• Anonym

Vår hund bet min son i ansiktet

Rainbow brite skrev 2011-08-02 16:36:10 följande:
    TS skulle du själv vilja uppleva det eran hund behövt stå ut med?

Det ÄR plågeri det där.

Hunden borde komma till en lugn och stillsam miljö där den slipper PLÅGAS, JA den plågas hos er nu   
    Nej, den plågas inte hos oss.
  • Anonym
    Anonym (Ojojoj) skrev 2011-08-02 16:37:21 följande:
    Du jag kan säga dig att jag är 3000% seriös med mitt inlägg!!!

Är fruktansvärt irriterad över ditt agerande faktist.
    Jag läste inget vettigt iaf, och har du inget bra att säga behöver du inte yttra dig.
  • Anonym
    Rainbow brite skrev 2011-08-02 16:39:47 följande:
    VA?!?! Är du seriös eller? Så du anser inte att hunden plågas hos er?
    Jösses hur eller vad tänker du med?

Hunden plågas, punkt slut.

Vissa ska då fan inte ha hund      
    Räcker det inte med att säga en gång att hunden plågas inte? Han är inte jagad dagarna i ända, han blir lekt, busad och klappad med men ibland går sonen hårt mot hunden som då kan bli irriterad.
  • Anonym

Man avlivar INTE en hund som har bitits en gång, en enda gång, när han har blivit provocerad så många gånger. Har ungen bitit hunden är det väl klart som fan att hunden säger till? Givetvis är barnet för litet för att förstå allvaret, det är ditt ansvar som förälder att se till att sånt här inte händer. Ska inte hunden få säga ifrån? Vilken hund ligger där och tar emot ett bett utan att vilja försvara sig?

• Anonym

Lämna bort hunden, de mår ni nog alla bäst utav. Sonen är inte mogen att ha ett djur omkring sej eftersom han inte kan visa den respekt, vilket kan bli farligt.

• Anonym
    mion skrev 2011-08-02 16:56:10 följande:
    Ts så här skriver du ju i ts     "Har haft problem under en tid med att min son på 3,5 år är på och retas med vår hund jämt. Han är på honom ofta, kör sparkbil efter honom, försöker klättra på honom och drar honom i öronen. Vi är noga med att han inte ska bråka med hunden"  
    Ja, så hur ofta tror du han får chansen att bråka? Typ aldrig, men detta var exempel på sånt han försökt sig på.
  • Anonym
    Anonym (Ojojoj) skrev 2011-08-02 16:56:04 följande:
    Nej jag förstår att du missade poängen,för det har du gjort med alla andra inlägg oxå!!!

Du har en försvarsmekanism som är helt åt helvete åt skogen helt ärligt!!!

Hade hunden "bara" blivit bråkad med någon enstaka gång hade den ALDRIG agerat som den gjorde.En hund med ett bra psyke har väldigt långt tålamod.Och era hund verkar ha ett bra psyke som har lätit det gått så långt och gjorde inte så "stor" skada av sitt bett.Hade den varit ostabil i psyket hade den gjort mycket värre skada och det mycket tidigare.
    Du har agerat helt fel som både mamma och hundägare som har lätit både hund och barn varit i samma rum utan tillsyn när du vet vad sonen gjort innan.

Ta åt dig och inse dina brister och ändra på dig istället för att skriva en massa onödiga komentarer tillbaka Svara mig istället och försök förklara dig om du tycker jag är för hård emot dig!!!
    Jag har inte missat poängen, jag har skrivit att jag ska ta åt mig av en del råd och ta på mig ansvaret för det som hände.
    Det du skriver är bara irriterande och provocerande. Snälla skriv inte mer här.
  • Anonym
    Rainbow brite skrev 2011-08-02 17:54:41 följande:
    Vågar du inte svara nu TS? Eller du har förstått nuhur fel du tänker?
    Man har inte tid att sitta vid fl hela tiden..
  • Anonym

Vi har nu bestämt att avliva hunden. Han är opålitlig.

Anledningen till att jag velat avliva/omplacera tidigare är pga att han har en höftskada vilket gör att han alltid har ont när vi inte ger smärtstillnade.

Tackar för de bra råden jag fått och ger ris till er andra. Ni är verkligen ute efter att knäcka människor totalt på det här stället..

Sonen får en ny hund när han fyller 4 eller 5 igen.
    Nu lämnar jag tråden.

MVH

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-02 18:08:35 följande:
    Vi har nu bestämt att avliva hunden. Han är opålitlig.

Anledningen till att jag velat avliva/omplacera tidigare är pga att han har en höftskada vilket gör att han alltid har ont när vi inte ger smärtstillnade.

Tackar för de bra råden jag fått och ger ris till er andra. Ni är verkligen ute efter att knäcka människor totalt på det här stället..

Sonen får en ny hund när han fyller 4 eller 5 igen.
    Nu lämnar jag tråden.

MVH
    Hur kan man tro att en hund ska tåla att en unge torterar den? Snälla ts, skaffa en mjukdjurshund till sonen istället.
Svar på tråden Vår hund bet min son i ansiktet