• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Buzan

Kikidil: va kul! Beställde också därifrån i onsdags. Men jag har inte fått någon uppdatering än förutom att de skulle få donkey duon skickad till de först, sedan till mig! Jag hoppas de hör av sig snart! :) och va lustigt att din frakt bara ska ta ett par dar medan min ska ta upp till 4-6 veckor. :/

• kikidil

Nej nej, vi beställde för ca. 4 veckor sedan. Igår hörde de av sig att de hade gått in våran vagn och att den var klar att skickas. Fick en länk där jag enkelt kunde betala med kort. Idag har de få skickat iväg vagnen och själva frakten hit ska ta 2-4 dagar. Har även fått en länk där man kan kolla hur långt paketet har kommit. Så samma för oss Buzan!

Buzan skrev 2013-06-21 13:18:51 följande:
    Kikidil: va kul! Beställde också därifrån i onsdags. Men jag har inte fått någon uppdatering än förutom att de skulle få donkey duon skickad till de först, sedan till mig! Jag hoppas de hör av sig snart! :) och va lustigt att din frakt bara ska ta ett par dar medan min ska ta upp till 4-6 veckor. :/

• Buzan

[

kikidil skrev 2013-06-21 16:51:17 följande:
    Nej nej, vi beställde för ca. 4 veckor sedan. Igår hörde de av sig att de hade gått in våran vagn och att den var klar att skickas. Fick en länk där jag enkelt kunde betala med kort. Idag har de få skickat iväg vagnen och själva frakten hit ska ta 2-4 dagar. Har även fått en länk där man kan kolla hur långt paketet har kommit. Så samma för oss Buzan

Okej, men dåså! :) Skönt att höra! Då längtar jag nu väldigt mycket till det där mailet, då det sedan kan ta bara några dagar. :) skönt att höra att ni får eran vagn inom tidsrymden och att den inte är försenad. Det hade jag nästan räknat med. :)
  • Freja150

Vi fick också besked om att vagnen var redo att skickas från Holland i torsdags, betalade på kvällen och på fredagen var den på väg! Dock 4 veckor sedan vi lade själva beställningen, men de verkar ju totalt sett hålla sin utlovade leveranstid på 4-6 veckor Skrattande Nu väntar vi med spänning!

• Niju

En fråga...vad menas med chassi skydd? Är det bara något man klistrar/tejpar på den silvriga för att skydda eller? Oskyldig

• Buzan

Niju: exakt! Det är tydligen ett ordentligt tyg som man fäster med tex kardborrband runt de silvriga ömtåligaste delarna. :)

• kikidil

Idag kom vagnen! Tjohoo! Den skickades från Holland i fredags så det gick ju verkligen snabbt!

• Mysan01

Hej, är sugen på en Donkey All black Mono och undrar vart ni som har denna har köpt dem samt hur mycket ni betalade för den :)

• PLUTTISEN1

Hej. Ska beställa från Baby Plus en Bugaboo donkey duo då vi väntar en liten pojke till oktober. Vi har en 2 årig flicka och jag vill gärna ha rosa/cerise på hennes sitdel och suflett, men också en färg till pojken. Jag vet inte villen färg skulle passa. Vagnen är all black. Tycker ni det blir för mycket och inte snyggt att ha olika färger på delarna?

Svar på tråden Bugaboo Donkey