• EEE

Bugaboo Donkey

linaloo skrev 2012-01-08 15:29:01 följande:
    Har oxå den funderingen. Vi har en audi A4 avant -08 (inte sedan). Kan testa hur den passar sen när jag fått hem våran. Ska dock byta bil snart, vet dock inte vad vi ska välja. Men är ju behöva prova packa bagaget innan vi bestämmer oss. 

Berätta gärna när ni har testat den i ert bagage även om det skilljer en del mellan sedanen och advantens bagageutrymme. Vi ska också skaffa ny bil framöver men jag hoppas väl inte det ska bli några problem där eftersom vi ska skaffa en större!

Har aldrig låst vår vagn men var alltid lite orolig när vi var på babysim, babycafé eller dyl för att vagnen skulle bli stulen. Vi har alltid satt in den i lägnheten där vi bodde till strax innan nyår och nu får den stå gömd under trappen i ett perfekt litet dolt gatt! Blir dock lås när Donkeyn anländer! 
  • EEE

Har lagt ut vår vagn nu för försäljning och jag hoppas den säljs snabbt! Dock inte för snabbt om det nu är så att Pramworld inte har några på lager. En vecka kan jag väl stå ut men inte mer! Värre blir det om försäljningen drar ut på tiden, vill ju gärna kunna utnyttja liggdelen till lillan också!

• EEE
    JessiWill skrev 2012-01-10 15:24:38 följande:
    Jo fast jag kan inte läsa igenom 218 sidor Obestämd Tack för svaret iaf.

Pramworld är bra och även jag ska beställa därifrån. Har bara hört gott om deras service så jag kände mig trygg nog att beställa min första syskonvagn därifrån, Donkeyn blir alltså vår andra vagn som beställs från Pramworld!
  • EEE

Går allt vägen nu verkar det som vår nuvarande syskonvagn blir såld så jag tänkte höra om någon beställt från Pramworld nyligen och vet om det fortfarande är 10% rabatt som gäller, kanske t.o.m hur länge till den gäller?

• EEE
    Berry85 skrev 2012-01-24 03:47:23 följande:
    Jag hade kontakt med dem senast igår och då angav de priset £1049inklusive frakten så det verkar som att de fortfarande har rabatten.

Tack!

Jag ska beställa sufletter och topp i off-white för det är så snyggt! Tänkte även försöka vara så kreativ som många andra här har varit och sy egna suffletter!  
  • EEE

ÅH! Idag sålde vi syskonvagnen så nu blir det en beställning från PW. Har jag förstått det rätt att man mejlar om vilket utförande och färg man vill ha och sedan får man ett mer detaljerat mejl tillbaka från PW, därefter mejlar man tillbaka svaren på deras frågor + telefonnummer och så ringer de upp en?
    Eller ska jag från början skriva så noga som möjligt vad jag önskar?  Vet inte riktigt vad alla delar kallas. Vill iaf ha suffletter och topp i off-white och en svart bas.

• EEE
    spigg skrev 2012-01-31 22:17:54 följande:
    Scrolla ner lite i min Donkey-recension här så får du bild och lite tips om regnskydd som funkar:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../

Ja precis så brukar det gå till. Det räcker bra att du skriver 1) i vilket utförande du vill ha den (duo, mono el twin) 2) vilken basfärg 3) vilken färg på topset (och där KAN du välja en färg på topset 1 som är sufflett + liggdelslock och en annan färg till topset 2 som är bara en sufflett). Skriv även att du vill ha prisuppgift inkl fraktkostnad till Sverige. Om jag vore du skulle jag maila dem omgående, idag sägs vara sista dagen på deras rea - 10% rabatt på Donkeyn.

Ska genast skicka iväg ett mejl då! tack för snabba svar!
  • EEE

Efter en del velande har jag nu äntligen skickat iväg min beställning på Åsnan duo!Hjärta Mannen har varit flitig med att påpeka hur dyr den faktiskt är men va tusan, jag kommer bli apnöjd med den!

Hoppas nu PW tar min beställning på allvar men tanke på att jag skickar min beställning så här dags. Mitt stora problem nu är hur jag ska klara mig utan vagn i en månad? Sålde syskonvagnen här om dagen och har inga andra vagnar här hemma på lager.Obestämd  

• EEE

Hann bara logga in här på FL så ringde dem från PW för betalning och bekräftelse. Iiii, sjukt svårt har jag att förstå brittiska men det gick bra! Vagnen är betald men de får inte in den förrän i mars. Hoppas verkligen på lite tur nu och att de får in vagnarna tidigare. Tala om att jag redan har två barn när kvinnan fråga när jag har beräknad förlossning.

Stefanie skrev 2012-02-03 08:38:02 följande:
    Jag håller på med försäljningen av min vagn och var också orolig över det där. Men har en kompis som kan låna ut en vagn till mig om det skulle bli glapp. Annars funderade jag på att loppisköpa en vagn eller köpa en resevagn, den skulle jag kunna ha nytta av andra gånger också. Men det är ju så klart snäppet jobbigare om du redan använder syskonvagn...

Men en månad ska det inte behöva ta. De flesta har fått sina vagnar väldigt snabbt.  

Jag blev så snopen över att försäljningen av vagnen gick så fort. Killen som köpte vår hade redan bestämt sig för vagnen så det hela gick nog på 5minuter. Hade inte en tanke på att kolla hur det såg ut med ordertiden på Åsnan och såg samma kväll att det var hela 24 dagar + 5-7 leveransdagar. De verkar som att leveranserna utgår från Malmö när de väl kommer till Sverige så jag kan ju hoppas att det rör sig om 5 leveransdagar för min del, men 24 orderdagar är lååååång tid. Jag hoppas jag har lite tur med mig och får den tidigare!

Tror min man skulle bli tokig om jag köpte en vagn till nu, får se om vi kan låna en om vi verkligen måste annars får det bli minimal utflykter som man inte tvunget måste ha vagn till.  
  • EEE

Måste säga att jag är sjukt inspirerad av alla er som sytt snygga sufletter och har tänkt att jag själv ska ge mig på det när vagnen finns i mina ägor och det finns tid över! Har dock funderat på hur väl sufletten skuggar om man har sittsarna fällda till liggläge. Har fått för mig att de inte täcker bra då och har funderat på att sy egna "vagngardiner". Hur upplever ni att sufletten skyddar i liggläge?

Svar på tråden Bugaboo Donkey