• jenst1

Hur länge använde ni syskonvagnen? 2 år o 2 mån mellan barnen med start ca 1 sept

Hej!

Velar som tusan om vi ska köpa syskonvagn eller inte. Jag känner kanske att jag vill ha det eftersom lillan kommer ca 1 sept och vi ev har en lång vinter framför oss. SAmbon tycker att det räcker med åkbräda till singelvagnen. Men hur bra funkar det i snöslask kan man undra?

Ni som har 2 år mellan barnen... hur gjorde ni? och hur länge använde ni syskonvagnen? finns ju en del pengar att spara om man köper åkbräda. Köper vi syskonvagn så blir det begagnat.

TACK för tips och råd

• Svar på tråden Hur länge använde ni syskonvagnen? 2 år o 2 mån mellan barnen med start ca 1 sept
  • odda

vi hade båda vi hade en begangnad syskon vagn och en ny vanlig vagn till den nyföda för 2 årsedan och så stog då 2 åringen på åkbrädan för det mässta

• bollanmollan

Vi har 2 år mellan barnen, Sista sonen kom i början på januari. Vi har syskonvagn för jag går väldigt mycket och ofta snabbt.Tycker det är skönt att den stora pojken kan sitta i vagnen när i vi är i affärer och där det är mycket traffik. Åkbräda är inte så kul att ha i vinter, vi har en singelvagn med bräda som vi använder när vi går i vanligt takt och sonen vill gå.

• LitenAnka

Det var precis 2år och 2månader mellan våra barn och vi använda våran syskonvagn i 10månader och efter det så köpte vi en singelvagn till minstingen och en ståbräda till den äldsta och det funkar jätte bra.

Vi valde att använda syskonvagnen under hela vintern för att det inte skulle bli så kallt för den äldsta.  

• Superhero

fortfarande. barnen är 4 och 1,5 år. phil and teds, loves it!

visst båda kan gå obehindrat men det tar rätt lång tid, har vi ett mål eller en tid att passa är det skönt att kunna ta vagnen istället för bilen. och på stan med mycket trafik är det superskönt att ha dom samlade!!

• Lind a

Vi har exakt 2 år emellan... Vi hade syskonvagn + singelvagn och ståbräda. Använde jämt syskonvagnen fram till stora var 3,5. Sen lite blandat... Sålde syskonvagnen när stora var 4. Hade aldrig klarat mig utan!!

• mypreciousnuggets

vi sålde våran igår. Barnen är 2,5 och 1år. Känns onödigt när den äldsta bara går, så det känns smidigare med ståbräda.

• N o H

Vi har 1 år och 10 månader mellan våra, lillebror är född i oktober. Vi hade aldrig syskonvagn, stådbräda funkade bra för oss.

• Dolphin

Det är nog helt och hållet upp till hur man är själv som person och vad man hittar på under dagarna och hur man bor. Alla säger alltid olika, en del tycker inte alls att man behöver det och en del tycker att man inte klarar sig utan.

Vi ska också ha andra barnet, i januari, och det blir 2,5 år mellan barnen. Vi har bestämt oss för att för vår del så kommer vi behöva en syskonvagn, vi är ute och går långa promenade ofta och är iväg på stan och lite så. Och jag kommer vara själv mycket med barnen under veckorna på och vill kunna åka iväg eller ut och gå utan att känna att jag inte kan ta för långa promenade osv. =)

Hade vi däremot inte varit iväg mycket mer än till och från dagis så tror jag absolut inte att vi hade behövt någon syskonvagn. Så det är nog helt upp till ur er situation ser ut och hur ni "lever" om du förstår vad jag menar =)

• Alexi

Vi har 23 mån mellan barnen, lillebror kom i november. Använde syskonvagnen massor i jan - mars till och från dagis men har inte använt den alls i övrigt. När våren kom ville storasyster hellre gå själv (vi har fem min till dagis) vilket hon inte alls ville när det var tjockt med snö och tunga kläder. vi har den kvar över kommande vinter också ifall det blir likadant då men i övrigt använder vi den som sagt inte alls.

• jenst1

Tack alla ni som tipsat och gett synpunkter. Det är alltid värdefullt m andras åsikter och tankar. Det blir nog en begagnad i alla fall. Kommer oxå va själv mkt m barnen + att brädan inte funkar perfekt i massa snö. Det ger som sagt möjlighet till längre promenader och blir lite friare i stan. Kan ju alltid ställa av den till våren som sagt när äldsta vill gå själv och underlaget är bättre.

Svar på tråden Hur länge använde ni syskonvagnen? 2 år o 2 mån mellan barnen med start ca 1 sept