• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • bily

Denimbee: ja, det är dom! Han skulle hört av sig i måndags, men ännu har jag inte hört ett ord. Sånt kan störa mig så in i bomben!

• LoverBambi

Vi tänker nog införskaffa en donkey duo/mono?! ( den som är för 2;) )
    Men vilken sida på nätet e bäst?
    Va behöver man köpa till extra?

• Malinooo

Bily - han kanske bara är sjuk. Men förstår hur du känner, så frustrerande!

LoverBambi- är det tvillingar eller en liten bebis och ett större barn? Duo är med två sittdelar och en liggdel. Mono har en sittdel å en liggdel. Twin har två av båda.

Vad du behöver köpa till extra beror på vad för extra tillbehör du vill ha :). Jag har beställt bilstols adapter, mugghållare och en seat liner. Kommer beställa en till seat liner när bebisen vill ha sittdel istället för liggdel :). Ska köpa en åkpåse också men har inte bestämt färg än :).

Jag har köpt min på www.pramworld.uk.com men det finns en holländsk sida som är länkad strax här ovanför där man får med nån åkpåse med köpet tror jag.

• bily

Malinooo: Jag har NOLL tålamod, får skämmas. MEN nu fick jag svar. Dom har problem med leveransen från bugaboo och undrar om jag kan vänta till v 36 :(
    Frågade dock om han hade nån annan färg tillgänglig åt mig. Får se vad han svarar!

LoverBambi: Åkpåsen får man gratis om man beställer från www.moedersmooiste.eu.
    Jag ska beställa en åkpåse, en seat liner, en organizer och en cupholder! ;)

• Malinooo

Bily: nej jag förstår dig, jag är likadan! Vill helst ha svar innan jag frågar :). Vilken färg beställde du från början som var sen?

• bily
    Malinooo skrev 2012-07-25 11:13:11 följande:
    Bily: nej jag förstår dig, jag är likadan! Vill helst ha svar innan jag frågar :). Vilken färg beställde du från början som var sen?
    Så härligt att höra om likasinnade!
    Jag beställde en svart röd, men skrev nu att jag kan tänka mig en helsvart! Får se när jag får svar på det mailet!
    Fick iaf konto nummret så jag kan göra överföringen, men det vill jag ju vänta med tills jag vet vilken färg jag får.
  • Malinooo

Bily- var det Bara den röda som var sen? Nej det förstår jag verkligen att du inte vill, som att köpa grisen i säcken.

• bily
    Malinooo skrev 2012-07-25 11:31:07 följande:
    Bily- var det Bara den röda som var sen? Nej det förstår jag verkligen att du inte vill, som att köpa grisen i säcken.
    Det vet jag inte. Han frågade bara om jag skulle kunna vänta till vecka 36 med min vagn eller om det var brådskande. Så jag vet inte vad han egentligen har tillgängligt, så jag sa bara att jag kan tänka mig en hel svart också om han har den tillgänglig.

Jag vart så ivrig när min kompis beställde och fick sin efter tre dagar så jag sålde min vagn och nu har jag ingen. 6 veckor utan vagn känns lite tufft! :/
  • bily
    Malinooo skrev 2012-07-25 11:31:07 följande:
    Nu har han svarat.
    Han kunde skicka mig duon i sandfärgad bas nästa vecka. Åhhh...hade verkligen inte tänkt mig den färgen.

Har någon i denna tråd sandfärgad bas på sin åsna?
  • Lotus09

Bily: Trist att du får vänta på din vagn/välja en annan färg än du tänkt dig. Hoppas det löser sig på något vis!!

Skulle verkligen behöva lite råd om ni har tid över......

Vilken färg är finast av Royal blue och sand (på suffletten och vagnöverdraget) till svart bas?

Och tycker ni som har "seat liner" att det är en bra investering?

Kan nämligen inte bestämma vilka tillbehör jag ska ha. Vi ska ju ha tvillingar så jag funderar på två organizers, om det nu går att ha två, och den här solsufletten.

Hoppas att alla ni som väntar på era vagnar får dem så snart det bara går. Tråkigt att gå och vänta på något när man väl bestämt sig och beställt.                

Svar på tråden Bugaboo Donkey