• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Solen11

Hej! Jag funderar på att köpa en Phil & Teds mjuklift cocoon att ha i liggdelen. Jag har inte monterat ihop liggdelen ännu och skulle därför behöva veta vad det är för höjd på den. Mjukliften är 20 cm hög och jag vill inte att den skall sticka upp för mycket. Längd och bredd skall funka bra men det är just höjden... Kan inte hitta det måttet ngnstans på nätet. Tack på förhand! :)

• Bullen80

Hej!
    Jag har en fråga! Behöver man parasoll till vagnen om man har en breezy canopy eller blir det lite tårta på tårta? Någon som vet?

• charlie och novas mamma

Hej! Måste höra om någon har varit med om samma sak ang beställning från babyplus.nl. Jag beställde en bugaboo donkey duo en komplett syskon vagn. Betalade 1199 euro för den. Fick hem vagnen i går och det är endast basen? En sitt del alltså och inga sufletter eller mått. Jag kan inte ens anvöbda vagnen. Har mailat dem i går eftermiddag men ej fått svar:( känner mej grymt besviken! Nån som vart med om liknande, hur löste det sej i så fall?

• Niju
    charlie och novas mamma skrev 2013-07-17 09:23:24 följande:
    Hej! Måste höra om någon har varit med om samma sak ang beställning från babyplus.nl. Jag beställde en bugaboo donkey duo en komplett syskon vagn. Betalade 1199 euro för den. Fick hem vagnen i går och det är endast basen? En sitt del alltså och inga sufletter eller mått. Jag kan inte ens anvöbda vagnen. Har mailat dem i går eftermiddag men ej fått svar:( känner mej grymt besviken! Nån som vart med om liknande, hur löste det sej i så fall?
    Endast sittdel? Alltså ingen liggdel heller eller? Rynkar på näsan hoppas det bara blivit fel där det där borde ingå...de skickar ju en lista på vad som ska ingå...vad står det på den?
  • Niju
    "Let me explain the stroller further: the basis is including one seat, one carrycot, the chassis with four wheels, the basket underneath, the sidebasket and one raincover. The extension set is to make the duo with an extra seat and the extra rain cover. The tailored fabric is including the carrycot deck and the sun canopy. And the last piece is the extra sun canopy. Together it will make a Bugaboo Donkey Duo!"

Ok kollade mailet de skickde om vad som ingick i en duo och antar att sun canopy är sufletten, i så fall ska det ingå två...hoppas dom svarar och skickar det som fattas snabbt. Berätta gärna hur det går hur dom hanterar det etc. för hade tänkt beställa samma vagn om en månad... 
  • Nikkig

Vad jag har hört så kommer resten i ett separat paket, vet mer i slutet av veckan då min kommer. Jag har dock fått två spårnr.

• Tres

Hur många kollin är det? Jag hade 2, och fick dem med två dagars mellanrum.

• JessiWill
    charlie och novas mamma skrev 2013-07-17 09:23:24 följande:
    Vagnen kommer i 2 kollin.. ibland med ett par dagars mellanrum..
    William 23/9-2o1o ♥ Leon14/9-2o12 ♥
  • Mammatillfilur

Charlie: Jag har handlat på babyplus och har reklamerat både vagn och tripp-trapp- stol.
    Och de har skött det utmärkt.
    Min vagn kom i två kollin men på olika dagar.
    Jag är övertygad att det kommer att lösa sig.

Svar på tråden Bugaboo Donkey