• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • LL2011

Hej! Nu har jag läst igenom ALLA sidor, och dessutom joinat gruppen på FB... Så nu har jag undervisning i Donkeykunskap för mannen här hemma Lillasyster kommer i oktober, när storebror är 17 månader, och vi är helt överens om att vi ska ha en Donkey till dem. Ska ta en sväng till butiken i Orminge imorgon och provköra och klämma lite...

Men det finns två begagnade i Stockholmsområdet för hyfsade pengar på Blocket just nu, så vi funderar lite på hur vi ska göra. Alternativen för oss är antingen ny från svensk fysisk butik eller begagnad. Tar vi en begagnad känns det som att vi kan lägga lite mer pengar på tillbehör som dynor, åkpåsar, organizer, skojiga suffletter, bumperskydd, chassiskydd och sånt... Hur viktigt är det egentligen att man har garantin från Bugaboo?

• spigg
    LL2011 skrev 2012-08-11 20:47:00 följande:
    Hej! Nu har jag läst igenom ALLA sidor, och dessutom joinat gruppen på FB... Så nu har jag undervisning i Donkeykunskap för mannen här hemma Lillasyster kommer i oktober, när storebror är 17 månader, och vi är helt överens om att vi ska ha en Donkey till dem. Ska ta en sväng till butiken i Orminge imorgon och provköra och klämma lite...

Men det finns två begagnade i Stockholmsområdet för hyfsade pengar på Blocket just nu, så vi funderar lite på hur vi ska göra. Alternativen för oss är antingen ny från svensk fysisk butik eller begagnad. Tar vi en begagnad känns det som att vi kan lägga lite mer pengar på tillbehör som dynor, åkpåsar, organizer, skojiga suffletter, bumperskydd, chassiskydd och sånt... Hur viktigt är det egentligen att man har garantin från Bugaboo?
    Hittills ganska viktigt... Det har varit en del barnsjukdomar med vagnen, som Bugaboo varit snabba med att reklamera och nu ska det ju komma ett nytt chassi där dessa småproblem förhoppningsvis är eliminerad. Köpa begagnat - absolut, men då ska priset motivera det! Dvs skiljer det bara någon tusenlapp så tycker jag lätt att garantin är värd de pengarna.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • MissElla

Hej Hej !
    Vilken sida beställer ni från Amsterdam ? =) 

• LL2011

Spigg: Jo, har ju sett en del om knarrande och skeva chassin, men min tanke är att det borde ju den jag köper av redan ha märkt och i så fall åtgärdat Får se hur vi gör, en av dem ligger ute för 10500 inkl solsufletter, vilket känns helt överkomligt...

• LL2011

Men nu verkar jag ha övertygat min man om att det inte är farligt att köpa från England eller Holland... Han känner att Holland verkar bra, så jag går på hans magkänsla och kikar på MM.

Ni som köpt därifrån - hur har betalningen gjorts? Via kort eller till bankkonto?

• elin92

Är de någon av er som fått punka på bakhjulen så ATt däcket har släppt ifrån fälgen? Mitt gjorde idag! Första gången jag använde den :( tänkte om jag ska reklamera eller laga själv!! Vill ju inte att de ska hända igen, idag hände de på grönalund, självklart på ett ställe där jag verkligen behövde ha vagnen!! :/

• JLD1979
    LL2011 skrev 2012-08-11 22:42:40 följande:
    Men nu verkar jag ha övertygat min man om att det inte är farligt att köpa från England eller Holland... Han känner att Holland verkar bra, så jag går på hans magkänsla och kikar på MM.

Ni som köpt därifrån - hur har betalningen gjorts? Via kort eller till bankkonto?
    Man betalar in på deras konto.  Du får det när du får ordern på din mail. :)
    ♥ BF 121021 ♥
  • Luella
    elin92 skrev 2012-08-11 22:45:49 följande:
    Är de någon av er som fått punka på bakhjulen så ATt däcket har släppt ifrån fälgen? Mitt gjorde idag! Första gången jag använde den :( tänkte om jag ska reklamera eller laga själv!! Vill ju inte att de ska hända igen, idag hände de på grönalund, självklart på ett ställe där jag verkligen behövde ha vagnen!! :/
    Vi fick punka för någon dag sedan. Sjukt irriterande men vi var iaf hemma/nära hem. Min händiga man lagade det "bara" och nu rullar vi vidare.
  • LL2011

Tack JLD

En till fråga: Ni som behövt reklamera något, har någon av er köpt från MM? (Har för mig att jag mest sett reklamationer till PW i tråden) Vilket bemötande har ni fått i så fall, har allt funkat?

Sorry om jag kvällsspammar tråden lite

Svar på tråden Bugaboo Donkey