• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Fiffi79
    Wanja6 skrev 2012-08-15 08:09:30 följande:
    Hej alla proffs.

Jag har sökt i tråden för att hitta svar angående air shells och som jag förstår det så passar donkeyn med två sittdelar i den väskan som är anpassad för en tvillingvagn, stämmer detta? Det jag också undrar och som jag inte hittar svar på är hur man gör för att montera av däcken...(?) Har letat i instruktionsbok och på nätet men blir inte riktigt klok på det...

Vore gulligt om någon kunde hjälpa mig med detta :)

Hej. åkte just med min donkey i en airshells väska. Hade bokat en tvillingväska men den såg så stor ut så fick en singel och vagnen gick ner ihopfälld som dubbel med delarna på utan problem.
  • Fiffi79

O för däcken så finns det en liten vit knapp om du tittar under chassit på bakdäcken o fram som bakom där du låser hjulen. hoppas du hittar dem.

• Jaja88
    uppsalatjej84 skrev 2012-08-14 17:37:57 följande:
    Nu blev jag som varit helt inställd på donkeyn osäker... Jag är också lite skeptisk till liggläget på bugaboo då min kompis har en (inte donkeyn). Har du något tips på en annan syskonvagn som du i efterhand tror att dina barn tyckt mer om?

Jag, ska byta ut vår donkey också. Just pga de ergonomiska sitsarna som inte alls passar lillasyster. Storebror har alltid älskat dem men som sagt inte liten!

Kommer köpa den nya 2me los angeles som ska komma till butik i månadsskiftet! 
  • Quirall

Jaja88: oj bra pris på den och lufthjul och vändbara sitsar precis vad jag vill ha men ser inte sittdelen ut att vara ergonomisk på den också? Vet du vilka fysiska butiker som säljer 2me vagnar?

• 79Malla

Ni som har reklamerat och fått era chassi utbytta från Pramworld - har ni fått skicka tillbaka era gamla chassi?

• Jaja88
    Quirall skrev 2012-08-15 15:59:48 följande:
    Jaja88: oj bra pris på den och lufthjul och vändbara sitsar precis vad jag vill ha men ser inte sittdelen ut att vara ergonomisk på den också? Vet du vilka fysiska butiker som säljer 2me vagnar?

Lekia kommer sälja den i fysisk butik. Den butiken jag har haft kontakt med (Motala) sa att den kommer komma som visningsex i månadsskiftet aug-sept. Enligt honom så hade de fått uppgift om att det ska gå att ha mjuklift i vagnen. Men man får väl vänta ett par veckor och se för att vara säker :)

Det enda är att den är 79 cm bred och alltså inte fungerar så bra om man bor i stan och åker mycket kollektivt kanske. Men för mig kommer det fungera bra.

(Ber om ursäkt för att inlägget är lite OT men jag svarade bara på en fråga :))
  • bily

Min fina nya Donkey står i ett stort fint paket hemma i hallen och väntar på att jag ska komma hem och montera, klämma och känna! :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey