• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Alis
    spigg skrev 2012-05-23 08:21:32 följande:
     Bugaboo rear aldrig sina vagnar, det händer vid enstaka tillfällen att en affär rear hela sitt sortiment och då även rear ut visningsex av Bugaboos. Prissänkningar har jag aldrig sett, däremot prishöjningar. Cameleon kostar flera tusen mer idag än för några år sedan, även Bee har höjts i pris. 2009 kostade en Bee Classic 5000, nu kostar en Bee Plus 5900. Jag tror snarare på prishöjningar än prissänkningar framöver.
    Tack så mycket för svaret! Jag funderade över om det var värt att vänta några månader med köp om man brukar sänka priset ett tag efter lansering. Men då kanske det är smartare att köpa snart istället. 
  • jhk88

Min åsna har kommit idag!!! Men jag var inte hemma!!!! Och nu står det på avin jag har fått att jag kan inte hämta ut det förrän efter 16 imorgon?? Jag tänkte att jag ska gå ner till utlämningsstället och kolla om jag inte kan hämta ut det idag... Tror ni att det går?

• mamalolo

Jhk88: Åh, avskyr detta med att man förväntas vara hemma hela dagen för leverans. Måste själv åka tvärs över stan för att hämta min på Posten.

• Mamma Tes

jhk88: Nej. För det är inte förrens imorgon som fraktbolaget kan lämna det till utlämmningsstället antagligen.

• Catox9

Kan inte någon flippa in en bild på hur myggnätet som hör till Cameleon sitter på Donkey?!
    Eller ni som har andra myggnät kasta in en bild, gärna med tillhörande info på det ni har!

Sen undrar jag över solsuffletten, är den bra?! Hur funkar den?
    Den ser väldigt genomskinlig ut....

Går den att använda i kombination med myggnätet som passar till Cameleon?!

Jättetack på förhand!          

• OpheliaMR

Hej! Jag är nu här, har precis hittar donkey och är helt kär! Var beställer ni den ifrån? När jag går in på pw så står det att den inte säljs online...

• jhk88
    OpheliaMR skrev 2012-05-24 11:06:41 följande:
    Hej! Jag är nu här, har precis hittar donkey och är helt kär! Var beställer ni den ifrån? När jag går in på pw så står det att den inte säljs online...

Jag har köpt den där och man måste maila in sin order på den.
  • Bumbibjörn

Nån som vet om Babyplus från Holland är ett företag man kan lita på? Butiken finns med i Bugaboos karta. Nån som beställt därifrån?

• NaBas
    Bumbibjörn skrev 2012-05-24 23:53:00 följande:
    Nån som vet om Babyplus från Holland är ett företag man kan lita på? Butiken finns med i Bugaboos karta. Nån som beställt därifrån?
    Har en vännina som beställt en cam därifrån och fått den i dagarna.. så ja det är dem.
  • Alis

Nu har jag läst igenom hela tråden. Har varit väldigt intressant att följa utvecklingen från den första extasen till reklamationer och fler beställningar. 

Var själv och klämde på vagnen idag. Provlastade i bilen, körde runt. Lite fler knappar och grejer än jag är van vid men herregud så skön att köra! Blev inte mindre kär direkt. Om det här halsontet som smög på mig nu inte vill utveckla sig till någon sorts sjukdom imorgon så drar jag med mannen till affären för en koll. Förhoppningsvis ser han vad jag ser och inte bara prislappen. Flört 

Svar på tråden Bugaboo Donkey