• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • limerick

Ni som beställt från Holland.
    Det vore intressant att höra vad ni köpt och exakt hur mkt ni fått betala.

Har ni prutat?

• Luella
    Sallets skrev 2013-06-28 12:48:49 följande:
    Hur förvarar ni era regnskydd i vagnen? Dom tar ju så stor plats.
    Jag vek ihop det och la i det där facket som finns i varukorgen.
    kikidil skrev 2013-06-28 17:37:08 följande:

Jag ska inte använda regnskydden som följde med vagnen just för att de är så klumpiga och stora. Dessutom gillar varken jag eller barnen att de sitter instängda under ett tjockt lager plast. Jag har universal regnskydd från Tulsa. De är mycket smidigare och luftigare och mycket enklare att sätta på.
    Jag hade ett från Tullsa och ett orginal. Det fanns för- och nackdelar med båda. Det som var negativt med orginalet är att det är svårt att få på samt klumpigare men (enligt mig) snyggare.
    Det som var negativt med Tullsa är att när det blåser mycket och regn eller snö yr runt så blåser det rakt in i vagnen genom öppningen. Då tyckte jag att det var perfekt med luckan.
    Sen tyckte jag nog att barnen såg bättre och det blev ljusare med orginialet.

• Buzan

Limerick: jag beställde från Baby plus och fick betala 1199 euro utan att pruta. Beställde en donkey duo, med silverchassi, svart klädsel.

• Sallets

Jag beställde från babyplus en donkey duo all black med två extra ow sufletter och två svarta sittdynor. Betalade 12000:- med frakt, skulle fått ge 18500:- för det i sveriget.

• kikidil
    limerick skrev 2013-06-28 22:38:02 följande:

Har ni prutat?
    Som Buzan här uppe fick jag erbjudandet 1199 Euro för en Donkey Duo med silverchassi. Vi beställde även en del tillbehör och fick då betala 1359 Euro för Donkey Duon, två sittdynor, åkbräda och adapter för åkbrädan. Frakten är inräknad i priserna.
  • Syskonförsök
    limerick skrev 2013-06-28 22:38:02 följande:

Har ni prutat?
    1324 euro för en Duo All Black. Med det beställde jag även 2 myggnät, 1 snack tray och 1 cup holder. 
    Jag fick vagnen för 1289 och alltså resten för 35 euro. Men då förhandlade jag lite.  Det motsvarar 300kr, bara myggnäten kostar i Sverige 600kr. Vagnen kostade mig då ca 11 100kr. Det går säkert att förhandla mer, men på deras avdragna rabatt var det då redan 2200kr motsvarande ca 260 euro. 

Vagnen skulle blivit levererad idag, prick 3v efter jag la ordern, men posten strulade så får hämta den på måndag istället. :) 
  • Lady Soul

Jag kommer inom kort beställa en Bugaboo Donkey Duo från Baby Plus i Holland.

1) Vilka tillbehör tycker ni är de bästa att köpa till (och vilka är onödiga)?

2) Har sedan tidigare tillbehör från en Bugaboo Cameleon 2. Passar dessa på Donkeyn? Jag har åkpåse, mugghållare, myggnät och parasoll.

Tacksam för hjälp :)

• PLUTTISEN1

Vi måste sälja bugaboon cameleon nu för vi ska köpa donkey duo. Jag undrar om adapter till Maxi cosi bilbarnstol och kaffe muggen som jag har till Cameleon passar till donkey duon?

• PLUTTISEN1

Har nästan samma funderingar som Lady Soul; passar också myggnät från cameleon till donkey?

• Buzan

Nu blev jag lite nojig. Behöver man säga till om en vanlig sufflett till sittdelen till donkey duo från babyplus? Eller ingår den? Jag bara antog att den ingick så jag beställde ingen....

Svar på tråden Bugaboo Donkey