• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • CamillaSohlberg

Åh Gud va bra! Jag tror det blir en sån då! Har en emmaljunga nitro city idag och den har vart perfekt men inte när man har två :) min dotter är ett år och 70 cm lång och den lille kommer om ca 7 månader så då kan min äldsta garanterat ha den så länge hon själv vill :) tack för alla svar!!! :D

• c89
    CamillaSohlberg skrev 2013-09-21 22:44:01 följande:
    Okej va bra för ett tag verkade det som att väääldigt många klagade. Och tittar man på blocket finns det hur många som hällst men antar att det är för att som inte behöver vagnen helt enkelt. Kul att se att så många är nöjda med den. Jag ska åka in och titta på en helt klart. :) får jag ställa en fråga till hur långa är era barn som sitter i vagnen? :) tänkte så inte den äldsta växer ur den på längden för fort :)
    Nä, de flesta har den ju trots allt som syskonvagn. Säg då att många skaffar syskon när äldsta är två år, då behövs den kanske bara ett halvår eller ett år och sedan kanske äldre syskonet klarar sig med ståbräda. Det gör ju att många inte behöver ha vagnen så länge, så bara för att en vagn är ganska ny betyder det ju inte att den är dålig, i alla fall inte när det gäller syskonvagnar Flört
  • CamillaSohlberg

Nej men precis men jag kommer nog använda den som alla andra tills äldsta inte vill åka mer men sen vet jag inte om man använder den i mono eller köper nån sulky men det märks ju sen :) blir nog att köpa en ny iaf känns bäst för våran del :) hihi längtar tills jag får åka och klämma och känna men man ska aldrig ta ut segern i förskott så väntar isf tills efter RUL :)

• Söte79

Älskar också min vagn! Har den i mono. Bara till min dotter och så kommer det förbli. Hon är 15 månader och har hur mycket plats som helst. Kommer gråta floder när jag måste sluta använda den! :0)

• CamillaSohlberg

Åh va gulligt :) men jag tänker också om man ska åka långt eller gå en hel dag med en treåring kan det ju vara skönt att sitta så det kan ju vara bra att ha möjligheten :)

• Baby Doll

Hej! Jag 5 småttingar i åldrarna 0-5 år och är jätte sugen på en Donkey DUO (man vet aldrig när syskon kommer)
    Min yngsta har just nu en Emmaljunga City Cross som är kanon bra, men lite för otymplig nu kanske.

Hur går man till väga om man ska beställa Donkey DUO från Holland? Och skulle ni rekomendera det?

Vart vänder man sig om det är något fel med vagnen då...? :/

Tacksam för svar.

5 småttingar - www.mybabydolls.blogg.se
  • annacec

Vilka åkpåsar passar till Bugaboo Donkey förrutom deras egna? Finns det några favoriter?
    Bozz? Carlo Baby?

Tacksam för svar! (Jag tycker Bugaboos egna är lite för dyra) 

• mamalolo
    The75 skrev 2013-09-12 12:31:04 följande:
    Niju vi använde vagnen typ 2 veckor sen började den knaka :0(

Mamalolo hålet i korgen under vagnen ska nog vara där tror jag,jag var tvungen att titta på en Donkey i butik och den hade oxå :0)
    Nja, detta är ett litet hål mitt i korgen. Den var inte där förut. Man ser att det uppstått vid ett senare tillfälle. Vet dock inte när.
    Luella skrev 2013-09-12 14:46:05 följande:
    Mamalolo: reklamera handtaget också!

Min vagn började knarra efter någon vecka.
    Ja, tänkte göra det. Men är inte handtaget en del av chassit? Så om jag reklamerar det så får jag även ett nytt handtag?

Älskar Donkeyn trots vissa problem...

• mamalolo

Förresten - hur gör man om man köpt sin vagn via Pramworld? Reklamerar man till dem? Eller direkt till Bugaboo? Hur har ni andra gjort?

• Luella
    mamalolo skrev 2013-09-30 12:39:29 följande:

Ja, tänkte göra det. Men är inte handtaget en del av chassit? Så om jag reklamerar det så får jag även ett nytt handtag?

Älskar Donkeyn trots vissa problem...

Jag är lite osäker faktiskt, jag har fått för mig att dom kan byta bara handtaget (den delen man drar upp)
Svar på tråden Bugaboo Donkey