Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är det rätt att adoptera sn-barn?

butterflower skrev 2011-08-02 21:18:10 följande:
    Jag skickar inte mitt barn till förskolan =)

Så bara för att risken är liten (men finns) så ska jag chansa?  Näru.

Du släpper inte ut ditt barn på gatan, på lekplatsen eller i köket eller badrummet heller? Risken för att skadas där är enormt mycket större vet du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Linawb skrev 2011-08-07 19:55:03 följande:
    Alltså, måste bara tillägga att det är faktiskt väldigt svårt att bli smittad av HIV. Störst är risken att bli smittad vid sexuellt umgänge, ungefär 75 % av alla hiv-pos har smittats den vägen. Då ska man veta att vid analt samlag med en hiv pos(som har den högsta smittorisken) är risken ca 0.3 % att smittas. Rätt liten risk alltså. 0,1 % av de pos har smittats via nålstick eller annan liknande kontakt i sjukvården. Otroooooligt ovanligt och låg risk att smittas även vid kontakt alltså! Så, hur stor risk är det egentligen att ett dagisbarn skulle smittas av ett annat? Kan säkert säga att risken är mycket större att smittas av typ TBC (som trots allt är en väldigt ovanlig sjd i sverige idag). Eller varför inte MRSA för den delen. Lika bra att förvara varje barn i en egen liten glasbur på dagis, är nog det enda sättet att känna sig säker...

Lite OT kanske, men var tvungen...     

Helt sant, men folk är hellre rädda för ett utpekat monster som man ser, än för allt det okända man inte vet något om. Lättare att hantera vardagen så, tror jag.
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-08 20:10:13 följande:
    Ja, skattepengarna som du och jag och alla andra har betalat in rullar lika fort som när du eller din unge behöver vård, mediciner, stöd eller omsorg. Precis lika fort.

Det kanske har gått dig alldeles förbi, men vi adoptivföräldrar är som grupp ofta höginkomsttagare, och du ska ha fullständigt klart för dig att vi betalar massor av skatt.Massor! Mer än du kanske kan föreställa dig. Om någon insinuerar att våra barn inte skulle ha rätt att få vård, mediciner, omsorg eller annat stöd som det behöver blir jag vansinnigt irriterad. Våra familjemedlemmar har exakt samma rättigheter som alla andra som bor i Sverige. Det gäller ALLA våra familjemedlemmar.

Meh, de är ju inte SVENSKA barn, juuueh!!!!11!!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-08 20:13:45 följande:
    Ehhh, ..... jo. Hur tänkte du nu?  {#emotions_dlg.djavulsk}

Såsom Thalis skriver:
    Thalis skrev 2011-08-08 20:16:44 följande:
    Min andra FL-hjälte var ironisk!
    Men som jag trodde:
    butterflower skrev 2011-08-08 20:21:00 följande:
    Påstår du att dina barn är Svenska?

VSB. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    fabbemam skrev 2011-08-08 22:43:05 följande:
    Jo fast många väljer att föda sina barn trots att fosterdiagnostik visar tex. downssyndrom eller svåra hjärtfel. Tycker du dessa ska tvångs aborteras?

Av rättviseskäl, och då barn överlag kostar så många "sköna skattekronor" så tycker jag att alla foster ska tvångsaborteras. Bara vuxna ska få invandra till Sverige, mot att de låter sig steriliseras, så att vi slipper de kostsamma barnen i samhället. Tänk vad med skattepengar vi sparar!!
  • Dorian Ertymexx
    anne h skrev 2011-08-09 12:04:10 följande:
    Får jag göra ett tillägg där?

"bara vuxna _välutbildade som behövs just nu i landet_ ska få invandra.."

Ja, givetvis! Och de blir utkastade när de går i pension! ;D
  • Dorian Ertymexx
    anne h skrev 2011-08-09 12:38:13 följande:
    jamen självklart! -annars kommer de ju kosta en massa skattepengar!.. 
    skulle de gå och bli sjuka före pension så får de åka hem till sina länder och få sjukvård där, såklart! 

Japp! Här ska folk bara vara produktiva och kostnadseffektiva! Ingenting annat!
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-09 13:13:43 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-09 12:31:47 följande:
    Ja, givetvis! Och de blir utkastade när de går i pension! ;D
    ... och så återinför vi ättestupan för infödda skröpliga gamlingar. Tänk vad mycket skatt vi kommer att spara.  *harkel, harkel*

Det är allt som räknas, att vi sparar pengar! Allt annat är slöseri! :P
  • Dorian Ertymexx
    Thalis skrev 2011-08-09 13:38:44 följande:
    Alla barn måste också försvinna så spar vi in på barnbidrag och bvc!

Ja, därmed obligatorisk abort och sterilisering av alla som kommer in i landet! :P
  • Dorian Ertymexx
    Thalis skrev 2011-08-09 13:50:49 följande:
    Jäklar vad mycket skattepengar som kommer att sparas!!
    Ts och buttflower kommer att bli så glada!!!

Som fan! Bara produktion, inga jäkla kommunistfasoner med "stöd" och "hjälp" och "bidrag"! Precis som i idealländer som många afrikanska och latinamerikanska länder! :P
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?