?

Vilken skötväska har ni till? Lika bra att beställa en väska därifrån också kanske.
    Tjoho, grattis Jag vill också beställa nu, men ska nog vänta tills skatteåterbäringen kommer.
  • Plly

Det är nog VIP-rea på babyshop...hittar inte koden just nu dock...:-/

• Plly
    Plly skrev 2012-04-26 10:44:25 följande:
    Det är nog VIP-rea på babyshop...hittar inte koden just nu dock...:-/
    Koden är VIPSPRING men gäller EJ på bugaboo...buhu!
  • NaBas

De gällde i helgen. .. Har just fäst mitt svarta parasoll och min svarta sittdyna..mycket pill med selen...alltså från Babyshop..

• PoPCOrnBebis
    6 Små Älsklingar skrev 2012-04-26 08:25:07 följande:
    Jag skulle vilja påstå att vagnen är bredare än vad som sägs, vår dörr är 78 cm bred och vagnen fastnar alltid i vår dörr i sufletterna och när jag för ett par veckor sedan vände flickorna framåt var jag tvungen att backa in och ut för annars skulle sufletterna gått sönder eftersom dom pekar lite utåt. Vagnen kändes meningslös att ha nu när dom sitter framåt så vi har inhandlat en mountain buggy duet där töserna sitter som prinsessor Vore bra om du kunde testa en donkey i hissen innan du köper en.
    Tack för ditt svar!
    Jag känner ingen som har en donkey och vet inte om man får låna hem från affären? Men jag ska fråga!

Eftersom första barnet kommer vara så litet så vill jag inte vända honom framåt, så jag vill ha en vagn där barnen är vända mot mig.:) 
Svar på tråden Bugaboo Donkey