Inlägg från: spigg |Visa alla inlägg
  • spigg

    Bildtråd!

    Denna tråd är enbart till för bilder med tillhörande bildtext.
    Snacka gör du i diskussionstråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60251153.html

    - Skriv gärna en utförlig bildtext till bilden du lägger in, med info om färger, tillbehör osv.

    - Visar du upp något särskilt på din bild (t.ex. hur ett speciellt tillbehör passar) - skriv gärna det tydligt över bilden så det blir lätt för andra att hitta!

  • Svar på tråden Bildtråd!
  • spigg

    Bugaboo Donkey i Duo, alldeles nymonterad.
    Majken på 6 månader som väger cirka 9 kilo, och nästan 2,5-år gammal Sigge som är ca 90 cm lång och väger ca 13 kilo.



    Sedd bakifrån.



    Bägge sittdelar i fullt ligglägge, bägge barnen sover hur gott som helst!



    Regnskyddet på! Jag har en skötväska från Brio som fästs med kardborrband, funkar hur bra som helst.
    På bebisens sittdel har jag ett barnvagnsdraperi i svart från AddStroller.

  • spigg


    Min Åsna, fullpackad i monoläget efter att ha lämnat av sonen + ena sittdelen på förskolan!
  • spigg

    Ursäkta kass bildkvalitet, lite för dåligt ljus och lite för bråttom. I alla fall. Här kommer bilder på Donkeyn med en Camsufflett som sitter på Cam-fästen.



    När suffletten är helt utfälld ser det okej ut, även om det är för mycket tyg på bredden så att säga. Det syns lite grann på bilden att tyget buktar sig strax ovanför sufflettfästet.


    Buktar ganska mycket om man tittar efter närmare. Cam-suffletten har ju bara två skenor så längst bak hänger tyget helt löst när den sitter på Åsnan.


    Nu är suffletten helt ihopfälld. Men som sagt, eftersom att tredje skenan saknas så hänger ju tyget rakt ner över ryggstödet på Åsnan.


    Så vill man justera sittdelen får man lyfta på lite löst tyg först. :(
    Hade varit himla toppen om det funkat med Cam-suffletten man jag tycker i alla fall att det inte blev ett dugg snyggt.
  • spigg



    Brio-åkpåse i Åsnan. Jättebra passform, jag är förvånad. Det enda som behövs är att klippa/skära en skåra i tyget man trär över ryggen men det är enkelt fixat. Och ja. Färgerna skär sig men så får det va!
  • spigg

    Bugaboo Donkey i duoläge i bagageutrymmet på en Opel Astra kombi. Båda sittdelarna avtagna, vi brukar ta av bumperbaren på den ena och stapla den andra i den. Det går även att ha ett chassit stående med däcken nedåt och "säteshållarna uppåt, så kan man få in ännu mer vid sidan av. Men chassit välter lättare i den position så finns det utrymme brukar vi ha den liggande.


  • spigg

    Donkeyn med sittdyna från Brio. Väldigt bra passform tycker jag, lagom smal för Donkeyns sittdel. Hade tänkt köpa en ny från Bugaboo men nu nöjer jag mig med den här.




    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg


    Åsnan med Tullsa-regnskydd. Det till vänster är för vagn med liggdel och det till höger är för vagn med sittdel. Bägge sitter bra på vagnen men passformen är nog något bättre på den som är till för sittdel. MEN det kan också bero på att det regnskyddet är inköpt i fredags men det andra är inköpt våren 2009 och har använts flitigt sedan dess.


    Närbild.


    Och bakifrån. Det som är gjort för sittdel har en tittlucka i sig.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
Svar på tråden Bildtråd!