• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • 30maj
    mamalolo skrev 2013-09-12 09:19:39 följande:
    Va bra! Tack för snabba svar! Då ska jag reklamera den. Förresten - har ni bra koll på reglerna för vad som kan reklameras? Det svarta gummit på det stora vagnhandtaget har också börjat spricka i ena fästet. Dessutom har det upptått ett hål i korgen under vagnen. 

gaaaaah, väntar min donkey från holland idag eller imorgon!! och här skriver ni bara om massa reklamationer - jag som väntat sååååå:) haha
  • Niju

Haha ja man börjar bli lite orolig. Efter hur lång tid började era vagnar knarra?

• The75

Niju vi använde vagnen typ 2 veckor sen började den knaka :0(

Mamalolo hålet i korgen under vagnen ska nog vara där tror jag,jag var tvungen att titta på en Donkey i butik och den hade oxå :0)

• Luella

Mamalolo: reklamera handtaget också!

Min vagn började knarra efter någon vecka.

• katja1

Är så ledsen nu, vet inte vad jag ska ta mig till! Vi flyttade i våras 1 månad före våra tvillingar föddes. Hade då köpt Donkeyn och ett problem var att den inte ryms in genom ytterdörren till lägenheten i twin-mode, men hyresvärden (andra hand) försäkrade oss om att man får ha vagnar under trappan längst ner i huset och eftersom vi bor på första våningen lät det ju perfekt! Vagnen får stå där och sen bär jag ut dem den korta sträckan. I somras var vi på landstället så är först nu vi är tillbaka och problemet har uppstått - fastighetsskötaren har sagt att vagnen inte får stå där! Det gör att jag är instängd i lägenheten hela dagarna för jag kan inte bära ut vagnen, veckla ut den och sen hämta barnen. Då är jag genomsvettig och barnen galna. För att sen upprepa proceduren när vi kommer tillbaka. Nää blir så less. Inte kan vi ju flytta för det heller! Allt är perfekt här annars. Så nu har vi den dyraste vagnen på marknaden, som knappt kommer användas. Det är ju när jag är ensam på dagarna den mest skulle användas. Den kan inte stå i cykelförrådet heller då dörren där är för smal. Helskotta alltså!!

• The75

Katja1
    Kan ni inte ha den i bilen?hade en kompis med liknande problem fast med en annan vagn hon hade den i bilen inte jätte bra men ändå en lösning

• katja1

Jo har tänkt den tanken också, visst kan min man ta bussen till jobbet men då är han borta lite längre men kanske ändå värt det. Men lite krångligt också att ta båda bebisarna till bilen, måste ha en i bärsele då för att ens få upp dörren, sen packa in dom i bilen för att sen ta ur vagnen, packa upp den, och sen i med barnen... Känns inte som att jag kommer orka det varje dag. :/

• Luella
    katja1 skrev 2013-09-12 22:13:02 följande:
    Är så ledsen nu, vet inte vad jag ska ta mig till! Vi flyttade i våras 1 månad före våra tvillingar föddes. Hade då köpt Donkeyn och ett problem var att den inte ryms in genom ytterdörren till lägenheten i twin-mode, men hyresvärden (andra hand) försäkrade oss om att man får ha vagnar under trappan längst ner i huset och eftersom vi bor på första våningen lät det ju perfekt! Vagnen får stå där och sen bär jag ut dem den korta sträckan. I somras var vi på landstället så är först nu vi är tillbaka och problemet har uppstått - fastighetsskötaren har sagt att vagnen inte får stå där! Det gör att jag är instängd i lägenheten hela dagarna för jag kan inte bära ut vagnen, veckla ut den och sen hämta barnen. Då är jag genomsvettig och barnen galna. För att sen upprepa proceduren när vi kommer tillbaka. Nää blir så less. Inte kan vi ju flytta för det heller! Allt är perfekt här annars. Så nu har vi den dyraste vagnen på marknaden, som knappt kommer användas. Det är ju när jag är ensam på dagarna den mest skulle användas. Den kan inte stå i cykelförrådet heller då dörren där är för smal. Helskotta alltså!!
    Men varför  tar du inte bara av ena liggdelen och drar ihop vagnen? Det är ju det som är så bra med just Donkeyn. Den manövern har jag gjort 2-4 gånger om dagen och det funkar fint.
  • katja1

Jag tycker det är sjukt osmidigt faktiskt. Det är så jag gör nu. Får ont i ryggen av det.

• Luella
    katja1 skrev 2013-09-14 21:53:06 följande:
    Jag tycker det är sjukt osmidigt faktiskt. Det är så jag gör nu. Får ont i ryggen av det.
    Man får testa lite olika varianter tills man hittar ett smidigt sätt.
Svar på tråden Bugaboo Donkey