N o H skrev 2011-08-01 23:02:21 följande:
Dolphin: Tror inte att det bgara beror på föräldrarna, utan även syskonen. Vi är också ofta ute och far, och var det även när barnen var mindre. Var mycket ute och gick och var iväg på längre vändor. Våran då knappt 2-åriga tjej klarade detta galant med bara ståbräda, men då har hon också alltid varit duktig på att gå mycket. Visst blev hon trött iblnad, och då bar vi, men dte var faktiskt inte alls ofta. Sedan sov hon inte middag heller i den åldern, vilket jag tror underlättade för oss. Vi har flera vänner som haft ca 2 - 2,5 år mellan sina syskon, flera av dessa har inte heller haft syskonvagn.
Nu för tiden finns det ju dock så mycket smidigare syskonvagnar än för bara några år sedan så hade jag fått barnen nu istället hade jag nog valt en sådan, det var faktiskt ganska bökigt att ha ståbräda, jag som är kort fick gå så långt ifrån vagnen för att storasyster skulle få plats, blev lite jobbigt ibland.
Ja självklart beror de på hur barnen är också.
Men det kan vara lite svårt att behöva bära 2 åringen så fort han blir trött om man är sjävl med barnen på stan tex. Kanske inte alltid de orkar stå på ståbrädan utan behöver sitta och vila lite.
Förstår att det är enklare när de inte sover middag, tror sonen kommer göra det ett bra tag till känns det som. =)
Men visst är det mycket det som styr det lite, att man inte vill vara fast hemma just vid den tiden varje dag när han behöver sova middag så hade han inte gjort det hade det och orkat gå mycket mer än vad han gör just nu så hade nog situationen känts lite annorlunda.