• Anonym

Vår hund bet min son i ansiktet

Jag skulle se det som ditt fel, eftersom du låter sonen leka med hunden när den har ont i benet. Om hunden tidigare sagt i från så är det ju klart att den säger ifrån ännu mer/starkare när den har ont. Ni borde placera om hunden, den verkar inte ha det bra hos er. 

• Anonym

TS brister i sitt ägarskap. En hund som inte mår bra och dessutom markerat så kraftigt som den redan hade gjort innan bettet bör man ta på allvar. Det är aldrig ok när hundar oprovocerat ger sig på barn men här handlar det uppenbarligen enbart om att hunden försöker freda sig själv från ett barn som inte alls har vett att bete sig. TS borde för både hunden och barnets skull haft bättre uppsikt och kontroll över vad som skedde. Jag kan förstå att sambon i situationen blir arg på barnet. Barn ska aldrig bita hundar. Barn ska alltid lära sig att hundar inte är leksaker - och det kan de banne mig lära sig innan de är så gamla som TS:s barn.

• Anonym

Jag tycker synd om hunden helt klart. Stackarn får stå ut med en vild unge han uppenbarligen inte tycker om. Och ni föräldrar måste ju se till att barnet inte beter sig sådär mot hunden. Det går. Vi har själva hund och barn, här är det nolltolerans emot att reta hunden.

• Anonym

Kan börja med att säg att hunden älskar våra barn. Han är snäll och leker gärna med dem. Han blir vekligen inte misshandlad hemma hos oss, var står det det!?
    visst att sonen kan vara hårdhänt och vilja få igång hunden till lek genom att dra honom i öronen eller så men vi har visat och sagt till varje gång att det inte är okej. Sonen biter ingen annan och jag fattar inte varför han bet hunden.

Sen kan jag ta till mig att detta var mitt fel. Jag ska aldrig mer lämna ett barn ensam med en hund. Jag trodde aldrig hunden skulle bära sig så dumt åt.

Men att hunden förtjänar bättre!? Att vi är ett dåligt hem och inte ska ha djur? Ge er.

• Anonym
    Tealhawk skrev 2011-08-02 15:26:14 följande:
    TS: VAD ÄR DET FÖR RAS?
    Det är en blandning till största del beerdercollie, väger ca 30 kilo och är 7 år.
  • Anonym
    Rainbow brite skrev 2011-08-02 16:25:45 följande:
    Varken hundens eller ert barns fel. Felet ÄR ert faktist.

Jag tycker ni ska omplacera hunden så den slipper behöva plågas sådär och att erat barn slipper bli bitet.

Vat står det att hunden plågas?
  • Anonym

Hur kan du skälla ut hunden EFTERÅT?? då vet han väl inte vad han gjort för fel!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-02 16:15:24 följande:
    Kan börja med att säg att hunden älskar våra barn. Han är snäll och leker gärna med dem. Han blir vekligen inte misshandlad hemma hos oss, var står det det!?
    visst att sonen kan vara hårdhänt och vilja få igång hunden till lek genom att dra honom i öronen eller så men vi har visat och sagt till varje gång att det inte är okej. Sonen biter ingen annan och jag fattar inte varför han bet hunden.

Sen kan jag ta till mig att detta var mitt fel. Jag ska aldrig mer lämna ett barn ensam med en hund. Jag trodde aldrig hunden skulle bära sig så dumt åt.

Men att hunden förtjänar bättre!? Att vi är ett dåligt hem och inte ska ha djur? Ge er.
    Problemet är ju att hunden INTE bar sig dumt åt. Han hade tröttnat!! Och vem fan reagerar inte när det gör ont?? det gör vilket djur som helst, till och med mäniskan!!
  • Anonym
    Anonym (Ojojoj) skrev 2011-08-02 16:32:17 följande:
    Har läst igenom tråden och inser för varje inlägg du gör TS att ni inte har ett hem eller ett tänk till att ha hund!

Förstår du inte att det var hunden sätt att säga: Aj det där gör ont sluta!!!

Du skriver även att om du hade fått bestämmt hade hunden blivit avlivad för längesen!!!

Herregud människa är du dum på riktigt? Hoppas du råkar i luven på någon så kanske du blir avlivad istället,för visst är det väl så enkelt?

Tröttnar man så avliva simpelt!!!

Nej stackars hund,lämna bort den snarast där den kan få ett lyckligt och kärleksfullt hem,ditt hem framför allt du verkar ju vara en riktig dåre!!!!!!
    Jag vill ha seriösa svar och råd i denna tråden tack.
  • Anonym
    Rainbow brite skrev 2011-08-02 16:32:18 följande:
    Anser inte du att en hundstackare plågas om nån drar den i öronen, biter den i ryggen osv?
    Hur ofta tror du hunden har blivit biten?!
Svar på tråden Vår hund bet min son i ansiktet