• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Marilis

Hej, hoppar in här:) Snart dags att beställa en Donkey för vår del och jag ville bara skriva ett litet tack till alla som skriver om hur det är att importera en vagn. Jag hade helt gett upp den idén tills jag började kika runt här (just pga eventuellt strul vid reklamation). Men det verkar ju vara nemas problemas så nu är det bara att maila på till de olika återförsäljarna (dock är det ingen panik, är bara i v. 13;).

Ni som beställer från utlandet från och med nu kan väl bara skriva litekort vart ni beställde ifrån och vilket pris ni fick ge så kan man hålla sig lite uppdaterad utan att mailbomba återförsäljarna stup i kvarten. Hamnar gärna under 10000 för en duo:)

• JessiWill
    Marilis skrev 2012-08-21 14:22:50 följande:
    Hej, hoppar in här:) Snart dags att beställa en Donkey för vår del och jag ville bara skriva ett litet tack till alla som skriver om hur det är att importera en vagn. Jag hade helt gett upp den idén tills jag började kika runt här (just pga eventuellt strul vid reklamation). Men det verkar ju vara nemas problemas så nu är det bara att maila på till de olika återförsäljarna (dock är det ingen panik, är bara i v. 13;).

Ni som beställer från utlandet från och med nu kan väl bara skriva litekort vart ni beställde ifrån och vilket pris ni fick ge så kan man hålla sig lite uppdaterad utan att mailbomba återförsäljarna stup i kvarten. Hamnar gärna under 10000 för en duo:)
    Hej! :)

Detta skrev jag förra veckan:

Iom att jag mailat med de mest kända företagen utomlands att beställa av kan jag skriva ner deras priser inkl frakt till Sverige.
    Detta gäller donkey DUO:

Pramworld: 10649 kr
    Baby plus: 9849 kr
    MM: 11008 kr

Hos MM får man just nu en åkpåse värt 109 euro på köpet eller tillbehör för denna summan. (handlar man för mindre än denna summan så får man inte nedsatt pris på donkeyn i sig, lite tråkigt då jag inte ville ha tillbehör för 109 euro.
    Hos BP får man mer rabatt ju mer man handlar, så BP blev billigare i slutändan. 

Totalt med mina tillbehör gick det på 10700 kr enligt valutan igår :)
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Sockerbullen
    Marilis skrev 2012-08-21 14:22:50 följande:

vi beställde igår från baby plus, i och med att vi beställde två på en gång ( en till min brorsa) fick vi rabatt och kommer betala straxt under 9300 kr inkl frakt för våran duo inga tillbehör. men allt som ingår i duo. 
  • Mamma Bondesson

Någon som minns hur snabbt man blir uppringd från Babyplus när man lagt beställningen? Funderar på att beställa en nu :)

• Sockerbullen
    Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 20:01:32 följande:
    Någon som minns hur snabbt man blir uppringd från Babyplus när man lagt beställningen? Funderar på att beställa en nu :)
    vi fick svar på mailen. mailade på söndagskvällen, fick svar på måndag fm. 
  • Österdahl90

Oj va mkt bra man får veta här! :) kanske dum fråga men ställer den ändå ;) är alla 4 däck på donkeyn lufthjul? :)

• Marilis
    Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 20:01:32 följande:
    Blir man uppringd efter en beställning? När jag mailade och frågade om pris fick jag nog svar inom en halvtimme:) (babyplus)
  • babybabybaby

Sugen på en bugabo donkey men tvekar lite pga nedanstående:

Min stora kommer vara ca 2 år och 8 månader när bebis kommer. Tror ni att donkey vagnen kommer vara för liten för äldsta? Han väger i dagsläget nästan 15 kg (viktbegränsningen är 17 kg per sist) Hur är höjden jämfört med vanliga cameleon?

Sedan skriver flera om ett nytt chassi som ska komma, vad är förändringarna på det mot föregående?

Svar på tråden Bugaboo Donkey