• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • daniels baby
    Joddan skrev 2011-08-19 20:33:50 följande:
    Det var en kvinna idag i sickla som stoppade mig o ställde MASSA frågor om vagnen . Sedan var det även en till donkey där. Tvillingläge! Hon hade svartbas och svart suflett på ena liggdelen och rött lock på den andra hade hon röd suflett med svart lpck...
    åååhh hoppas jag stöter på nån me donkey nån dag! kommer nog hinna beställa innan men det skulle va kul att se den live å mäta lite me stora tjejen!
  • spigg

Har också blivit stoppad många gånger och jag har låtit alla provköra vagnen och ställa frågor osv! Har även tipsat om det här tråden för de som varit intresserade! :)

daniels baby: Var bor du då?

• Lillla My

Ja, det är lite nu och då man blir stoppad eller att folk tittar som om man glömt sätta på sig kläder.
    Jag såg en svart duo med offwhite ungefär vid Friday's i Kungsan idag, någon här?

Jag var väldigt glad att jag hade en Donkey idag och inte en vanlig side-by-side tex UJ Duo. När jag skulle på båten till Fjäderholmarna kom jag inte in genom dörren till inomhusdelen så jag fick göra om den till en mono och ha syskonsiten på högkant där lilla varukorgen brukar sitta. 

• daniels baby
    spigg skrev 2011-08-19 21:01:00 följande:
    Har också blivit stoppad många gånger och jag har låtit alla provköra vagnen och ställa frågor osv! Har även tipsat om det här tråden för de som varit intresserade! :)

daniels baby: Var bor du då?
    Vi bor i Botkyrka för tillfället! ( håller på att sälja hus å flytta till hägersten)
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-19 21:03:45 följande:
    Ja, det är lite nu och då man blir stoppad eller att folk tittar som om man glömt sätta på sig kläder.
    Jag såg en svart duo med offwhite ungefär vid Friday's i Kungsan idag, någon här?

Jag var väldigt glad att jag hade en Donkey idag och inte en vanlig side-by-side tex UJ Duo. När jag skulle på båten till Fjäderholmarna kom jag inte in genom dörren till inomhusdelen så jag fick göra om den till en mono och ha syskonsiten på högkant där lilla varukorgen brukar sitta. 
    Haha jag var i Kungsan, bland annat, med min Åsna idag men nu har jag två blåa suffletter på den!

Ja visst är det bra! Har också använt mig av det knepet när jag skulle genom trång öppning!
  • spigg
    daniels baby skrev 2011-08-19 21:13:33 följande:
    Vi bor i Botkyrka för tillfället! ( håller på att sälja hus å flytta till hägersten)
    Jag kan möta upp dig inne i stan någon dag om du vill. Bor i söderförort, Bagarmossen.
  • daniels baby
    spigg skrev 2011-08-19 21:15:23 följande:
    Jag kan möta upp dig inne i stan någon dag om du vill. Bor i söderförort, Bagarmossen.
    ååå va snällt av dig! det blir dock tajt nu för vi drar till Turkiet på tis i två veckor å jag beställer  vagnen på måndag.. 
  • jjeenn1

Jag har en fråga, kan man använda samma sittdel som man har på Cameleon?
    Och hur är den i snön, någon som vet ??

• Xina

Det är inte samma mått som på cameleon så det går inte att använda samma sittdel.

• spigg
    daniels baby skrev 2011-08-19 21:23:18 följande:
    ååå va snällt av dig! det blir dock tajt nu för vi drar till Turkiet på tis i två veckor å jag beställer  vagnen på måndag.. 
    Ah synd, jag var ju inne i stan hela dagen idag. Tror inte jag ska in imorgon tyvärr!
Svar på tråden Bugaboo Donkey