• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • spigg
    sommar2010 skrev 2012-08-01 16:55:46 följande:
    Mailade med bugaboo av nyfikenhet och fick svaret att alla bugaboos vagnar är behandlade med flamskyddsmedel.
    Nej, det är helt fel. Bara de av Bugaboos vagnar som säljs i England är behandlade med flamskyddsmedel och jag vet detta eftersom att jag fick det svaret personligen när jag intervjuade Bugaboos marknadschef på plats på deras huvudkontor i Amsterdam.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • sommar2010

Thomas Downes
    service coordinator
    bugaboo international bv

Men struntsamma, jag var mest nyfiken inte särskilt orolig ;0)

• Sockerbullen
    Pluppe E skrev 2012-07-30 17:16:43 följande:
    Jo man kan ändra monkeyn mellan singel och dubbel vagn :)
    menar du att man kan ändra monkeyn från att vara syskonvagn till singelvagn på samma sätt som man kan med donkeyn? kan inte hitta nån info om det nånstans!
  • spigg
    Sockerbullen skrev 2012-08-04 21:45:06 följande:
    menar du att man kan ändra monkeyn från att vara syskonvagn till singelvagn på samma sätt som man kan med donkeyn? kan inte hitta nån info om det nånstans!
    Nej det kan man inte. Det man kan göra är att ha samma sittdelar och liggdelar på både dubbelchassit och enkelchassit. Men för att kunna växeln mellan singel- och syskonvagn måste man köpa bägge chassin!
    sommar2010 skrev 2012-08-04 21:10:28 följande:
    Thomas Downes
    service coordinator
    bugaboo international bv

Men struntsamma, jag var mest nyfiken inte särskilt orolig ;0)
    Jag är inte orolig heller, men gillar inte felaktigt information för det finns ju många som inte vill ha sina barn i vagnar med flamskyddsmedel. Men detta gäller endast engelska vagnar eftersom att det är lag där.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Pluppe E

Jag hade missförstått angående monkeyn fick jag idag veta efter en diskussion med personalen på babyproffsen! Och det är som Spigg skrev.

• Sockerbullen
    spigg skrev 2012-08-04 22:01:18 följande:
    Nej det kan man inte. Det man kan göra är att ha samma sittdelar och liggdelar på både dubbelchassit och enkelchassit. Men för att kunna växeln mellan singel- och syskonvagn måste man köpa bägge chassin!

Jag är inte orolig heller, men gillar inte felaktigt information för det finns ju många som inte vill ha sina barn i vagnar med flamskyddsmedel. Men detta gäller endast engelska vagnar eftersom att det är lag där.

ok. tack då förstår jag verkar inte finnas nån som  kan slå donkeyn!
  • Hejåhå

Finns det en Monkey också eller menar ni Donkey? Googlade, men får bara gamla sidor.

• spigg
    Hejåhå skrev 2012-08-05 12:32:02 följande:
    Finns det en Monkey också eller menar ni Donkey? Googlade, men får bara gamla sidor.
    Monkey är Emmaljungas nya syskonvagn, som inte finns än men som kommer i höst/vinter.
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 13:01:02 följande:
    Hjälp!!

Jag vill ha en Donkey men inte med liggdel.. Måste man köpa hela?? 
     Ja. Liggdel ingår alltid. Du kan förstås köpa en Donkey löst i delar men jag vet inte om det blir billigare alls på det viset. Liggdelen tar dessutom väldigt liten plats, den är helt platt, och höjer absolut andrahandsvärdet om du någon gång ska sälja vagnen vidare.
  • Mini Léonie
    spigg skrev 2012-08-05 13:18:35 följande:
    Monkey är Emmaljungas nya syskonvagn, som inte finns än men som kommer i höst/vinter.

Ja. Liggdel ingår alltid. Du kan förstås köpa en Donkey löst i delar men jag vet inte om det blir billigare alls på det viset. Liggdelen tar dessutom väldigt liten plats, den är helt platt, och höjer absolut andrahandsvärdet om du någon gång ska sälja vagnen vidare.
    Klokt.. det där tänkte jag inte ens på. Den blir ju dessutom helt oanvänd då.. Någon som vet när man kan sätta Liten ( inte född ännu) i sittdelen?
    Vi har köpt en UJ som liggvagn då jag inte vill ha Donkeyn som liggvagn... Så frågan är när man ska köpa Donkeyn? 
Svar på tråden Bugaboo Donkey